Misfires op cilinder 1,3,4 [Opgelost: slechte accu vervangen]
- JJR
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
De oude accu was randje dood. Gisteravond hele avond op de druppellader, 2300 snachts afgekoppeld. Voltage 13.02. Vanochtend om 11.00 uur: 12.19 volt zonder iets te hebben gedaan. Ding kon zijn voltages niet meer houden...
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Als je elk jaar de accu laat testen... of zelf test door de verlichting aan te doen met starten zie je of je een nieuwe mag kopen... beter tijdig want vooral snelle rijders die hoge toeren draaien dus ook de dynamo vernielen deze dan omdat de accu het niet kwijt kan....
Je hebt dus nog geluk met te lang doorrijden en geen defecte Dynamo....
Je hebt dus nog geluk met te lang doorrijden en geen defecte Dynamo....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- JJR
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Moet wel zeggen, na even goed zoeken zag ik dat het een Varta batterij is die nog origineel was. Een Accu die het 16.4 jaar uit houdt is in mijn ogen sowieso een pluim waard. Daarom zit er nu weer eentje van dat merk in. Getuigd ook dat er weinig elektrische problemen zijn geweest in de jaren voordat ik de auto aanschafte. Mijn vorige record was mijn twingo die een accu van 14 jaar had...
Heerlijk om trouwens 2 zo super verschillende auto's te hebben maar toch ook weer redelijk gelijk qua gewicht en ruimte. De twingo rijdt rondjes om de A2 in de stad met manoeuvreren en de A2 rijdt rondjes om de twingo op alle wegen met snelheden boven de 70 a 80.... Twingo heeft heerlijk luie leren stoelen en een glazen panorama dak, de A2 heeft heerlijke climate control en is wat sportiever. Kan niet wachten tot de 8N er is...
Heerlijk om trouwens 2 zo super verschillende auto's te hebben maar toch ook weer redelijk gelijk qua gewicht en ruimte. De twingo rijdt rondjes om de A2 in de stad met manoeuvreren en de A2 rijdt rondjes om de twingo op alle wegen met snelheden boven de 70 a 80.... Twingo heeft heerlijk luie leren stoelen en een glazen panorama dak, de A2 heeft heerlijke climate control en is wat sportiever. Kan niet wachten tot de 8N er is...
- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Lieve mensen, graag on-topic blijven. De laatste tijd dwalen topics echt te veel af en zijn niet meer goed leesbaar voor de neutrale lezer.
Ik heb het topic wat opgeschoond in ieder geval.
Ik heb het topic wat opgeschoond in ieder geval.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Deze storing had je zomaar vele honderden euro's kunnen kosten zonder dat het opgelost zou zijn. Door te volharden en goede analyse gaf je uiteindelijk zelf het verlossende antwoord. Goed gedaan!
En nu weer volop genieten van de FSI

En nu weer volop genieten van de FSI

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Mooi dat het is opgelost.
Wellicht goed om in de onderwerpregel van de eerste post
ook de oplossing aan te geven [slechte accu vervangen].
Kan het zoeken vereenvoudigen.
Klusje voor de moderator?
Wellicht goed om in de onderwerpregel van de eerste post
ook de oplossing aan te geven [slechte accu vervangen].
Kan het zoeken vereenvoudigen.
Klusje voor de moderator?

- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Ik zou ook wel graag zien dat in de titel van het gestarte draadje het probleem omschreven is. Zoeken is nu vaak hele hoofdstukken doorlezen met uitstapjes naar alle richtingen zoals bij de wiellagers van rolf.
Ik weet wel dat dat niet allemaal door de moderaters recht gezet kan worden. Hoe dan?
Ik weet wel dat dat niet allemaal door de moderaters recht gezet kan worden. Hoe dan?
- HansJan
- Moderator
Bij deze! 

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16