Versnellingsbak geluiden
Als je de kopeling intrapt is het geluid weg als je de bak in zijn vrij hebt staan op dat moment zit er druk op het druklager als je de kopeling los laat zit er geen druk meer op en dan kan een druklager geluid maken ook een nieuw lager
Gr pet
Gr pet
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="Pet"]Als je de kopeling intrapt is het geluid weg als je de bak in zijn vrij hebt staan op dat moment zit er druk op het druklager als je de kopeling los laat zit er geen druk meer op en dan kan een druklager geluid maken ook een nieuw lager
Gr pet[/quote]
@Pet heeft een punt. Als het druklager net niet genoeg aangedrukt wordt, blijft het losliggen en kan het gaan rammelen.
Stopt het geluid meteen als je de koppeling heel lichtjes intrapt?
Gr pet[/quote]
@Pet heeft een punt. Als het druklager net niet genoeg aangedrukt wordt, blijft het losliggen en kan het gaan rammelen.
Stopt het geluid meteen als je de koppeling heel lichtjes intrapt?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="rolf"]Koppeling, druklager, arm, etc zit er net 2 weken nieuw in, dus lijkt mij uitgesloten.[/quote]
Moet er niet e.e.a afgesteld worden bij het monteren van de nieuwe delen?
Moet er niet e.e.a afgesteld worden bij het monteren van de nieuwe delen?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

Ik schrijf niet dat het een slecht lager is maar dat het geluid maakt als het vrij ligt ik heb nu een 3 tal audi's gereden bij mijn tweede heb ik 3 versnellingsbakken vernieuwd en het geluid dat je beschrijft was weg toen ik een druk lager vernieuwde lees ik heb geen koppeling vervangen en ook geen drukgroep ik heb 350000 km gereden met die audi toen ik hem kocht had hij 190000km gelopen
Gr peter
Gr peter