stotteren en afslaan op lpg

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
aarmarman
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

21 mei 2020, 20:10 0 x

nee de pen is geribbeld hier zit de clip opgeschoven, en dan ingegoten in de bougiedop.
die zijn inmiddels in de prullenbak verdwenen :)
Vogels-LPG | Wählscheiben velgen | CC | Audi symphony | Hypercolor LED binnenverlichting | Bilstein B4 | 2e licht kofferbak | Verwarmde spiegels, | Komfortblinker | Nebelscheinwerfer | Lordose | Multibox
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 mei 2020, 09:27 1 x

aarmarman schreef:
21 mei 2020, 20:10
nee de pen is geribbeld hier zit de clip opgeschoven, en dan ingegoten in de bougiedop.
die zijn inmiddels in de prullenbak verdwenen :)
Je bedoelt dat deze bougiekabels niet zijn te demonteren zonder de bougiekappen te vernielen?
aarmarman

22 mei 2020, 11:01 2 x

Hoi, in principe zou je de kabels wel uit de doppen kunnen nemen maar dat is geen aanrader ik heb de rubber doppen open gesneden om te kijken hoe het er van binnen uit zag.
er zitten nu Beru kabels op. Geen idee wat de kwaliteit daarvan is. ik ga deze niet open maken :mrgreen:
Vogels-LPG | Wählscheiben velgen | CC | Audi symphony | Hypercolor LED binnenverlichting | Bilstein B4 | 2e licht kofferbak | Verwarmde spiegels, | Komfortblinker | Nebelscheinwerfer | Lordose | Multibox
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

22 mei 2020, 11:35 0 x

De onderste foto op pag 3 laat meer schroef dan ratel zien.
Bij indrukken rek je de metalen klem op de kabel uit.
Je moet ze erin draaien en bij drukken ratelen ze wel maar word het een slappe uitgerekte zooi.

Dus montage fout wil ik zeker niet uitsluiten maar kijk maar eens goed.....
Schroeven en ingieten en als ratel gaat sneller, dus lui personeel blijkbaar ergens!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

22 mei 2020, 12:12 1 x

aarmarman

26 mei 2020, 17:51 0 x

Ik heb het een paar dagen aangekeken, maar mijn meisje blijft last houden van opvliegers.
(Zie filmpje) in eerste instantie pendelt hij een paar keer en slaat dan af. vervolgen blijft hij pendelen. Hij slaat dan niet meer af (meestal wel)

https://youtu.be/p7z404GMYpo

ps. Dit is op lpg

:cry
Spinazie
Audi A2 clublid

26 mei 2020, 18:15 0 x

aarmarman schreef:
26 mei 2020, 17:51
Ik heb het een paar dagen aangekeken, maar mijn meisje blijft last houden van opvliegers.
Jammer, zou met de nieuwe bougies een simpele fix zijn geweest. Gasklephuis zou mijn volgende verdachte zijn. Zie ook volgende draadje met dezelfde foutcode, en vervolg stappen: https://audi-a2.nl/viewtopic.php?p=20833#p20833 Ik zie dat je in Haarlem woont, je kunt @@koop9 ook vragen of hij je kan helpen, hij woont in de buurt.

Het aanzetten van airco levert een extra belasting op voor de (toch relatief kleine) motor van de A2, zeker bij het stationair toerental. In een update van de CCU wordt bij het wegrijden/op laten komen van de koppeling de compressor uitgeschakeld, zodat deze minder snel afslaat. De combinatie van een (licht vervuild) gasklephuis met inspuiting van LPG kan mogelijk het allemaal nog wat nauwer laten komen bij stationair draaien... Ik vermoed dat het een easy fix is, komt goed!
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

26 mei 2020, 18:46 0 x

Als deze AUA zonder Airco wel goed loopt is toerental verhogen bij Airco aan de oplossing.

Koop9 weet hoe dat moet en klein klusje vermoedelijk.
Weet alleen niet of hij tijd heeft.

De BBY motoren gaan bij Airco aan iets hoger stationair toerental draaien en dat kan bij de AUA ook zo ingesteld worden.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

26 mei 2020, 19:07 0 x

aarmarman schreef:
26 mei 2020, 17:51
(Zie filmpje) in eerste instantie pendelt hij een paar keer en slaat dan af. vervolgen blijft hij pendelen. Hij slaat dan niet meer af (meestal wel)

https://youtu.be/p7z404GMYpo

ps. Dit is op lpg

:cry
Ik begrijp hieruit dat de A2 op benzine met airco aan/uit wel netjes stationair blijft draaien zonder pendelen?

Ik zou het dan eerder in de aansturing van de gasinstallatie gaan zoeken.

Het valt mij op dat het stationaire toerental aan de lage kant is. Denk dat hij het moeilijk krijgt bij airco aan om de boel op gang te houden.
Merk je verschil als je de temperatuur hoger of lager zet van de airco?

Dit stotteren/afslaan lijkt me voor een inbouwbedrijf goed te constateren. Is dit stotteren zo nu en dan, of voortdurend?

Ik heb het opwaarderen van mijn A2 op benzine ook laten doen door @koop9. Ik had in het begin last van afslaan bij wegrijden met airco aan, door de update is dit een stukje verbeterd. Ik begreep toen van hem dat het alleen geschikt voor de BBY en de latere AUA's. Zou van de motor-ecu afhangen of hij geschikt is voor de update.
audiJan

26 mei 2020, 19:21 0 x

Hij heeft al een adres waar hij dit kan oplossen , dit is gemaild.maar goed je kan ook verder blijven knoeien ook een optie.
Plaats reactie