Brandstof toevoer Tdi - blijft niet lopen

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3344
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Belgie
Motortype: A2 met motorombouw

17 mar 2020, 19:59 0 x

Heb je instructie voor dieselpomp ontluchten al gevonden?
Een lastige luchtbel ergens is al voldoende voor veel ellende.

En als je een sloot zoekt , kom je nog in de krant omdat de Politie jou gaat zoeken.... :mrgreen:

Ik weet hoe het is, kocht een Skoda met storing, 3 Dealers en Importeur keken er naar... van alles vervangen, en ik vond de gestoorde kabel, gewoon halverwege draadbreuk zonder oorzaak..... na 5 weken zoeken, maar ben ik nu beter dan 3 Dealers en Importeur Pon?
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Airspeed
Berichten: 479
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

17 mar 2020, 21:37 1 x

https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... ent-727392

geel-blauw/groen is 12V, bruin idd massa.
derde draad gaat naar instrumentenpaneel..

Dus zekering gecheckt (is goed) en even spanning gemeten: geen 12V, maar 10,5V a;ls contact aanstaat.
Zou dat nog wat kunnen zijn?
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3344
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Belgie
Motortype: A2 met motorombouw

18 mar 2020, 07:14 0 x

Een spanning onder de 12.3 volt geeft vaak storingen, tijdens de start naar 11.6 mag, maar de accu is leeg en dan krijg je ook storingen.
Bij lage spanning kun je allerlei storingen uitlezen die er eigenlijk niet zijn.
Een te zwak signaal en de Sensor geeft lager signaal dat Olie te laag is.

Eerst opladen tot tenminste 13.6 volt of meer of nieuwe accu plaatsen...
Na 't laden even kwartier wachten want lader los is hoge piek, na kwartier moet er ruim 13 volt over zijn.

En de kans bestaat dat na alleen maar laden alle storingen weg zijn, ook door moeten starten voor luchtbel weg pompen kan dan nog.
Helaas heeft de A2 geen Spanningsmeter die zeer belangrijk is.

Daarom mijn sigarenplug met digitale meter die prima werkt in de sigarenplug, alleen bij telefoon laden geeft deze de laadstroom en niet meer de spanning.
Bijlagen
IMG_20190403_124026_734.JPG
IMG_20190403_124026_734.JPG (226.86 KiB) 4510 keer bekeken
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Airspeed
Berichten: 479
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

18 mar 2020, 14:21 0 x

Het is nog gekker: die blauw-gele draad op Pin3 die bij mij 10,5 Volt gaf los gemeten van de sensor af, had dus 12,x V moeten zijn, maarrr de 1e draad (donkerblauw/zwart) is bij mij ruim 12V !!

Kortom, ik denk dat een keer de draden zijn gewisseld oid. Stekker had ook al een afgebroken lipje, dus misschien was er al een keer gerommeld?
Van de Freunde:

Der Geber für Östand-/temperatur (G266) hat 3 Anschlusseinzelleitungen. 1 führt zum Kombiinstrument (KI) und die anderen beiden dienen der Stromversorgung des Gebers.

Pin 1 - Schwarz/Blau => Ausgangssignal (KI Steckerverbindung 32-fach grün Pin 15)
Pin 2 - Braun - Masse (im Motorraum links)
Pin 3 - Blau/Gelb => Stromversorgung (Sicherung 38)

Ik ga dus maar even 2 sensor draden omwisselen, kijken of dat dit probleem verhelpt.
Gebruikersavatar
Airspeed
Berichten: 479
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

18 mar 2020, 15:37 0 x

Airspeed schreef:
18 mar 2020, 14:21

Ik ga dus maar even 2 sensor draden omwisselen, kijken of dat dit probleem verhelpt.
Nee dus! Sterker nog: nu denkt het dashboard dat ik helemaal geen sensor heb aangesloten: SENSOR!
Kortom, bovenstaande 'pin3' toewijzing klopt dus niet. Lekker dan...kan ik de bedrading weer helemaal loshalen en opnieuw oorspronkelijk aansluiten.

