Remschijven vóór vervangen
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6369
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="A2robin"]Ik heb van de week ook alles voor laten vervangen.
De zimmermann set via mr auto besteld voor 70 euro.
Nu maar eens kijken of die gecoate schijven langer netjes blijven en hoe de zimmermans zich houden.[/quote]
Bij mister-auto.nl als mister-auto.de kom ik geen Zimmermann remschijven/blokken tegen in het assortiment? Dat is onder meer de reden dat ik ze elders bestelde ... :roll:
De zimmermann set via mr auto besteld voor 70 euro.
Nu maar eens kijken of die gecoate schijven langer netjes blijven en hoe de zimmermans zich houden.[/quote]
Bij mister-auto.nl als mister-auto.de kom ik geen Zimmermann remschijven/blokken tegen in het assortiment? Dat is onder meer de reden dat ik ze elders bestelde ... :roll:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Sorry mijn fout, besteld bij:
http://www.automaterialenspecialisten.n ... ZGNR=13360
Heb er nu 2000km mee gereden. Bevalt erg goed. Helaas 500km naar Frankrijk met een steentje zo nu en dan er tussen.
Op de camping het steentje verwijdert. Zat tussen de remschrijf en beplating.
Staat nu een mooie kras/groef op.
http://www.automaterialenspecialisten.n ... ZGNR=13360
Heb er nu 2000km mee gereden. Bevalt erg goed. Helaas 500km naar Frankrijk met een steentje zo nu en dan er tussen.

Op de camping het steentje verwijdert. Zat tussen de remschrijf en beplating.
Staat nu een mooie kras/groef op.
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6369
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="A2robin"]Sorry mijn fout, besteld bij:
http://www.automaterialenspecialisten.n ... ZGNR=13360
Heb er nu 2000km mee gereden. Bevalt erg goed. Helaas 500km naar Frankrijk met een steentje zo nu en dan er tussen.
Op de camping het steentje verwijdert. Zat tussen de remschrijf en beplating.
Staat nu een mooie kras/groef op.[/quote]
Dat was inderdaad ook de site waar Rolf naar refereerde, altijd handig om te weten! Kwaliteit van Zimmermann is gewoon goed, ben eveneens benieuwd naar de coating naar verloop van tijd.
Jammer van de kras, maar dat kan niet zoveel kwaad dunkt me.
http://www.automaterialenspecialisten.n ... ZGNR=13360
Heb er nu 2000km mee gereden. Bevalt erg goed. Helaas 500km naar Frankrijk met een steentje zo nu en dan er tussen.

Op de camping het steentje verwijdert. Zat tussen de remschrijf en beplating.
Staat nu een mooie kras/groef op.[/quote]
Dat was inderdaad ook de site waar Rolf naar refereerde, altijd handig om te weten! Kwaliteit van Zimmermann is gewoon goed, ben eveneens benieuwd naar de coating naar verloop van tijd.
Jammer van de kras, maar dat kan niet zoveel kwaad dunkt me.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Gisteren heb ik hetzelfde setje besteld die @HansJan heeft gesteld, ook bij automaterialenspecialisten.nl
Ik heb dus niet de schijven besteld met de gaatjes er in, omdat ik op internet regelmatig gelezen heb dat er scheurtjes kunnen ontstaan rondom die gaatjes. Ook bij Zimmermann.
Gegroefde schijfremmen zijn remblokkenvreters.
Ik hoop dat ik deze week nog aan slag kan.
Bespeur jij inmiddels al iets van roest @HansJan?
Ik heb dus niet de schijven besteld met de gaatjes er in, omdat ik op internet regelmatig gelezen heb dat er scheurtjes kunnen ontstaan rondom die gaatjes. Ook bij Zimmermann.
Gegroefde schijfremmen zijn remblokkenvreters.
Ik hoop dat ik deze week nog aan slag kan.
Bespeur jij inmiddels al iets van roest @HansJan?
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Bij onze A2 zijn door vorige eigenaar in november 2011 de schijven, met remblokken en remvoering achter door erkende Audi dealer vervangen bij 146610 km
(dus pas slechts 1x vervangen volgens historie onderhoudsverslag Audi).
Denk dat roestvorming eerder door niet regelmatig te rijden op de snelweg met de auto ernstige roestvorming bevorderd.
Met vele stadsritten worden de schijven minder warm namelijk en verdampt vocht niet zo makkelijk....
Een auto buiten stallen veroorzaakt ook eerder roestvorming dan stallen in een goede geventileerde garagebox.
Maar desondanks onze A2 buiten staat en veel op de weg gereden wordt dan langs de kant staat en inmiddels 238.000 km op de klok geen ernstige roest op de Audi geleverde Schijven in nov 2011 en de schijven en blokken,de klauwen nog ok zijn.
Dus geen ernstige roestvorming tussen ventilatie gleuven van de geventileerde voorschijven op het remoppervlak wat ik wel eens op het forum op een foto zag.
Zie de foto van maanden terug bij circa 226.000 km bij installeren van de FSD met Mad -25 mm veren en vervangen van LV & RV originele Audi remslangen.
Mochten ze een keer moeten worden vervangen dan neem ik de ATE Powerdisken met bijbehorende ATE remblokken.
grt
rolf

