Ratelend geluid bij lage toeren
Auto ratelt niet.
Bij bochten, versnellen of vertragen.
Ratelt niet bij versnelling in "vrij"
Ratelt niet bij gasgeven,
Ratelt niet bij afremmen op de motor.
Ratelt niet bij in vrij gasgeven.
Ratelt enkel, bij 0 last, in alle versnellingen.
Voorbeeld van 0 last, op cruiscontrol een langzaam dalende weg rijden,
Bij bochten, versnellen of vertragen.
Ratelt niet bij versnelling in "vrij"
Ratelt niet bij gasgeven,
Ratelt niet bij afremmen op de motor.
Ratelt niet bij in vrij gasgeven.
Ratelt enkel, bij 0 last, in alle versnellingen.
Voorbeeld van 0 last, op cruiscontrol een langzaam dalende weg rijden,
-
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Ik heb bij weliswaar een andere auto wel eens een vastgelegd differentieel gehad. Gelukkig stond ik bijna stil, want er zat geen millimeter beweging meer in beide wielen.
Ik heb misschien nog een differentieel liggen uit een bak die naar de sloop moest, maar dan moet ik gaan zoeken.
Ik heb misschien nog een differentieel liggen uit een bak die naar de sloop moest, maar dan moet ik gaan zoeken.
- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Dat geluid onder die omstandigheden herken ik ook wel, wel heel subtiel aanwezig. Ik was onder de indruk dat t bij de auto hoorde
Volgens mij ook al ruim 60.000 km hetzelfde.
Dacht zelf dat t wel iets in de trant van een homokineet zou zijn oid. Maar vind het niet ergerlijk genoeg om er naar te laten kijken. Als het erger wordt kijk ik wel weer verder (is het geluid ook makkelijker op te sporen).

Dacht zelf dat t wel iets in de trant van een homokineet zou zijn oid. Maar vind het niet ergerlijk genoeg om er naar te laten kijken. Als het erger wordt kijk ik wel weer verder (is het geluid ook makkelijker op te sporen).
- Audi_gekkie
[quote="Ebony;56425"]Kan iemand die dit probleem in 2014 had aangeven hoe ze het nu hebben? Of de problemen zijn gelijkgebleven of dat er revisie/reparatie heeft plaats gevonden.
Ik heb sinds een paar maand het zelfde fenomeen,
Sta in dubio wat ik er aan moet doen. [/quote]
Hoi @Ebony ik heb ook dat geratel, echter alleen zeer langzame snelheid in ik geloof alleen de 2e versnelling. Bijvoorbeeld in een file als ik stapvoets ga rijden in die versnelling. Dit is volgens mij altijd ze geweest sindsdien aankoop 100.000km geleden.
Inderdaad ook in sommige overige versnellingen als ik een heuvel afdaal.
Mijn vermoeden is het vliegwiel of slaat dat nergens op?
Ik heb sinds een paar maand het zelfde fenomeen,
Sta in dubio wat ik er aan moet doen. [/quote]
Hoi @Ebony ik heb ook dat geratel, echter alleen zeer langzame snelheid in ik geloof alleen de 2e versnelling. Bijvoorbeeld in een file als ik stapvoets ga rijden in die versnelling. Dit is volgens mij altijd ze geweest sindsdien aankoop 100.000km geleden.
Inderdaad ook in sommige overige versnellingen als ik een heuvel afdaal.
Mijn vermoeden is het vliegwiel of slaat dat nergens op?
- joris1980
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Ook heb ik dat geratel nog steeds..... en heb nu zo'n 225.000km gereden dr mee =) Het geluid valt me nog af en toe op als ik de snelweg af ga en uitrol op de afrit, bij vaart minderen en dan weer beetje gas geven in lage toeren hoor ik t weer. Maar verder geen klachten, denk dat de bak/auto dr oud mee kan worden.