On the positive note: hij startte wel vrij snel en de dynamo laadt goed bij met 14,5V. Maar ben dus nog geen zier verder.

Ik ga maar eens zo'n sensor uit elkaar halen met een hetelucht blazer:
https://wiki.a2-freun.de/wiki/index.php ... temperatur
Gebruikersavatar
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid
Berichten: 604
Lid geworden op: 06 mei 2018, 17:49
Locatie: Muiden
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 mar 2020, 19:39 2 x

Airspeed schreef:
17 mar 2020, 21:37
geel-blauw/groen is 12V, bruin idd massa.
derde draad gaat naar instrumentenpaneel..
Dit is een gevalletje: https://www.youtube.com/watch?v=VjsFZjboMuw
betutteling is zinloos; passie is Goud
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3344
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Belgie
Motortype: A2 met motorombouw

19 mar 2020, 09:59 0 x

Als je een losse sensor in bakje olie op en neer doet weet je of deze iets doet.

Enige weerstand is normaal , van 12 volt en hoe leger des te lager de spanning, dus zou deze net niet vol moeten zitten.

Ik ga nog even online zoeken want de spanning is voldoende....
Leuk zoekplaatje en twijfel of ik ondanks Corona toch eens die kan op moet gaan, 2 weten meer dan 1....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Airspeed
Berichten: 479
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

19 mar 2020, 21:18 0 x

Veertienmeizeventien schreef:
18 mar 2020, 19:39
Airspeed schreef:
17 mar 2020, 21:37
geel-blauw/groen is 12V, bruin idd massa.
derde draad gaat naar instrumentenpaneel..
Dit is een gevalletje: https://www.youtube.com/watch?v=VjsFZjboMuw
Oeoeoeoe, dat is oud! (maar wel humor idd ;)
Gebruikersavatar
Airspeed
Berichten: 479
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

19 mar 2020, 21:23 0 x

eekhoorntje schreef:
19 mar 2020, 09:59
Als je een losse sensor in bakje olie op en neer doet weet je of deze iets doet.

Enige weerstand is normaal , van 12 volt en hoe leger des te lager de spanning, dus zou deze net niet vol moeten zitten.

Ik ga nog even online zoeken want de spanning is voldoende....
Leuk zoekplaatje en twijfel of ik ondanks Corona toch eens die kan op moet gaan, 2 weten meer dan 1....
Haha! Nou, laat me eerst nog wat proberen als niks lukt heel graag! Helemaal als je de full versie van VCDS (of zoiets) hebt :mrgreen:

Vanavond maar ff één van de sensoren uit elkaar gehaald met m'n daarvoor bij de Praxis aangeschafte 2000W 'heatgun'. Verwarmen is idd dé (enige) manier om deze uit elkaar te halen, anders lukt het echt niet. Of het breekt.
Ik zie echter geen losse soldeer stukjes oid. Was alleen erg zwart:
Afbeelding[/url]

ff schoongemaakt en weer in elkaar geduwd (ook weer na eerst goed voorverwarmen tot het plastic zacht wordt).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Airspeed
Berichten: 479
Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
Locatie: Veenendaal
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

20 mar 2020, 14:19 0 x

Bovenstaande schoongemaakte sensor verwisseld voor die van de oude motor die er nu in zat (en hetzelfde signaal gaf), bedrading weer origineel kleur op kleur aangesloten, fouten gewist en gestart...niet dus. Pas na 10 seconden starten aanslaan, daarna luid signaal van te laag oliepeil, gevolgd door (als je goed luistert) noodloop. Waarna starten helemaal niet meer lukt en de accu snel minder wordt.

https://www.youtube.com/watch?v=zLhGcq-VFbM

Schiet mij maar lek, maar ik weet het niet meer...
Plaats reactie