Oliepeil slecht afleesbaar
- Audi_gekkie
[quote="Drenthe"]Is via VAGCOM het exacte oliepeil te zien? Dus ook onder minimum boven maximum?
Groet[/quote]
Goede vraag!
Weet iemand antwoord hierop?
Groet[/quote]
Goede vraag!
Weet iemand antwoord hierop?
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Audi_gekkie
[quote="Peter_Audi_A2"]Gelezen op http://www.a2-freun.de:
http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=36420[/quote]
Dank je!
Toch wel erg makkelijk zo'n Vagcom-kabel met software.
http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=36420[/quote]
Dank je!
Toch wel erg makkelijk zo'n Vagcom-kabel met software.

Aangezien ik veel lees over het oliepeilen en of wachten op een melding in het scherm, vroeg ik mij af of elke a2 1.4 olie moet verbruiken?
Ik heb enkele malen een poging gedaan om het te controleren, maar het is moeilijk of niet te zien.
Bij mij zit er 5w30 longlife olie in en toen ik de auto kocht hadden ze die ververst.
Nu ben ik 20.000km verder en nog geen lampje gezien en peilstok lijkt nat.
Kan het zijn dat hij geen of haast niks verbruikt?
Zo'n melding op het scherm is dat betrouwbaar, ik bedoel kan ik er op wachten?
Ik heb enkele malen een poging gedaan om het te controleren, maar het is moeilijk of niet te zien.
Bij mij zit er 5w30 longlife olie in en toen ik de auto kocht hadden ze die ververst.
Nu ben ik 20.000km verder en nog geen lampje gezien en peilstok lijkt nat.
Kan het zijn dat hij geen of haast niks verbruikt?
Zo'n melding op het scherm is dat betrouwbaar, ik bedoel kan ik er op wachten?
- Audi_gekkie
A2robin
Iedere motor verbruikt olie.
Dat moet ook want anders worden de draaiende delen niet gesmeerd.
Je moet niet wachten tot er een oliesymbool op je display verschijnt.
Gewoon af en toe oliepeilen en onthouden wat de laatste oliepeil stand was.
Het oliepeil het liefst houden in het gearceerde (geribbelde) gedeelte van de peilstok.
Iedere motor verbruikt olie.
Dat moet ook want anders worden de draaiende delen niet gesmeerd.
Je moet niet wachten tot er een oliesymbool op je display verschijnt.
Gewoon af en toe oliepeilen en onthouden wat de laatste oliepeil stand was.
Het oliepeil het liefst houden in het gearceerde (geribbelde) gedeelte van de peilstok.
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
ik zie dat je een 2005 model hebt en die hebben niet zo veel last meer van olie verbruik.
cilinder wanden zijn slijtvaster en de zuiger coating is (sterk) verbeterd, minder snel slijtage en geluiden.
wel moet je af en toe even peilen, hoort nou eenmaal bij het auto rijden.
is ook leuk om te doen want je buurman snapt er geen moer van wat jij nou in dat rare luikje aan de voorzijde aan het doen bent!!!
cilinder wanden zijn slijtvaster en de zuiger coating is (sterk) verbeterd, minder snel slijtage en geluiden.
wel moet je af en toe even peilen, hoort nou eenmaal bij het auto rijden.
is ook leuk om te doen want je buurman snapt er geen moer van wat jij nou in dat rare luikje aan de voorzijde aan het doen bent!!!
- Audi_gekkie
@A2robin
Off topic: ik zie dat je in je profiel aan geeft dat je een Colour Storm uitvoering hebt dat dat de kleur Akoyasilber Metallic is.
Deze kleur bestaat niet voor een CS
Off topic: ik zie dat je in je profiel aan geeft dat je een Colour Storm uitvoering hebt dat dat de kleur Akoyasilber Metallic is.

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="Audi-gekkie"]@A2robin
[/quote]
Offtopic: @Audi-gekkie, is het niet handiger dit via een PB af te handelen?
Ontopic: Ik heb zelf ervaren dat de oliepeilcontrole via het dashboard niet 100% betrouwbaar is.
Ik heb na lange tijd het oliepeil gecontroleerd en die bleek net onder het minimum te zijn terwijl ik nog geen signalering had gehad. Weet iemand hoe hoog het peil is als de waarschuwingszoemer met oranje lichtje gaat?

Offtopic: @Audi-gekkie, is het niet handiger dit via een PB af te handelen?
Ontopic: Ik heb zelf ervaren dat de oliepeilcontrole via het dashboard niet 100% betrouwbaar is.
Ik heb na lange tijd het oliepeil gecontroleerd en die bleek net onder het minimum te zijn terwijl ik nog geen signalering had gehad. Weet iemand hoe hoog het peil is als de waarschuwingszoemer met oranje lichtje gaat?
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot