A2 mist power, misfires en onregelmatig stationair
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
- Locatie: Almere
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Even het vakantiegeld afwachten, zal tzt wat laten horen hoe het afgelopen is.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
- Locatie: Almere
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Dat zit wel snor.

De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
16 kleppen, geleiders, rubbers en nieuwe klep stoters + koppakking was ik bij Audi Doc nog geen €200,- kwijt!
Nog een voorraad Action WD 40 erbij + goedkope olie voor tot 3000 km daarna 10W40 gebruikt te hebben en vlakken was ik als DHZer minder dan €300,- kwijt, €0,00 arbeidsloon, en dat doet Lukas nooit!
Ook de EGR was erg vuil, flinke weekend klus maar op 1 zaterdag gedaan.
Met 8 uren arbeidsloon erbij en ik denk dat ze in Waalwijk geen €100,- per uur Dealer tarief rekenen houd je nog enige vakantie geld over!
Verder had ik nog een Conti distributie setje erbij + Multi Rib op de vrijwel elke maandag 29% korting want online op Laptop maar 26% en dan via App op mobiel nog 3% extra pakken!
Dan zit je onder de €400,- materiaal.
Weet alleen niet wat de inkoop prijzen van de plaatselijke leverancier zijn.
Vaak is dat met binnen enkele uren bezorgen ruim dubbele en ik weet niet of Lukas online zelf gekochte accepteerde?
Wel met €3,- gratis binnen maand retour garantie genomen voor foute bestelde en nog paar kleine dingen erg duur plaatselijk gehaald...
Audi Doc . NL is gespecialiseerd in foute info op hun website helaas!
Ze leverde een 1.6 Fsi pakking voor mijn 1,4 BBY helaas!
Dan maar een vloeibare pakking en heb je gelijk meer compressie en moet je tandriem iets anders zetten omdat die dan iets te lang is geworden!
Dit laatste was een flinke zoek klus, de in en uitlaat nokkenas worden nu onderling 1 tandje verschil gemonteerd en is lastige puzzel voor goed te laten lopen.
Hij hangt nu wel beter aan 't LPGas pedaal!
Dit word bij Lukas vele dure uren extra en een BBY die een Fsi koppel heeft, ik weet niet wat de levensduur gaat worden, nog maar 17.000km mee gereden!
Nog een voorraad Action WD 40 erbij + goedkope olie voor tot 3000 km daarna 10W40 gebruikt te hebben en vlakken was ik als DHZer minder dan €300,- kwijt, €0,00 arbeidsloon, en dat doet Lukas nooit!
Ook de EGR was erg vuil, flinke weekend klus maar op 1 zaterdag gedaan.
Met 8 uren arbeidsloon erbij en ik denk dat ze in Waalwijk geen €100,- per uur Dealer tarief rekenen houd je nog enige vakantie geld over!
Verder had ik nog een Conti distributie setje erbij + Multi Rib op de vrijwel elke maandag 29% korting want online op Laptop maar 26% en dan via App op mobiel nog 3% extra pakken!
Dan zit je onder de €400,- materiaal.
Weet alleen niet wat de inkoop prijzen van de plaatselijke leverancier zijn.
Vaak is dat met binnen enkele uren bezorgen ruim dubbele en ik weet niet of Lukas online zelf gekochte accepteerde?
Wel met €3,- gratis binnen maand retour garantie genomen voor foute bestelde en nog paar kleine dingen erg duur plaatselijk gehaald...
Audi Doc . NL is gespecialiseerd in foute info op hun website helaas!
Ze leverde een 1.6 Fsi pakking voor mijn 1,4 BBY helaas!
Dan maar een vloeibare pakking en heb je gelijk meer compressie en moet je tandriem iets anders zetten omdat die dan iets te lang is geworden!
Dit laatste was een flinke zoek klus, de in en uitlaat nokkenas worden nu onderling 1 tandje verschil gemonteerd en is lastige puzzel voor goed te laten lopen.
Hij hangt nu wel beter aan 't LPGas pedaal!
Dit word bij Lukas vele dure uren extra en een BBY die een Fsi koppel heeft, ik weet niet wat de levensduur gaat worden, nog maar 17.000km mee gereden!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
- Locatie: Almere
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Dit moet goed gebeuren idd. Toch heb ik voor een leuke prijsje daar bildstein schokbrekers gekocht.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Maar voor die kleprevisie moest de cylinderkop er wel af?
Oftewel ook meteen een nieuwe koppakking & vervanging van de distributieriem/rollen?
- rolf
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 02:34
- Locatie: Noorwegen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Uiteraard ging de kop er af, heb er een hele klus aan gehad, is een heel topic over.
Kop is volledig gereviseerd, dat had ik uitbesteed, maar heb zelf vastgesteld dat ik 8 lekke uitlaatkleppen had nadat ik de kop gedemonteerd had.
Kop is volledig gereviseerd, dat had ik uitbesteed, maar heb zelf vastgesteld dat ik 8 lekke uitlaatkleppen had nadat ik de kop gedemonteerd had.
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
- Locatie: Almere
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik heb in het topic destijds meegelezen en af en toe ook gereageerd. Achteraf bleek @koop9 het met de verbrande kleppen
het bij het rechte eind te hebben.
Weinig km's wil niet automatisch zeggen dat de motor nog in goede conditie is.
Is er nog met een endoscoop in de motor gekeken, zoals @koop9 suggereerde?
het bij het rechte eind te hebben.
Dit hangt dus (ook) af hoe de vorige eigenaren met de auto zijn omgesprongen.koop9 schreef: ↑25 jun 2014, 22:48je had een storing terug gekregen van inlaatspruitstukdruk en inlaatspruitstukdruk sensor dat deze waardes niet overeen komen, dit komt door de gasklep die je hebt schoongemaakt, het kan zijn dat je nu iets valse lucht hebt door een slechte afdichting van de aluminium pakking die eronder ligt....... had ik ook. even een nwe monteren en nogmaals bij warme motor de gasklep opnieuw inleren.
dat de temperatuurmeter op 90 staat maar dit niet aangeeft in vdcs of een andere tester komt doordat al sinds jaar en dag bij audi/vw de meter van koud in voorgeprogrameerde stappen omhoog gaat en bij een werkelijke kvs temp tussen ong 75 en 110 graden altijd 90 graden zal aangeven op de meter.
pas als hij echt te heet word, boven de 110 graden zal de meter weer actief worden en warmer aangeven.
dit om te voorkomen dat klanten steeds een wisellende temperatuur op de meter hebben en zich zorgen maken in de zomer dat hij boven de 100 graden uitkomt voordat de fan aanslaat.
dan nog het op 3 cilinders lopen......
je hebt de bobine al gedaan.
probeer eens;
-- de bougie´s wisselen.
-- verstuivers wisselen.
-- compressie meten.
-- cilinder lekkage test (ook al is de compressie goed) maar dit moet je kunnen en de meter hebben.
wat ik meerdere keren heb mee gemaakt bij dit type motor (1400cc 16v) is verbrande kleppen of ingebrande vervuiling op de klepzitting, (dit komt naar boven door de lekkage in de cilinder te meten en evt een endosscoop te gebruiken), maar dit was eigenlijk altijd bij oudere mensen die veel kortere stukje rijden en nooit gas (durfen) geven om de boel weer eens schoon te branden.
ik hoop voor je dat het de bougie is.......
Weinig km's wil niet automatisch zeggen dat de motor nog in goede conditie is.
Is er nog met een endoscoop in de motor gekeken, zoals @koop9 suggereerde?