12 feb 2019, 21:37
0 x
Beste mensen,
Ik monteerde de 6 bak ook omdat ik zowel koppeling als synchronisatie problemen had en er geen mooie olie uit kwam.... wilde nieuwe olie in doen maar veel gruis.
Deze 6 bak is leuk maar ik rij vaak onder de 100 Km zuiniger en in 6e trekt deze totaal niet meer, boven de 115 Km begint het met iets meer toeren redelijk te worden, boven 125 reageerde hij beter en wel lekker stil maar bepaald niet zuinig.
Ik denk dat ik blok even moet onthoofden, kop goed vlakken en iets meer afhalen dan normaal en extra dunne pakking zodat compressie hoger word voor ook meer koppel.
Alleen die bak, volgende keer haal ik weer een gewone 5 bak, die enkele keer dat ik sneller dan 100 mag en kan en gewoon de radio iets harder.
Vele vinden het geweldig, een echte 6 bak, maar ik vind het zelf zwaar tegen vallen.
Ik heb geen zin in 2 bakken omruilen maar je weet maar nooit...
Wel is 1e, 2e en 3e iets lager dus trekt in stadsverkeer beter.
Helaas is briefje met Bak code zoek geraakt maar ook op de sloop zijn deze erg zeldzaam, en de meeste 6 bakken zijn voor nieuwere motoren van na 2005 en die passen niet!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...