Motor 1.4 AUA [met gasinstallatie] pakt op benzine slecht op - [Opgelost: lek in EGR buis naar gasklephuis]
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
- Locatie: s-Gravenhage
- Motortype: (nog) geen Audi A2
het afslaan op lpg bij het wegrijden blijft. de verdamper en injectoren heb ik al gereviseerd. de gasdruk is goed. instellingen in de gas ecu lijken goed te zijn. Ik weet het niet meer.
Ik heb een mail gestuurd naar www.verdampere.nl die man schijnt alles van lpg storingen te weten.
Het is wel een eindje rijden.
ik hoop dat ik snel terecht kan voor een diagnose.
Ben heel benieuwd wat er uit gaat komen.
Ik heb een mail gestuurd naar www.verdampere.nl die man schijnt alles van lpg storingen te weten.
Het is wel een eindje rijden.
ik hoop dat ik snel terecht kan voor een diagnose.
Ben heel benieuwd wat er uit gaat komen.
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
- Locatie: s-Gravenhage
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Morgen heb ik dan eindelijk de langverwachte afspraak bij verdampere lpg in Helvoirt.
Super spannend! Na 5 maanden stotteren en afslaan, en natuurlijk veel sleutelen en het niet op kunnen lossen, ben ik heel benieuwd.
ik hou jullie uiteraard op de hoogte.
Super spannend! Na 5 maanden stotteren en afslaan, en natuurlijk veel sleutelen en het niet op kunnen lossen, ben ik heel benieuwd.
ik hou jullie uiteraard op de hoogte.
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
- Locatie: s-Gravenhage
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Nou mensen. vandaag bij verdampere geweest, en na een half uurtje was ik al weer onderweg met een perfect lopende a2
Kees heeft de auto aan de computer gehangen, en heeft de software geprobeerd te updaten. hierbij sloeg de auto af. dat vond hij vreemd dus heeft hij gekeken of de lpg injectoren wel goed aangesloten waren. het bleek dus dat de inbouwer in 2013 de kabel voor de injectoren verkeerd heeft aangesloten waardoor de injectoren niet op de juiste tijd inspuiten. dit was op de injectoren niet te zien omdat de kabeltjes wel goed gelabeld waren (a,b,c,d, vanaf de distributie) Hij heeft het heel eenvoudig opgelost door de stekkers op de injectoren om te wisselen (zit nu d,c,b,a) vervolgens nieuwe software, en rijden heen. kosten 30 euro
Kees heeft de auto aan de computer gehangen, en heeft de software geprobeerd te updaten. hierbij sloeg de auto af. dat vond hij vreemd dus heeft hij gekeken of de lpg injectoren wel goed aangesloten waren. het bleek dus dat de inbouwer in 2013 de kabel voor de injectoren verkeerd heeft aangesloten waardoor de injectoren niet op de juiste tijd inspuiten. dit was op de injectoren niet te zien omdat de kabeltjes wel goed gelabeld waren (a,b,c,d, vanaf de distributie) Hij heeft het heel eenvoudig opgelost door de stekkers op de injectoren om te wisselen (zit nu d,c,b,a) vervolgens nieuwe software, en rijden heen. kosten 30 euro

- DED@2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
- Locatie: Zoetermeer
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
WoW!
wat goed on te horen dat hij nu lekker loopt en wat frappant eigenlijk dat het in zo iets “kleins” kan zitten.
Ik denk dat dat wel het vervelende is als je een projectje overneemt van een ander. Je weer vaak niet welke stappen er genomen zijn en welke niet. Als je het zelf had ingebouwd dan was de kans dat je deze fout zou maken kleiner geweest en makkelijker uit te sluiten.
Even goed, geniet ervan. Uit nieuwsgierigheid van mijn kant, waar ligt bij de a2 lpg nu het omslagpunt om op has over te stappen?
Mvg

