1.6 FSI heeft kuren
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
@Corstiaan jij komt met foutcodes P300, P303 en P304 en geeft aan dat dit misfires zijn.
Ik neem aan dat je de website van gerritspeek.nl kent?
De oorzaken en oplossingen voor jou problemen zijn volgens hem:
Mogelijke oorzaken:
Eerste verdachten:
bougies / verstuivers defect
bedrading of behuizing van de bougies / verstuivers hebben slecht contact
defecte bobine (huis)
lucht inlaat systeem lekt (w.s. EGR of MAF)
Tweede verdachten:
onvoldoende compressie
niet goed sluitende inlaat- uitlaat klep
koolafzetting op de kleppen
verbrande klep
haperende klepstoter
Brandstofinjector hapert / vervuild / defect
Zuurstof(lambda)-sensor vervuild / defect
Katalysator niet in orde
EGR klep (N18) zit vast of is geblokkeerd
Nokkenaspositiesensor (G40) defect
Sensor Wagensnelheid (G28) los / defect
ECU slechte contacten
Tankontluchtingssysteem (EVAP) defect
Mogelijke oplossingen:
Check (benzine) overslaan in [module-01] - [meetwardenblokken-08] - [groep 014-015-016]
Ga eerst op zoek naar:
check bobine(s)
kontroleer alle bedrading en aansluitingen naar de cilinders en bougies/verstuivers
vervang bougies / verstuivers, bedrading ervan, distributiekap en rotor
check lucht inlaat systeem
check brandstof voorziening
Check compressie
Check kleppen en klepstoters
Check (meetwaardeblokken) / vervang lambdasensor(en)
Check katalysator
Vervang brandstofinjectoren
Check (meetwaardeblokken) timing nokkenas
Check EGR klep (N18)
Check (meetwaardeblokken) / repareer / vervang Sensor Wagensnelheid
Check / repareer tankontluchtingssysteem (EVAP)
Haal de ECU eruit, alle externe aansluitingen schoonmaken
Ik neem aan dat je de website van gerritspeek.nl kent?
De oorzaken en oplossingen voor jou problemen zijn volgens hem:
Mogelijke oorzaken:
Eerste verdachten:
bougies / verstuivers defect
bedrading of behuizing van de bougies / verstuivers hebben slecht contact
defecte bobine (huis)
lucht inlaat systeem lekt (w.s. EGR of MAF)
Tweede verdachten:
onvoldoende compressie
niet goed sluitende inlaat- uitlaat klep
koolafzetting op de kleppen
verbrande klep
haperende klepstoter
Brandstofinjector hapert / vervuild / defect
Zuurstof(lambda)-sensor vervuild / defect
Katalysator niet in orde
EGR klep (N18) zit vast of is geblokkeerd
Nokkenaspositiesensor (G40) defect
Sensor Wagensnelheid (G28) los / defect
ECU slechte contacten
Tankontluchtingssysteem (EVAP) defect
Mogelijke oplossingen:
Check (benzine) overslaan in [module-01] - [meetwardenblokken-08] - [groep 014-015-016]
Ga eerst op zoek naar:
check bobine(s)
kontroleer alle bedrading en aansluitingen naar de cilinders en bougies/verstuivers
vervang bougies / verstuivers, bedrading ervan, distributiekap en rotor
check lucht inlaat systeem
check brandstof voorziening
Check compressie
Check kleppen en klepstoters
Check (meetwaardeblokken) / vervang lambdasensor(en)
Check katalysator
Vervang brandstofinjectoren
Check (meetwaardeblokken) timing nokkenas
Check EGR klep (N18)
Check (meetwaardeblokken) / repareer / vervang Sensor Wagensnelheid
Check / repareer tankontluchtingssysteem (EVAP)
Haal de ECU eruit, alle externe aansluitingen schoonmaken
Dat betekend dat je niet in de versnellingsbak of ophanging hoeft te zoeken.
De motor kan dan in garage onderzocht worden waarom deze niet stil bleef hangen en de motor blok ophang rubbers, zijn die niet te ruim geworden?
Naast de injectoren zitten er ook nog 4 bobines en werken die wel goed?
