Klapsleutel troubles
[quote="sanders"]hallo kogelman,
heb nog wel een goede handzender ter overname.[/quote]
Bedankt voor je aanbod Sanders! Heeft iemand enig idee of dit kans van slagen heeft?
Deze handzender koppelen aan mijn sleutelbaard. Is het dan een kwestie van inleren bij de dealer en klaar is Klara? Volgens mij gaat het ook om de juiste zendfrequentie tussen sleutel en auto (lees: comfort module).
heb nog wel een goede handzender ter overname.[/quote]
Bedankt voor je aanbod Sanders! Heeft iemand enig idee of dit kans van slagen heeft?
Deze handzender koppelen aan mijn sleutelbaard. Is het dan een kwestie van inleren bij de dealer en klaar is Klara? Volgens mij gaat het ook om de juiste zendfrequentie tussen sleutel en auto (lees: comfort module).
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Ik heb hier hetzelfde geintje. 1 sleutel doet het wel, de andere niet. In principe zit ik er niet zo mee,omdat de (niet werkende sleutel) toch de reserve is, en zolang je de auto daarmee normaal kunt openen en starten op de mechanische manier, vind ik het best.
Ik zal nog eens kijken, of ik iets kan zien aan de binnenkant van de sleutel.
Maar over de sleutels gesproken.De behuizingen zijn toch wel slijtagegevoelig. Bij mij zijn de symbooltjes haast niet meer te lezen. De witte "verf" ïs er haast helemaal af. Maar nu zag ik, dat je op MP andere behuizingen kan krijgen. Kosten zo rond de 20 Euro. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Ik zal nog eens kijken, of ik iets kan zien aan de binnenkant van de sleutel.
Maar over de sleutels gesproken.De behuizingen zijn toch wel slijtagegevoelig. Bij mij zijn de symbooltjes haast niet meer te lezen. De witte "verf" ïs er haast helemaal af. Maar nu zag ik, dat je op MP andere behuizingen kan krijgen. Kosten zo rond de 20 Euro. Heeft iemand hier al ervaring mee?
[quote="Romulus"]Audietje heeft onlangs het matje met de knoppen vervangen. Weinig werk en een heel verschil.[/quote]
ja via ebay.de gekocht. kost een euro of 3.
met schoevendraaiertje oude tabje eruit wippen en dan nieuwe erin drukken. Zit vast met 3 pinnetjes.
Zelfs ik kon die modificatie uitvoeren!
Zie bijgaasnde foto.
groet
audietje
ja via ebay.de gekocht. kost een euro of 3.
met schoevendraaiertje oude tabje eruit wippen en dan nieuwe erin drukken. Zit vast met 3 pinnetjes.
Zelfs ik kon die modificatie uitvoeren!
Zie bijgaasnde foto.
groet
audietje
Met de geleende sleutel naar de dealer geweest om deze in te laten leren. Helaas, lukt dat niet. Zowel op de handmatige wijze als met de testkast kon er geen contact met mijn comfortmodule gemaakt worden. De oorzaak zal dus hoogstwaarschijnlijk in de comfort module of in de kabel gezocht moeten worden. Dit vervangen/laten onderzoeken wordt mij te gek qua kosten, ook omdat alles het verder prima doet en ik alleen niet met 1 sleutel de deuren van afstand kan ontgrendelen/vergrendelen. Voorlopig red ik me wel met handmatig openen/sluiten.
Ik had een erg behulpzame monteur die mij meenam naar de werkplaats om het uit te leggen. Nog even gebabbeld over de A2, ze kwamen weer in trek zei hij. Toen we toch aan het bomen waren over de A2 heb ik meteen maar gevraagd of hij het mysterieuze snoertje herkende dat naast mijn motorblok bungelt (zie: ander topic). We zijn naar het magazijn geweest en hebben het antwoord d.m.v. de digitale bouwtekingen/schema's van de A2 op computer kunnen vinden. Ook heeft hij samen met mij uitgebreid alle schermen van het uitlezen van het storingsgeheugen doorlopen, gelukkig kwam daar niets bijzonders uit naar voren. Ik vond het leuk om achter de schermen mee te mogen kijken en denken i.p.v. alleen maar in de luxe showroom/koffiehoek geparkeerd te worden. Een paar leuke uurtjes bij Pouw Zwolle.
Ik had een erg behulpzame monteur die mij meenam naar de werkplaats om het uit te leggen. Nog even gebabbeld over de A2, ze kwamen weer in trek zei hij. Toen we toch aan het bomen waren over de A2 heb ik meteen maar gevraagd of hij het mysterieuze snoertje herkende dat naast mijn motorblok bungelt (zie: ander topic). We zijn naar het magazijn geweest en hebben het antwoord d.m.v. de digitale bouwtekingen/schema's van de A2 op computer kunnen vinden. Ook heeft hij samen met mij uitgebreid alle schermen van het uitlezen van het storingsgeheugen doorlopen, gelukkig kwam daar niets bijzonders uit naar voren. Ik vond het leuk om achter de schermen mee te mogen kijken en denken i.p.v. alleen maar in de luxe showroom/koffiehoek geparkeerd te worden. Een paar leuke uurtjes bij Pouw Zwolle.
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Ik kan mij nog steeds niet voorstellen dat het defect in de comfortmodule zou zitten aangezien deze wel de andere sleutel herkent!
Mijn inschatting is toch dat er iets in de sleutel zelf defect is v.w.b. het signaal naar de afstandbediening.
Maar zoals je zelf al aangeeft de kosten wegen niet op tegen de baten, ik heb de 2e sleutel ergens in een la liggen en nadat ik de auto gekocht hen is deze er niet meer uit geweest!
Theo
Mijn inschatting is toch dat er iets in de sleutel zelf defect is v.w.b. het signaal naar de afstandbediening.
Maar zoals je zelf al aangeeft de kosten wegen niet op tegen de baten, ik heb de 2e sleutel ergens in een la liggen en nadat ik de auto gekocht hen is deze er niet meer uit geweest!
Theo
[quote="Thck"]Ik kan mij nog steeds niet voorstellen dat het defect in de comfortmodule zou zitten aangezien deze wel de andere sleutel herkent!
Theo[/quote]
Misschien is het dan handig om die sleutel toch af ten toe te gebruiken. Na langere tijd van niet gebruiken schijnt de sleutel de auto niet meer te "herkennen" (dit wordt na een bepaalde tijd gewist) en moet deze dan weer ingeleerd worden.
Theo[/quote]
Misschien is het dan handig om die sleutel toch af ten toe te gebruiken. Na langere tijd van niet gebruiken schijnt de sleutel de auto niet meer te "herkennen" (dit wordt na een bepaalde tijd gewist) en moet deze dan weer ingeleerd worden.
Onze reserve komt gemiddeld eens per jaar uit de kast (dat was voor de Caddy en de Golf ook al zo), nooit een probleem met starten. Wel is ook van onze reservesleutel de afstandsbediening afwezig. Nou ja, eens per jaar kan ik de auto ook aan het portier openen