Auto start niet meer na bijvullen olie en veel gerook
- trebbor77
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Mensen, dank voor jullie reacties! De kogel is door de kerk...het wordt repareren! Vandaag bij 2 andere A2's hier in de buurt wezen kijken (beiden met vraagprijs rond de € 3900) en beiden auto's waren absoluut niet de meerprijs was tov reparatie.
1 was een 1.6 FSI; moet zeggen dat deze wel lekker fel en pittig reed in vergelijking met mijn 1.4. Voor de rest 2 jaar jonger en 55.000 km minder op de teller maar optisch veel plekjes, krasjes enz. Voor mij daarom al niet interessant. De andere ben ik al afgehaakt na het bekijken.
Hoop dus weer snel van mijn oude vertrouwe A2 gebruik te kunnen maken.
1 was een 1.6 FSI; moet zeggen dat deze wel lekker fel en pittig reed in vergelijking met mijn 1.4. Voor de rest 2 jaar jonger en 55.000 km minder op de teller maar optisch veel plekjes, krasjes enz. Voor mij daarom al niet interessant. De andere ben ik al afgehaakt na het bekijken.
Hoop dus weer snel van mijn oude vertrouwe A2 gebruik te kunnen maken.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Goede beslissing, betere kun je niet maken. Hoop dat je weer snel op weg bent!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- HansJan
- Moderator
Heb je al nieuws?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- trebbor77
- Audi A2 clublid
Gisteren eindelijk mijn gemaakte auto op kunnen halen. Helaas is het avontuur nog niet over want de auto schakelt erg beroerd. Volgens mijn bevriende monteur moeten de koppelingsplaten vervangen worden. Heb inmiddels dus al een nieiuwe A2 maar wil deze gewoon goed hebben zodat een nieuwe eigenaar er weer van kan genieten.
Moet echter wel de afweging maken of de meerprijs van laten repareren terug verdiend wordt bij verkoop.
Gisteren even een klein stukje mee gereden om hem te wassen en uit te proberen. Op de terugweg wilde hij even helemaal niet meer schakelen. Vreemde is dat hij prima schakelde zodra de motor uit was. Zodra de motor gestart werd dus totaal niet meer.
Zijn dat de koppelingsplaten of is het mogelijk de versnellingsbak (ook) niet goed?
Moet echter wel de afweging maken of de meerprijs van laten repareren terug verdiend wordt bij verkoop.
Gisteren even een klein stukje mee gereden om hem te wassen en uit te proberen. Op de terugweg wilde hij even helemaal niet meer schakelen. Vreemde is dat hij prima schakelde zodra de motor uit was. Zodra de motor gestart werd dus totaal niet meer.
Zijn dat de koppelingsplaten of is het mogelijk de versnellingsbak (ook) niet goed?
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Uit de eerste post van het topic:
"Ik merk dat als mijn auto soms wat moeilijker schakelt. Vaak na het bijvullen vd olie gaat het schakelen weer normaal. Paar dagen terug 1,5 liter olie ongeveer bijgevuld maar omdat het schakelen nog steeds niet lekker ging vanmorgen weer olie bijgevuld ( 3 liter)."
Neem aan dat de monteur hiervan op de hoogte was?
Uit je beschrijving klinkt het als een koppeling die niet goed wil vrijkomen. Weer terug naar de monteur ermee lijkt mij ...
"Ik merk dat als mijn auto soms wat moeilijker schakelt. Vaak na het bijvullen vd olie gaat het schakelen weer normaal. Paar dagen terug 1,5 liter olie ongeveer bijgevuld maar omdat het schakelen nog steeds niet lekker ging vanmorgen weer olie bijgevuld ( 3 liter)."
Neem aan dat de monteur hiervan op de hoogte was?
Uit je beschrijving klinkt het als een koppeling die niet goed wil vrijkomen. Weer terug naar de monteur ermee lijkt mij ...
- trebbor77
- Audi A2 clublid
Monteur was hiervan niet echt op de hoogte. De reden van het slechtere schakelen was idd destijds voor mij reden de olie bij te gooien omdat ik dacht dat het mogelijk invloed zou hebben. Echter was het schakelen toen niet zo erg als nu.