@Peter_Maathuis
Startmotor draait vlot rond. Batterij volledig opgeladen. Vlot aanslaan na inspuiten remmenreiniger...
Heb sedert mei 2016 startproblemen maar dan slechts sporadisch om dat weer perfect te starten gedurende weken...tot maandag toen was het compleet hopeloos...
Sedert zelfde periode af en toe vermogenverlies met koude motor waarbij plots bij +/- 3000 toeren alle vermogen wegvalt en er nog met veel moeite 90km/h kan worden gehaald. Toen volstond het om al rijdend gewoon het contact af te leggen de koppeling laten opkomen en hop hij startte terug en liep normaal. Bij volledig stoppen en herstarten was het probleem eveneens weg... Dit alles zonder dat bij uitlezen enige fout werd opgetekend...
Wat soms wel gebeurde is dat na een herstart al rijdend op het dashboard het airbag/stuurwiel alarm oplichtte doch bij een volledige stilstand en heropstarten was dit dan wel weer weg.
Het is dan ook al sedert mei 2016 dat ik dit startprobleem probeer te laten oplossen in diverse garages doch zonder resultaat... Wat het in elk geval nu al zeker niet meer kan zijn dat is de tadempomp want die is dus nieuw.
Los van het startprobleem heb ik sedert maandag ook geen servo meer en lichten achtereenvolgens en afwisselend de sensor op van de airbag gevolgd door de servosensor .. zie foto's... dat moet ik dus ook laten nakijken... :#
Het komt weer allemaal samen heb al een serieus aantal vervloekingen over mijn A2 gespuid...
En neen dit waren geen VAG garages maar allround garages omdat die het dichts bij mijn werk danwel huis zijn gevestigd, als alleenstaande sta ik overal alleen voor en probeer dat op een zo praktisch mogelijke manier op te lossen.
Verder staat die inderdaad bij mij iets hellend geparkeerd maar met de neus naar het hoogste deel... dat kan ik ook in elk geval al aanpassen.
Overweeg om maandag naar een VAG garage te gaan en te hopen dat ze ergens een gaatje vinden om mij er tussen te nemen want ik zou wel nog graag mijn verlof voor echt verlof houden en niet om permanent thuis gekluisterd te zitten met probleemwagen in één of ander garage.
Ik moet dat "tuig" rijdende houden of kan niet gaan werken en dat onvoorzien uitvallen en niet kunnen komen opdagen vindt mijn werkgever alles behalve OK...Heb afgelopen week vrijgenomen in de hoop dat alles eindelijk in orde zou zijn met die A2 maar sta nog verder dan voorheen want die servoproblematiek is er nu bovenop gekomen...
Enige waar ik niet kan van klagen is de motor want als die het doet dan scheurt hij nog altijd als een komeet... die houdt het in tegenstelling tot al de rest wel vol... en juist dat houd mij tegen om hem weg te doen het ongelooflijke rijplezier van de A2.