Aansluiten Radio Concert II

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
4ringen

09 mar 2013, 22:01 0 x

ja dat had ik inderdaad al gelezen, op zich wel logisch maar:

- Als je geen BOSE ziet tijdens het aanzetten van de radio dan is deze toch niet in BOSE modus?

- Kan je de concert benaderen via vag.com als je geen canbus draden getrokken hebt naar de radio om de BOSE settings te checken?
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

09 mar 2013, 22:15 0 x

Uit de tekst van @Msorel maak ik op dat op dat de computer van de A2 zelf ingesteld moet worden op de aanwezigheid
van de Concert II. Hiervoor zal waarschijnlijk VAG-com nodig zijn.

Ik heb alleen getracht de beschikbare informatie bij elkaar te voegen, met installeren van de Concert II heb ik
geen ervaring.

Probeer anders @Msorel of @chartjes via PB om extra informatie te vragen, het zou mooi zijn de info voor
het netjes inbouwen van de concert II compleet te krijgen ...

suc6 ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Slinetje

10 mar 2013, 19:01 0 x

[quote="4ringen"]ik heb zojuist een Concert 2 uit een A3 gekocht.

Ik krijg ook helaas geen geluid uit de speakers (A2 uit 2005).

Dit komt waarschijnlijk omdat er hiervoor een aftermarket radio in heeft gezeten, maar ik suit op de volgende problemen:

- Geen geluid uit de speakers: vanaf de auto gaan wel 4 draden (front L en R plus en min) naar de bruine iso stekker die in de concert gaat, volgens de aansluitschema-sticker is dit verder juist aangesloten.

- Geen verlichting knoppen bij aanzetten licht

- Elke keer als ik de contact uitzet moet ik opnieuw de code invoeren

Moet ik nou een canbus simulator hebben of de snoeren gaan knippen/verplaatsen?[/quote]

Ik heb precies hetzelfde gehad en via een canbus simulator (aangeschaft via Ebay) opgelost.
Alles werkt perfect behalve GALA, heeft immers geen rij informatie.

groet,
Slinetje
lemoi

10 mar 2013, 23:25 0 x

kijk eerst of je luidsprekers het doen voor je met moeilijker dingen aan de gang gaat.

en die andere dingen zoals licht, uitval na een uur is het CAN bus probleem zoals al verteld is. 2 draadjes trekken. Kan je ook ethernet kabel voor gebruiken (heb ik gedaan), deze open snijden en 1 aderpaar nemen. Is gelijk getwist!

Luidspreker testen met batterij:
neem een 1.5 V batterij (AA, AAA.....) en doe de plus van de LS op de plus van de batterij en de min van de LS op de min van de batterij. Zodra je contact maakt met de batterij moet je een tik horen. Zoniet dan zit er ergens een probleem van de kabel t/m de luidspreker. Als je wel een tik hoort dan doen de luidsprekers het en moet jhe het bij de autoradio zoeken.

afhankelijk van het resultaat wordt het verder analyseren en testen
Plaats reactie