foto powerdisk Ate

(dus pas slechts 1x vervangen volgens historie onderhoudsverslag Audi).
Denk dat roestvorming eerder door niet regelmatig te rijden op de snelweg met de auto ernstige roestvorming bevorderd.
Met vele stadsritten worden de schijven minder warm namelijk en verdampt vocht niet zo makkelijk....
Een auto buiten stallen veroorzaakt ook eerder roestvorming dan stallen in een goede geventileerde garagebox.
Maar desondanks onze A2 buiten staat en veel op de weg gereden wordt dan langs de kant staat en inmiddels 238.000 km op de klok geen ernstige roest op de Audi geleverde Schijven in nov 2011 en de schijven en blokken,de klauwen nog ok zijn.
Dus geen ernstige roestvorming tussen ventilatie gleuven van de geventileerde voorschijven op het remoppervlak wat ik wel eens op het forum op een foto zag.
Zie de foto van maanden terug bij circa 226.000 km bij installeren van de FSD met Mad -25 mm veren en vervangen van LV & RV originele Audi remslangen.
Mochten ze een keer moeten worden vervangen dan neem ik de ATE Powerdisken met bijbehorende ATE remblokken.
grt
rolf

foto powerdisk Ate

"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
523.200.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.570.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.345km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Wat voor merk schijven zitten er nu momenteel onder Rolf?
Ook ik heb in de historie van Tweety gezocht, maar tot kilometerstand 280k (zover gaat de historie) kan ik één keer nieuwe schijven en blokken ontdekken. Inmiddels staat de auto bijna op 370k en vervang ik de huidige schijven omdat deze in de bergen van Frankrijk erg heet zijn geworden (bruine gloed op schijven), redelijk versleten zijn, maar vooral erg veel roest.
Die powerdisks die jij aangeeft van ATE zijn echte remblokkenvreters.
Omdat de A2 een lichte auto is zijn dit soort schijven eigenlijk onzinnig, maar dat is mijn mening.
Ook ik heb in de historie van Tweety gezocht, maar tot kilometerstand 280k (zover gaat de historie) kan ik één keer nieuwe schijven en blokken ontdekken. Inmiddels staat de auto bijna op 370k en vervang ik de huidige schijven omdat deze in de bergen van Frankrijk erg heet zijn geworden (bruine gloed op schijven), redelijk versleten zijn, maar vooral erg veel roest.
Die powerdisks die jij aangeeft van ATE zijn echte remblokkenvreters.
Omdat de A2 een lichte auto is zijn dit soort schijven eigenlijk onzinnig, maar dat is mijn mening.
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
@pocoloco maar jij hebt ook een "zware" auto en dan mag dat.
Trouwens geen haarscheurtjes bij de perforaties? Dit schijnt echt regelmatig voor te komen en dus voor mij één van de redenen hier niet voor te kiezen.

Trouwens geen haarscheurtjes bij de perforaties? Dit schijnt echt regelmatig voor te komen en dus voor mij één van de redenen hier niet voor te kiezen.
Ooit op vele VAG groep schijven van bepaalde merken kwamen die voor, nu betere afwerking dus geen probleem meer, deze ooit geleverde zorgde ervoor dat ze jarenlang nauwelijks verkocht werden maar alleen als je dus ergens een overjarige zou kopen heb je deze kans nog.
Bij meerdere merken kwam dit voor en materiaal en geboorde gaten waren hier de oorzaak van.
Ja, ook toeleveranciers maken wel eens fouten maar weet niet welke merken het hoe lang hadden en de oude voorraad is gewoon verkocht, er was een kans op en vooral erg snelle rijders waar de schijven wel eens rood gloeiend werden hadden er vaker last van...
De 1.2 Tdi is dus nooit een probleem geweest.
Dit is info van de plaatselijke autosloperij die diverse merken dagelijks tegenkomt en vaak als eerste ziet als er iets mis is en er ergens veel naar gevraagd word.
Bij meerdere merken kwam dit voor en materiaal en geboorde gaten waren hier de oorzaak van.
Ja, ook toeleveranciers maken wel eens fouten maar weet niet welke merken het hoe lang hadden en de oude voorraad is gewoon verkocht, er was een kans op en vooral erg snelle rijders waar de schijven wel eens rood gloeiend werden hadden er vaker last van...
De 1.2 Tdi is dus nooit een probleem geweest.
Dit is info van de plaatselijke autosloperij die diverse merken dagelijks tegenkomt en vaak als eerste ziet als er iets mis is en er ergens veel naar gevraagd word.