Ik denk dat dat wel het vervelende is als je een projectje overneemt van een ander. Je weer vaak niet welke stappen er genomen zijn en welke niet. Als je het zelf had ingebouwd dan was de kans dat je deze fout zou maken kleiner geweest en makkelijker uit te sluiten.
Even goed, geniet ervan. Uit nieuwsgierigheid van mijn kant, waar ligt bij de a2 lpg nu het omslagpunt om op has over te stappen?
Mvg
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
- Locatie: s-Gravenhage
- Motortype: (nog) geen Audi A2
@DED@2 als je 15000 km per jaar rijd bespaar je ongeveer 700 euro per jaar ten opzichte van benzine. een lpg met inbouw kost rond de 1500, dus met een jaar of twee heb je dan de gasinstallatie eruit
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6369
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Pffff... je hebt een lange adem en geduld gehad maar de oorzaak is dan toch eindelijk gevonden. De aanhouder wint!
En zoals we hier wel vaker lezen, soms is de oorzaak zo ontzettend eenvoudig. Maar kom er maar eens achter. Knap! Na bijna 5 maanden in de uitdagingen nu hopelijk volop genieten en voorlopig storingsvrij rijden.
Ik ben overigens wel heel benieuwd of het altijd verkeerd gezeten heeft of dat de labels door de inbouwer bewust niet vanaf distributie zijn aangebracht en het wellicht tussentijds een keer los is geweest en daarna niet goed teruggezet. Maar dat zou betekenen dat de auto in de afgelopen 7 jaar nooit goed gelopen heeft?

En zoals we hier wel vaker lezen, soms is de oorzaak zo ontzettend eenvoudig. Maar kom er maar eens achter. Knap! Na bijna 5 maanden in de uitdagingen nu hopelijk volop genieten en voorlopig storingsvrij rijden.

Ik ben overigens wel heel benieuwd of het altijd verkeerd gezeten heeft of dat de labels door de inbouwer bewust niet vanaf distributie zijn aangebracht en het wellicht tussentijds een keer los is geweest en daarna niet goed teruggezet. Maar dat zou betekenen dat de auto in de afgelopen 7 jaar nooit goed gelopen heeft?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
-
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 04 mei 2020, 13:31
- Locatie: s-Gravenhage
- Motortype: (nog) geen Audi A2
De installatie heeft hoogst waarschijnlijk altijd zo gezeten, maar er waren in de gascomputer dingen aangepast om hem toch zo goed mogelijk te laten lopen. Toen ik bezig ben geweest met het op en neer gaan in toeren (zie viewtopic.php?f=14&t=9134) heb ik de basis instellingen terug gezet en is het afslaan begonnen. ik las ook in de onderhoudshistorie dat er vlak na het inbouwen van het lpg, er een nieuwe lamdasonde, bobine, bougiekabels en motorstuurapparaat is geplaatst. dat geeft mij toch het idee dat er toen al problemen waren.HansJan schreef: ↑07 okt 2020, 22:24Pffff... je hebt een lange adem en geduld gehad maar de oorzaak is dan toch eindelijk gevonden. De aanhouder wint!![]()
En zoals we hier wel vaker lezen, soms is de oorzaak zo ontzettend eenvoudig. Maar kom er maar eens achter. Knap! Na bijna 5 maanden in de uitdagingen nu hopelijk volop genieten en voorlopig storingsvrij rijden.![]()
Ik ben overigens wel heel benieuwd of het altijd verkeerd gezeten heeft of dat de labels door de inbouwer bewust niet vanaf distributie zijn aangebracht en het wellicht tussentijds een keer los is geweest en daarna niet goed teruggezet. Maar dat zou betekenen dat de auto in de afgelopen 7 jaar nooit goed gelopen heeft?
ik had het overigens bijna zelf gevonden. ik las deze week in de installatiehandleiding van Vogels

Ik dacht het zal toch niet..... nee zo dom zal een lpg installateur toch niet zijn.
het zij zo.
Verder is storingsvrij rijden is er helaas niet bij, onderweg naar de lpg man is mijn snelheidsmeter uitgevallen

en de verwarming / airco blijft op standje sauna steken.
Weer nieuwe uitdagingen dus

- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
http://www.bvagin.nl/bereken-uw-voordeel/
Als ik mijn Roest Bruine Eekhoorn invulde op 5000 km per jaar slechts €26,- voordeel per jaar als je er 5 jaren in bleef rijden, een andere Provincie is meestal duurder maar bij 5000 km al rendabel.

maar bij 4700 km slechts €4,- per jaar!
Dus vul een benzine voertuig naar keuze in.... met jou Km per jaar mis/gebruik.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...