En naast zowel de injectoren als bobine ook nog de kabels er naartoe die wel eens iets kunnen mankeren dus zoekopdracht die veel tijd kost en meestal niet goedkoop is helaas.
Koop9, ja dat roept iedereen maar als je weet dat hij 5 dagen bij een grote Dealer werkte en dan elke zaterdag erg veel forum leden kreeg als A2 specialist?
Door de week kun je voor Audi prijzen altijd een afspraak maken, kan hij nooit weigeren maar wel iets andere prijzen.
Als je uit geheel Nederland vele A2 gebruikers kreeg word het wel erg druk, en naast zijn privé leven blijft er dan erg weinig over.
Maar hij weet wel eerder dit soort problemen te vinden als je duidelijk vertelde dat het alleen bij 3000 toeren is en als hij het al weet, PM sturen kan, en dan door de week een afspraak als je sneller geholpen wilt worden.
De motor kan dan in garage onderzocht worden waarom deze niet stil bleef hangen en de motor blok ophang rubbers, zijn die niet te ruim geworden?
Naast de injectoren zitten er ook nog 4 bobines en werken die wel goed?
En naast zowel de injectoren als bobine ook nog de kabels er naartoe die wel eens iets kunnen mankeren dus zoekopdracht die veel tijd kost en meestal niet goedkoop is helaas.
Koop9, ja dat roept iedereen maar als je weet dat hij 5 dagen bij een grote Dealer werkte en dan elke zaterdag erg veel forum leden kreeg als A2 specialist?
Door de week kun je voor Audi prijzen altijd een afspraak maken, kan hij nooit weigeren maar wel iets andere prijzen.
Als je uit geheel Nederland vele A2 gebruikers kreeg word het wel erg druk, en naast zijn privé leven blijft er dan erg weinig over.
Maar hij weet wel eerder dit soort problemen te vinden als je duidelijk vertelde dat het alleen bij 3000 toeren is en als hij het al weet, PM sturen kan, en dan door de week een afspraak als je sneller geholpen wilt worden.
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Dus...
@Corstiaan Ik zou beginnen de tankdop er niet goed op te draaien, zodat er lucht bij kan komen. Hieraan kun je zien of de tankdop niet te goed afsluit.
@Corstiaan Ik zou beginnen de tankdop er niet goed op te draaien, zodat er lucht bij kan komen. Hieraan kun je zien of de tankdop niet te goed afsluit.
Dank! Even een korte reactie. Verschillende zaken zijn al gecontroleerd van de lijst. Verstuivers zijn in orde, kabels zijn daarin tegen niet getest. Alles wat ik in vorige posts heb beschreven is gebeurd. Heb dit zo duidelijk mogelijk willen doen. Ik ga nog wel even kijken wat ervan deze lijst niet is gedaan. Ron heeft mij deze lijst ook al keer toe gestuurd.
Vraagje, wat zou ik moeten merken bij niet goed vast draaien van de tankdop? En is dit schadelijk?
Binnenkort een uitgebreide reactie!
Goed weekend nog!
Vraagje, wat zou ik moeten merken bij niet goed vast draaien van de tankdop? En is dit schadelijk?
Binnenkort een uitgebreide reactie!
Goed weekend nog!
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Als de ontluchting niet goed is loopt de motor ook niet goed.
Het systeem trekt zich vacuüm waardoor je motor te weinig brandstof krijgt en gaat stotteren.
Het niet goed afsluiten van de tankdop is geen enkel probleem. Het mooiste is dat je het klepje nog wel kan sluiten ter voorkoming van diefstal van de brandstof.
Het systeem trekt zich vacuüm waardoor je motor te weinig brandstof krijgt en gaat stotteren.
Het niet goed afsluiten van de tankdop is geen enkel probleem. Het mooiste is dat je het klepje nog wel kan sluiten ter voorkoming van diefstal van de brandstof.
- Audi_gekkie
- Berichten: 5879
- Lid geworden op: 26 jul 2012, 20:35
Door vacuüm?Het is puur theorie misschien maar cilinder 3 en 4 komen als laatste vanaf de pomp gezien als ik me niet vergis, je hebt je verstuivers al gewisseld, misschien levert de pomp niet genoeg druk?