Extreme slijtage binnenzijde voorbanden
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="koop9"]of maar 1 hersencel ...... :mrgreen:[/quote]
Ze zijn toch slimmer dan wij denken.
Het verdienmodel bij de Kwik Fit is gebaseerd op de verkoop en montage van onderdelen.
Dat wil zeggen: je komt binnen voor een uitlijncontrole & afstellen,
en je vertrekt weer met 4 nieuwe banden & schokdempers.
Wil je dat niet, dan is het uitlijnen ineens "moeilijk", of is de auto "te oud".
Ze bedoelen eigenlijk dat 55 euro te weinig is voor controle en afstellen,
en dat ze geen zin hebben daar extra tijd in te steken wat niet wordt betaald.
Dit concept kom je op meer plekken tegen.
Ik krijg regelmatig aanbiedingen binnen zomer/winter/lente/aircochecks tegen
aantrekkelijke tarieven of zelfs voor niets. Van de Audi-dealer ...
Ze zijn toch slimmer dan wij denken.
Het verdienmodel bij de Kwik Fit is gebaseerd op de verkoop en montage van onderdelen.
Dat wil zeggen: je komt binnen voor een uitlijncontrole & afstellen,
en je vertrekt weer met 4 nieuwe banden & schokdempers.
Wil je dat niet, dan is het uitlijnen ineens "moeilijk", of is de auto "te oud".
Ze bedoelen eigenlijk dat 55 euro te weinig is voor controle en afstellen,
en dat ze geen zin hebben daar extra tijd in te steken wat niet wordt betaald.
Dit concept kom je op meer plekken tegen.
Ik krijg regelmatig aanbiedingen binnen zomer/winter/lente/aircochecks tegen
aantrekkelijke tarieven of zelfs voor niets. Van de Audi-dealer ...

Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
alle bedrijven doen tegenwoordig actief aan zomer - winter - airco checks, geeft het bedrijf de kans om omzet te draaien en klant contact gegevens te bemachtigen voor de broodnodige communicatie..... (lees reclame te sturen en dergelijke)
je kunt soms mooi voor weinig of zelfs voor niets je auto even een snelle check laten geven en als er iets mis is kun je altijd nog bedankt zeggen en weg rijden. up to you!
je kunt soms mooi voor weinig of zelfs voor niets je auto even een snelle check laten geven en als er iets mis is kun je altijd nog bedankt zeggen en weg rijden. up to you!
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="koop9"]alle bedrijven doen tegenwoordig actief aan zomer - winter - airco checks, geeft het bedrijf de kans om omzet te draaien en klant contact gegevens te bemachtigen voor de broodnodige communicatie..... (lees reclame te sturen en dergelijke)
je kunt soms mooi voor weinig of zelfs voor niets je auto even een snelle check laten geven en als er iets mis is kun je altijd nog bedankt zeggen en weg rijden. up to you![/quote]
Klopt, het is de methode om de klant buiten de verplichte beurten en/of APK in de garage te krijgen.
Iemand die technisch goed onderlegd is, kan inschatten wat de eventuele risico's zijn.
De gemiddelde automobilist nogal eens voor de bijl en vertrekt met extra gemonteerde
onderdelen met bijbehorende rekening.
Ik doe zelf eigenlijk nooit dergelijke checks, zie er persoonlijk niet zo het nut van deze extra controles.
De kleine controles (olie/water/bandenspanning/profiel/verlichting/ruitenwissers) doe ik zelf op gezette tijden en tijdens de zomer/winterwissel neem ik meteen de gelegenheid om de toestand van de voorremmen te bekijken.
De rest wordt door de garage tijdens de APK/beurt gedaan.
je kunt soms mooi voor weinig of zelfs voor niets je auto even een snelle check laten geven en als er iets mis is kun je altijd nog bedankt zeggen en weg rijden. up to you![/quote]
Klopt, het is de methode om de klant buiten de verplichte beurten en/of APK in de garage te krijgen.
Iemand die technisch goed onderlegd is, kan inschatten wat de eventuele risico's zijn.
De gemiddelde automobilist nogal eens voor de bijl en vertrekt met extra gemonteerde
onderdelen met bijbehorende rekening.
Ik doe zelf eigenlijk nooit dergelijke checks, zie er persoonlijk niet zo het nut van deze extra controles.
