Schokdempers defect? Vv. voor Koni FSD's?

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
koop9
Motortype: (nog) geen Audi A2

20 nov 2014, 21:44 0 x

De veren zijn van een gewone of een s-line hetzelfde... wat ik zo kan vinden. Raar maar waar.
Alleen de dempers zijn anders die zijn specifiek voor en auto met sportonderstel.
Wel zijn er vele verschillende veren te krijgen en dan hangt het af van de gewichts klasse
De door jou opgegeven veren zijn standaard veren naar de gewichts klasse van jou auto bepaald.
Eekastar

20 nov 2014, 22:42 0 x

Da's bijzonder, dan zouden het de dempers bij de S-line zijn, die voor het hoogeteverschil van 10-20mm (ook daarover heerst onduidelijkheid) verlaging zorgen. Ging er vanuit dat het de veren zijn die de hoogte van het onderstel bepalen.
<div>Ik vind overigens dat mijn auto achter wat hoog op de poten staat.Zal morgen zowel voor als achter ns opmeten wat de ruimte is tussen band en rand wielkast, het is iig interessant om te weten of dit voor/achter gelijk is nu de auto onbeladen en met nagenoeg volle tank geparkeerd staat.</div>
Audi_gekkie

20 nov 2014, 23:13 0 x

Ruimte tussen band en wielkast is niet heel nauwkeurig te meten.
De de uitstekende wielkast kun je het beste de maat naar de vloer meten.
Bij mij is de maat voor 64cm en achter 65cm. De brandstoftank is bij deze afstand voor 3/4 vol.
Let wel ik heb wel een iets hogere banden!
Eekastar

20 nov 2014, 23:43 0 x

<i>"Ruimte tussen band en wielkast is niet heel nauwkeurig te meten.....kun je het beste de maat naar de vloer meten. "</i>Inderdaad, thanks!<div style="font-style: normal;">

</div>
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 nov 2014, 07:40 0 x

Zijn de onderste draagarmen de lengte anders bij S line of het huis van de Lagerhuis ik  denk het niet te kostbaar voor productie van A2 s line.(gecheckt neen dus)
of dat kan in combinatie  dat de voorschokbrekers de schotel lager bevestigd is op de pootbuis van  en de lengte van gehele schokbreker  het zelfde is of ook de bovenste lager schotel dieper ligt dus anders?
Hierdoor zitten de veren altijd onder spanning tussen de veerschotels,
en behouden de dempers voldoende restveerweg.
Achter de schotel anders want veren gelijk toch of zijn ook de schokbreker korter maar de zuigerstang evenlang of juist korter.
  Zijn de  koni FSD  schokbrekers rondom  dan niet geschikt met S line sportonderstel of juist wel te gebruiken omdat ze even lang en qua lengte zijn.(ingedrukt en uit) als de S line's dempers....
mijn vraag :
Wie heeft nog de oude dempers liggen en vervangen door KONI FSD schokbrekers  Hans Jan ?
Hans jan heeft   de originele veren die erop zaten met de fsd.. staat hij nu lager  dan voorheen  gemeten voor montage misschien tijdens de meeting begin dit jaar.
Degen die ze nog heeft liggen even van de voorschok brekers de zuigerstang lengte meten in gedrukt en onbelast  en de poot en diepte schotel op voorschokbrekers  meten op de voorpoot  en vergelijken met de Koni Fsd?
En ook de achter demper zuiger stang uit en in gedrukt  en lengte meten en de poot ?
Zo ook iemand met een S line dit dan ook meten met originelen Audi S line  schokbrekers?

Wat anders ..

Nu herinner mij wat ons in 1986 was overkomen
Wij constateerden dat bij vervangen bij schade van een draagarm van audi 100 80 pk anders was.
 van een draagarm van een 100 pk '73.
Dit was  versie audi 100  tussen type waarvan de achter as ipv torsie as  een starre as vervangen maar   met voor de zelfde uitvoering oude systeem draagarmen had als onze 100 met schijven bij de bak ipv van de nieuwere  versies bij de wielen had incombinatie  mc Pherson systeem .  X_X
Hij stond lager  aan 1 kant.....waar wij hem vervingen van donor sloop audi .
ook het Lagerhuis was anders qua vorm dus stond breder naar buiten...

Wij hadden ook de Audi 100 met de standaard veren verlaagd en van een andere Audi de sport schokbrekers van genomen die korter waren en auto met  bij  zelfde gewicht .
Dat reed super  en laag!

:-h 
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
AudiFanSedert1971
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

21 nov 2014, 09:16 0 x

Bij koni voor sportschokbrekers straatkit  set gekeken die hebben 25 verlaging met H&R veren.
Ook dat er getest bij gebruik van velgen met banden 215/40/17 ?   7,5 J ET35  (dit kan blijkbaar te kunnen met 215 door 3 mm naar buiten te gaan ) en  overigens zelfs de aanslagrubbers (de stop)  35 mm korter zijn.
zie tuv http://findershop.koni.com/files/pdf/1120-3881-tuv.pdf

Ook las ik op er ook dat de  gele Sportschokbreker heeft  standaard lengte, maar maximale verlaging 40mm is.
Zou dus bij de voorschokbreker schotel lager op de demperbuis zit dus mischien ook bij de schokbrekers van de S line maar dan 25 mm t.o.v standaard schokbrekers ?
En achter de demper korter zijn?
Weitec doet dat namelijk anders d....maar dan op de manier met de Ingekorte zuigerstang,
koni sportdempers:
http://www.stroevemotorsport.nl/Koni-Sc ... okdempers/
weitec
http://www.stroevemotorsport.nl/Schokde ... okdempers/
"Stilstand is achteruitgang"
A2 1.4 BBY '02, :blush: 522.300.km, juli '13 161.600.km
A2 1e 1.6 FSI '04, 294.000.km ,mrt'20 238.300.km
A2 2e 1.6 FSI '04, 301.375km ,dec '21 261.100.km lid Audiclub.nl
Plaats reactie