Wiellagers vervangen
- rolf
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ben maar weer eens in de overall gekropen en de voorzijde van de A2 van de grond gekrikt en opgebokt.
Wielen er af en de remschijven vast gezet met een bout.
De aandrijfas vasthoudend en zachtjes de remschijf heen en weer wiebelend voel ik dat er wat speling in de homokineten zit, links iets meer dan rechts.
Kan de remschijf dus een beetje heen en weer draaien zonder dat de aandrijfas verdraaid.
Hoort dat zo of niet?
Kan daar geen duidelijk antwoord op vinden.
Wielen er af en de remschijven vast gezet met een bout.
De aandrijfas vasthoudend en zachtjes de remschijf heen en weer wiebelend voel ik dat er wat speling in de homokineten zit, links iets meer dan rechts.
Kan de remschijf dus een beetje heen en weer draaien zonder dat de aandrijfas verdraaid.
Hoort dat zo of niet?
Kan daar geen duidelijk antwoord op vinden.
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Als de speling niet in het ene schroefje zit wat de schijf vasthoudt ,dan zit het in de vertanding van de aandrijfas. En dan weet je ook gelijk waarom het met loctite vastzat. Maar of daar “ Humhum” van kan komen? Ik denk het niet. Eerder klik - klik bij schakelen van 1 naar 2. Lijkt mij( als het niet te veel is) een klein probleempje.
- rolf
Even een filmpje.
Geloof niet dat dit de speling is van de splines op de aandrijfas, deze speling zit puur in de homokineten.
Is dat normaal of niet?
Geloof niet dat dit de speling is van de splines op de aandrijfas, deze speling zit puur in de homokineten.
Is dat normaal of niet?
- Bijlagen
-
- 8EA8D790-1E8C-4505-8F9A-31E796A75AE1.MOV
- (12.95 MiB) 111 keer gedownload
- rolf
Deze gaat beter?
- Bijlagen
-
- V_20180915_135051.mp4
- (28.55 MiB) 109 keer gedownload
- rolf
Die 2e heb ik met een ander apparaat gefilmd, doet het gewoon.
Heb hem even geyoutubed.
https://youtu.be/0n5ytQZzkkU
Heb hem even geyoutubed.
https://youtu.be/0n5ytQZzkkU
- Spits
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Die speling lijkt mij zo op het oog niet veel. Heb je de draagarm weer opgekrikt zodat je speling kan voelen op "rij hoogte"? Met andere woorden; als je draagarm nu maximaal naar beneden staat heeft je homokineet een andere hoek (weliswaar miniem) dan op rij hoogte. De slijtage van je homokineet is het grootste op de stand/hoek waar hij het vaakst in gebruik is. Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel uit te leggen.
Een slechte homokineet kan je ook horen als je rond de 130 over een glooiende heuvel rijdt, een vibrerend geluid/trilling bij uit en in de vering komen, maar dat hoeft niet constant aanwezig te zijn. In ieder geval succes!
Een slechte homokineet kan je ook horen als je rond de 130 over een glooiende heuvel rijdt, een vibrerend geluid/trilling bij uit en in de vering komen, maar dat hoeft niet constant aanwezig te zijn. In ieder geval succes!
ATL | PTW 6-bak | SMF Conversie | Weitec Schroefset | A8 D2 Winterfelgen | Seat Adagio/Concert II+ Radio.