De kleine controles (olie/water/bandenspanning/profiel/verlichting/ruitenwissers) doe ik zelf op gezette tijden en tijdens de zomer/winterwissel neem ik meteen de gelegenheid om de toestand van de voorremmen te bekijken.
De rest wordt door de garage tijdens de APK/beurt gedaan.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

Over slijtage binnenzijde voorbanden en APK gesproken.
Bij de APK merkte de keurmeester bij mijn A2 hetzelfde fenomeen op.
In combinatie met het ietwat scheef staande stuur vandaag maar even bij het uitlijn-centrum langs gegaan.
Daar constateerde men al vrij snel dat er een verband was met het scheefstaande stuur en de slijtage.
Bleek ook uit de meetwaarden.
Na een en ander weer te hebben gecorrigeerd, staat nu stuur recht en moet de A2 wellicht nog een tikkie beter uitrollen en zuiniger rijden (kan dat nog?)
Bij de APK merkte de keurmeester bij mijn A2 hetzelfde fenomeen op.
In combinatie met het ietwat scheef staande stuur vandaag maar even bij het uitlijn-centrum langs gegaan.
Daar constateerde men al vrij snel dat er een verband was met het scheefstaande stuur en de slijtage.
Bleek ook uit de meetwaarden.
Na een en ander weer te hebben gecorrigeerd, staat nu stuur recht en moet de A2 wellicht nog een tikkie beter uitrollen en zuiniger rijden (kan dat nog?)
- Audi_gekkie
@Johan 3L
Nou zeg je wat! Mijn stuur stond ook scheef, 1/8 deel meer naar links om precies te zijn.
Ik dacht dat de vorige eigenaar dit bewust had laten doen, door iet betere bediening van de cruisecontrol.
Inmiddels is het stuur ook weer recht gezet.
Maar dit alles heeft toch niks met uitlijning te maken?
De auto kan toch uitgelijnd zijn en het stuur op de kop?
Nou zeg je wat! Mijn stuur stond ook scheef, 1/8 deel meer naar links om precies te zijn.
Ik dacht dat de vorige eigenaar dit bewust had laten doen, door iet betere bediening van de cruisecontrol.
Inmiddels is het stuur ook weer recht gezet.
Maar dit alles heeft toch niks met uitlijning te maken?
De auto kan toch uitgelijnd zijn en het stuur op de kop?
Ook mijn A2 heeft last van slijtage binnenzijde voorbanden.
Maar eerst viel me op dat het stuur scheef stond bij rechtuit.
Dit is eenvoudig te verhelpen door het stuur eraf halen. Het bleek dat deze niet op de juiste markering is terug ingebouwd in het verleden.
Het heeft iets geholpen, nu nog laten uitlijnen en zien of dat 100% rechtuitstand opleveren gaat.
Maar eerst viel me op dat het stuur scheef stond bij rechtuit.
Dit is eenvoudig te verhelpen door het stuur eraf halen. Het bleek dat deze niet op de juiste markering is terug ingebouwd in het verleden.
Het heeft iets geholpen, nu nog laten uitlijnen en zien of dat 100% rechtuitstand opleveren gaat.
- Audi_gekkie
@Jeroen1.2
Bij mij hebben ze eerst het stuur recht gezet en daarna de wielen recht met het uitlijnen.
Bij mij hebben ze eerst het stuur recht gezet en daarna de wielen recht met het uitlijnen.
Dat bedoel ik juist te zeggen tegen Jeroen.
Dat je zelf je stuur in een andere positie hebt gezet kan voor de uitlijner narigheid betekenen, want die zet je hele auto mogelijk uit het spoor.
in de zin van: als iemand achter je rijdt ziet hij dat de achterwielen niet "in lijn" staan met de voorwielen (de achterwielen lijken de voorwielen in te willen halen).
Dus meld dat. Misschien eerst het stuur in de oude "foute" positie zetten en dan pas laten uitlijnen.
Dat je zelf je stuur in een andere positie hebt gezet kan voor de uitlijner narigheid betekenen, want die zet je hele auto mogelijk uit het spoor.
in de zin van: als iemand achter je rijdt ziet hij dat de achterwielen niet "in lijn" staan met de voorwielen (de achterwielen lijken de voorwielen in te willen halen).
Dus meld dat. Misschien eerst het stuur in de oude "foute" positie zetten en dan pas laten uitlijnen.