
Uitgelijnd en nóg staat stuur iets naar links en trekt de auto naar rechts weg.
- koop9
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
- Locatie: Zandvoort
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Het is inderdaad misschien beter om ergens anders naar toe te gaan als dit bedrijf niet open staat voor opmerkingen en de vraag of ze er nog een keer naar willen kijken, en al helemaal als je ze met het door hun geleverde uitlijnrapport kan laten zien dat er iets verkeerd is gegaan.
Als JB er naar kijkt zal het vast goed komen, maar hou er wel rekening mee dat er wellicht iets ¨krom¨ is en er misschien iets v.v. dient te worden.
Ben benieuwd wat er uitkomt, laat het ons weten!!
Als JB er naar kijkt zal het vast goed komen, maar hou er wel rekening mee dat er wellicht iets ¨krom¨ is en er misschien iets v.v. dient te worden.
Ben benieuwd wat er uitkomt, laat het ons weten!!
<font color="#606060">We gaan t allemaal meemaken en, wat krom is mot recht kom!</font><font color="#606060">@</font><font color="#00cccc">koop9</font>:Heeft de wielvlucht, zoals ie nu staat sinds de laatste uitlijning grote invloed op bandenslijtage?Maak niet veel kilometers op t moment, maar vind t wel handig om te weten.
- koop9
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: 20 aug 2012, 20:19
- Locatie: Zandvoort
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Alle auto´s rijden tegenwoordig met negatieve wielvlucht , dit houd in dat de bovenkant van het wiel naar binnen staat, dit heeft geen invloed op schuin afslijten, natuurlijk staat en rijd de auto dan meer op de binnenkant van de band maar dat heeft maar minimale invloed en zal je niet merken.
Wat banden schuin laat afslijten is de sporing, deze is heel belangrijk maar dat is bij jou wel goed gezet.
Echter als je aan de wielvlucht komt veranders ook de sporing en die moet je daarna ook weer stellen, andersom niet, sporing afstellen heeft geen invloed op de wielvlucht.
Wat banden schuin laat afslijten is de sporing, deze is heel belangrijk maar dat is bij jou wel goed gezet.
Echter als je aan de wielvlucht komt veranders ook de sporing en die moet je daarna ook weer stellen, andersom niet, sporing afstellen heeft geen invloed op de wielvlucht.
- AudiFanSedert1971
- Audi A2 clublid
- Berichten: 2325
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 12:09
- Locatie: Almere
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Weet je zeker dat er geen rechterwiel wat aanloopt door aanlopende achter wiel of voorwiel door een iets te lange wielbout dat uitsteekt alleen bij berijden?
Is je stuurhuis wel nagekeken op de brug en dit in combinatie de werking van de elektrische stuurbekrachtiging en met draaiende motor met dus in een versnelling te draaien.
Let dan op wat er dan met de stand stuur gebeurd als je hem voorzichtig los laat ..
Het kan ook met aandrijfassen of de versnelling bak, een wiellager rechts te maken hebben of abs ring probleem ?,
Is soms 1 van de sensoren modules voor het anti rol systeem defect aan het raken en steeds hierdoor een Ra of RV wiel wordt afgeremd ?
check de remmen na een lange rem rit door auto op brug of krik per wiel te draaien of hij rechts aanloopt vooral de ra de trommel en check bij handrem niet aan trekken en na aantrekken handrem en los en kijk dan of hij nog steeds soepel draait.
Rolf
Is je stuurhuis wel nagekeken op de brug en dit in combinatie de werking van de elektrische stuurbekrachtiging en met draaiende motor met dus in een versnelling te draaien.
Let dan op wat er dan met de stand stuur gebeurd als je hem voorzichtig los laat ..
Het kan ook met aandrijfassen of de versnelling bak, een wiellager rechts te maken hebben of abs ring probleem ?,
Is soms 1 van de sensoren modules voor het anti rol systeem defect aan het raken en steeds hierdoor een Ra of RV wiel wordt afgeremd ?
check de remmen na een lange rem rit door auto op brug of krik per wiel te draaien of hij rechts aanloopt vooral de ra de trommel en check bij handrem niet aan trekken en na aantrekken handrem en los en kijk dan of hij nog steeds soepel draait.
Rolf
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02,
523.785.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.600.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.790km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
A2 1.4 BBY '02,

A2 1e 1.6 FSI '04, 294.600.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 302.790km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
<font color="#606060" face="Roboto, Helvetica Neue, Helvetica, Arial, sans-serif">Quote @koop9:</font><i>"Alle auto´s rijden tegenwoordig met negatieve wielvlucht , dit houd in dat de bovenkant van het wiel naar binnen staat, dit heeft geen invloed op schuin afslijten, natuurlijk staat en rijd de auto dan meer op de buitenkant van de band maar dat heeft maar minimale invloed en zal je niet merken."</i>
Misschien lees ik het verkeerd, maar als de bovenzijde van de band naar binnen staat, dan staat/rijdt de auto toch op de binnenzijde van de banden?http://www.bandennolletdiksmuide.be/img ... vlucht.png
edit: @Eekastar: ben benieuwd wat nu uiteindelijk de oorzaak is ...
Misschien lees ik het verkeerd, maar als de bovenzijde van de band naar binnen staat, dan staat/rijdt de auto toch op de binnenzijde van de banden?http://www.bandennolletdiksmuide.be/img ... vlucht.png
edit: @Eekastar: ben benieuwd wat nu uiteindelijk de oorzaak is ...
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

Nou, op de uitlijnbank bleek het subframe inderdaad uit positie te zijn. Ook ontbrak er in het subframe een bout en een ander hing er half uit, bouten waarmee tevens het stuurhuis vastgezet worden.... Verder hadden de voorwielen overmatig veel toespoor.Nadat Roan dit verholpen had, stuurde de A2 zoals je zou verwachten: rechtuit en zuiver!Niks krom en geen sporen van schade(-herstel), me happy!
Dus... en omdat ik toch in Dieverbrug was, de nokkenstok timing goed laten zetten en wat extra vermogen & koppel bij laten schrijven.Resultaat: heerlijk ontspannen rit terug naar huus!
<div>
</div>PS: Was natuurlijk interessant geweest om hier de uitlijnrapportage te laten zien, maar helaas was de boel al ontkoppeld toen we op dat idee kwamen #:-S
Dus... en omdat ik toch in Dieverbrug was, de nokkenstok timing goed laten zetten en wat extra vermogen & koppel bij laten schrijven.Resultaat: heerlijk ontspannen rit terug naar huus!
<div>
</div>PS: Was natuurlijk interessant geweest om hier de uitlijnrapportage te laten zien, maar helaas was de boel al ontkoppeld toen we op dat idee kwamen #:-S