deur knakt

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Johan 3L

13 okt 2013, 14:30 0 x

Da is dat weer vastgesteld.
Rest de vraag aan Hans of Jan of een van hun de maten op het forum wil zetten. Speel ik die weer door aan de maker...
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

14 okt 2013, 00:53 0 x

Ik heb volgende week maandag een sleuteldag ingelast. Er is veel werk aan de winkel, maar ik hoop ook nog even tijd te kunnen vrijmaken om de deurdranger te vervangen. Is nu de vraag aan mij om de maat van het spietje door te geven?

Is dat, als ik het goed begrijp, het enige onderdeel dat vervangen moet worden? In Kleve zit een Audi dealer en ik ben eigenlijk voornemens om bij hen te informeren naar de kosten voor de complete set. Heb daar inmiddels al een contactpersoon en werd eerder ook al erg netjes geholpen.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

14 okt 2013, 09:49 0 x

Goede keuze, compleet nieuwe deurvanger te nemen, heb je ook de kunststof rolletjes nieuw. ik heb momenteel geen prijslijst bij de hand maar ik dacht zo rond de €30,00 in Duitsland
HansJan
Moderator

14 okt 2013, 18:48 0 x

Ik heb vandaag contact gehad met de Audi dealer in Kleve. Ik heb geinformeerd naar de Türfanger en ik krijg een prijsopgave voor een Türfeststeller, een mooie €24. Bij controle op de WiKi van het A2 forum in Dld stuitte ik op onderstaand artikel met uitmuntende en grünlichen :mrgreen: uitleg over de demontage en montage.

Maar hier wordt met geen woord gerept over het verwijderen van de deurpanelen???

http://www.a2-freun.de/wiki/index.php/T ... eststeller

Kortom: is een Türfeststeller iets anders dan een Türfanger?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Pocoloco

14 okt 2013, 19:41 0 x

[quote="HansJan"]Ik heb vandaag contact gehad met de Audi dealer in Kleve. Ik heb geinformeerd naar de Türfanger en ik krijg een prijsopgave voor een Türfeststeller, een mooie €24. Bij controle op de WiKi van het A2 forum in Dld stuitte ik op onderstaand artikel met uitmuntende en grünlichen :mrgreen: uitleg over de demontage en montage.

Maar hier wordt met geen woord gerept over het verwijderen van de deurpanelen???

http://www.a2-freun.de/wiki/index.php/T ... eststeller

Kortom: is een Türfeststeller iets anders dan een Türfanger?[/quote]

op foto 1 zie je al dat de deurpaneel er af is .
Johan 3L

14 okt 2013, 19:50 0 x

[quote="HansJan"]Ik heb volgende week maandag een sleuteldag ingelast. Er is veel werk aan de winkel, maar ik hoop ook nog even tijd te kunnen vrijmaken om de deurdranger te vervangen. Is nu de vraag aan mij om de maat van het spietje door te geven?

Is dat, als ik het goed begrijp, het enige onderdeel dat vervangen moet worden? In Kleve zit een Audi dealer en ik ben eigenlijk voornemens om bij hen te informeren naar de kosten voor de complete set. Heb daar inmiddels al een contactpersoon en werd eerder ook al erg netjes geholpen.[/quote]
Bij de Lupo wel. Vaak wordt de deurvanger vervangen als boosdoener, maar die is het meestal niet. Alleen het busje vervangen (bij de Lupo dus) geeft soelaas.
Met de A2 heb ik nog geen ervaringen met knakkende deurvangers.
HansJan
Moderator

14 okt 2013, 22:35 0 x

@pocoloco: je hebt gelijk en ik moet beter lezen. :mrgreen:

Er staat letterlijk:

Vorarbeiten
Hände waschen um Verschmutzungen an Verkleidungsteilen auszuschließen.
Um an die Türfeststeller zu gelangen, muss die Türverkleidung demontiert werden.
HansJan
Moderator

17 okt 2013, 21:54 0 x

Ik heb ter vergelijk ook een prijsopgave opgevraagd bij Audi Zenna uit Velp. Het verlossende antwoord liet even op zich wachten en uiteindelijk kreeg ik een prijsopgave voor herstel van totaal .... €180! Daar zit 1 uur arbeid in à €120 (!) per uur (ik krijg dat als IT consultant bijna niet meer verkocht), deurvanger à €35 en het meest verassende een spuitbus om de deurvanger in de kleur van de auto te spuiten.

De keuze is derhalve niet moeilijk: ik bestel de deurvanger bij Audi in Kleve en ga het klusje zelf wel klaren. Voor het vergelijk zal ik bij hen ook het werkplaatstarief eens opvragen.
Audi_gekkie

18 okt 2013, 10:06 0 x

Doet de directeur deze klus?
120 euro per uur :roll:
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

19 okt 2013, 19:54 0 x

ja mannen dat is tegenwoordig het wpl tarief.....
wees blij dat je geen A8 rijd want dan ga nog een stuk meer betalen.
ik zeg altijd maar.... ik doe het voor minder dan de helft...... (en dat is nog waar ook)
Plaats reactie