Wie weet wat dit kan zijn
- luukske
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Je kunt nog zoveel olie verversen maar denk dat een kapotte verstuiver daar weinig mee van doen heeft maar ik kan me vergissen . Op tijd vervangen van het brandstoffilter eerder wel natuurlijk.
- wil
- Motortype: Weet ik niet
Ik heb maar ff een flesje Forté Gas Treatment gekocht. Doe ik er morgen in en tank hem dan ook vol. Kijken wat er gebeurd. Als het over een paar dagen nog zo is dan maar ff uitlezen waar het euvel zich bevind.
- stefan74
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Laat je niet verleiden om de concentratie hoger te maken door minder benzine te tanken; 1 x zal wel goed gaan maar als je dit meerdere keren doet kan je de brandstofpomp kapot maken, waardoor deze gaat lekken ; met een afgefikte auto als gevolg.Ik heb maar ff een flesje Forté Gas Treatment gekocht. Doe ik er morgen in en tank hem dan ook vol. Kijken wat er gebeurd. Als het over een paar dagen nog zo is dan maar ff uitlezen waar het euvel zich bevind.
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Nee hoor dat kan best een keer.
Laat je niet verleiden om de concentratie hoger te maken door minder benzine te tanken; 1 x zal wel goed gaan maar als je dit meerdere keren doet kan je de brandstofpomp kapot maken, waardoor deze gaat lekken ; met een afgefikte auto als gevolg.
Het gaat niet zomaar stuk, audi heeft zelf ook brandstoftoevoeging (G17) en dat moeten we af en toe bij hardnekkige gevallen wel tot 4 flessen in de tank doen waar het normaal 1 fles per tank is....
Als je de tank maar zo snel mogelijk leeg rijd met veel belasting, dit betekend niet vol doorjagen in toeren (als een petje in een GTI) maar in 3, 4 of 5e versnelling en dan vanaf lage toeren veel gas geven tot ong. 4000 toeren en dat steeds herhalen.
Rustige wegen opzoeken en in 1 avond de tank leeg rijden..... vele avonden gedaan, soms helpt het, soms ook niet..... ligt helemaal aan het probleem en wat het is, laatst nog een 1,8 FSI gedaan die steeds een te rijk mengsel had na een paar honderd km rijden, bleek uiteindelijk een inwendig lekkende brandstofpomp voor de hoge druk te zijn die op de kop zit, die in het carter lekte, verdampte en weer aangezogen werd via de carterontluchting.... duurde even voor ik hem had.... (om precies te zijn, 3 tanken benzine, 4 flessen reiniger, lambda sonde, bedrading v.v., uren meten en zoeken, 3 weken rijden, hoofdpijn en veel geduld....)
Leuk hoor storingen...

- wil
- Motortype: Weet ik niet
Ok bedankt voor alle info. Ga morgen maar eens flink aan het rijden.
Ik keek vandaag ff naar de brandstoffilter onder de motorkap, maar die had een zwarte kleur van binnen. Leek wel een soort spons.
Is dat normaal?
Ik keek vandaag ff naar de brandstoffilter onder de motorkap, maar die had een zwarte kleur van binnen. Leek wel een soort spons.
Is dat normaal?
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Brandstoffilter zit toch onder de auto voor het rechterachterwiel?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16