A2 geeft de pijp aan Maarten middenin de Zeeburgertunnel

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

19 mei 2022, 18:39 0 x

Dat is nou ook zuur @Bernard! En op zijn minst opmerkelijk dat dit net na een grote beurt optreedt. Je legt je er wel makkelijk bij neer. De A2 kan met goed onderhoud veel meer kilometers verslinden!

Je hebt ook geen enkel signaal gehad voordat de auto stilstond?

Ik heb jouw relaas even in een apart topic gestopt.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
kobus1978
Audi A2 cluborganisatie
Berichten: 1135
Lid geworden op: 17 jan 2018, 08:57
Locatie: Almere
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

19 mei 2022, 19:09 2 x

Aai @Bernard, dat is zuur! Maar wat de andere al aangegeven, het is op ijn minst vreemd zo na een beurt. Het onderzoek is dat uitgevoerd door de garage die ook de beurt heeft uitgevoerd? En wat was de precieze oorzaak? Misschien toch wijs om een second opinion te laten uitvoeren.

Suc6 verdere.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
Gebruikersavatar
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid
Berichten: 3779
Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
Locatie: Rhenen
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

19 mei 2022, 19:40 0 x

Als de auto verder nog goed is (onderhouden), zou ik een belletje met de A2-dokter overwegen.
Wellicht kan hij je weer op weg helpen met een andere motor.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot :)
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

20 mei 2022, 07:55 0 x

Vraagje;

Hoe is de tandriem?
Ik weet dat sommige alleen de riem vervangen en als een van de rollen vast loopt breekt de nieuwe ook en kan een motor vast slaan.

Dan is deze niet meer te starten en na een beurt met alleen olie?
Maar de garage die deze beurt + APK uitvoerde even laten kijken en vragen wat is de oorzaak....

Als je bij meerdere garage's was afgelopen jaren kan er een foute tussen zitten die geen Riemset maar alleen de Riem heeft gedaan.
Ik heb zelfs een handelaar ontdekt die bij kijken kapje deze nog goed genoeg vond en alleen nieuwe sticker plakte.
Die riem zag er inderdaad nog goed uit maar de datum opdruk was nog nauwelijks leesbaar van die Conti riem...

Als ze bij een grote beurt geen riem controle doen en vragen om die ook te doen?
Na een grote beurt heb je garantie op uitgevoerde werk, en naast de filters en olie ook op de controle van alle delen die verder gaat dan APK + olie wissel...
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Gebruikersavatar
Bernard
Audi A2 clublid
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 mei 2019, 21:53
Locatie: Amsterdam
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 mei 2022, 11:18 0 x

Bijlagen
NTXS0020 (1).JPG
NTXS0020 (1).JPG (245.48 KiB) 1136 keer bekeken
Gebruikersavatar
Bernard
Audi A2 clublid
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 mei 2019, 21:53
Locatie: Amsterdam
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

20 mei 2022, 16:36 1 x

Eekhoorntje dank voor je reactie maar de dis riem neem aan ook met toebehoren had ik 20.000 terug door Lucas laten doen beter kan niet
Gebruikersavatar
stefan74
Berichten: 715
Lid geworden op: 07 sep 2013, 21:40
Locatie: Breda
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

22 mei 2022, 08:13 6 x

Goede opmerking van kobus. motor die vastloopt, net na een grote beurt. dan gaan er bij mij toch wel alarmbellen rinkelen.
olieniveau te laag? door lekkende / niet goed vastgedraaide -en verdwenen- carterplug of oliefilter? bougies vervangen? wellicht iets in het blok gevallen tijdens het wisselen vd bougies?

ik zie het al voor me.
Die vriendelijke. (in Duitsland is dit dé geuzennaam voor garagehouders)
De amicale garagehouder , wat vervelend zeg! ik zet er meteen m'n hele crew op. Hij staat er op dat je een bakje koffie komt doen in zijn kantoor. de beste koffie in de wijde omtrek! koekie? ja lekker!

Mooi dat hij er meteen naar laat kijken, terwijl het toch best druk was in de werkplaats. Das nou service! Hij vind het allemaal echt oprecht vervelend, wat een sympatieke gast is het toch. En die koffie is inderdaad niet verkeerd, lekker bakkie. Ondertussen blijft ie de ene na de andere leuke anekdote vertellen, over mensen die op de gekste plaatsen ook ineens stil stonden -want die hadden ook zo'n oud beesie, net als de jouwe- nog een bakkie? ja lekker. ondertussen in de werkplaats mannen die als een speer de net afgetapte - en uitgeplozen- olie in het blok terug gieten. Nadat hij het een of andere boutje, wat hij bij de beurt ineens kwijt was, uit de carterpan / filter heeft gevist, terug heeft gevonden, ja, dan kan die oliepomp pompen wat ie wil , maar verstopt is verstopt.
ofwel een stukje keramiek, van die bougie die kapot sprong tijdens de wissel tussen de vervormde zuiger weten te los te peuteren.

Of wellicht als de bliksem olie in een kurkdroog blok gooien.

Na het 3e bakkie koffie komt de monteur binnen. Heel de nokkenas muurvast. tja dat heb je met oude autos he. en die kilometerstand. petje af hoor ! dat je nog zo ver bent gekomen! flinke km stand hoor! de meesten halen het niet. zijn ook niet de beste motoren. Japanners, dat zijn goeie , niet kapot te krijgen; maar helaas, jouw wagentje is op. dat heb je met ouwe autos hé. hij grapt nog dat het net mensen zijn. die hebben ook niet het eeuwige leven, jij begint te lachen en terwijl je zegt dat je blij bent dat ie het toch nog zo lang vol heeft gehouden, zie je niet de non-verbale boze blik van de garagehouder naar de monteur toe.
Hij verzekerd je dat ie er voor gaat zorgen dat je toch nog een goede prijs krijgt bij de sloop, en heeft wel iets anders staan, een veel jongere, en voor jou extra korting.
....wat is het toch een sympatieke kerel. kom er al jaren.
Laatst gewijzigd door stefan74 op 22 mei 2022, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HansJan
Moderator
Berichten: 6174
Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
Locatie: Arnhem
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 mei 2022, 08:44 1 x

Heerlijk verwoord. Jij krijgt hier een column @stefan74 🤣

Maar het is galgengelach. Het toeval is te groot. Toch heeft TS de pech geaccepteerd en inmiddels al een andere gekocht. Laat hij hier lang plezier van hebben.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Gebruikersavatar
Bernard
Audi A2 clublid
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 mei 2019, 21:53
Locatie: Amsterdam
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 mei 2022, 11:16 2 x

Ja en dit hoofdstuk is gesloten als ik terug denk was het echt gevaarlijk in de tunnel Brrrrrrrrrr
Gaat morgen naar de sloop eerst even nog wat dingetjes eraf halen

HansJan de nieuwe sticker kan opgestuurd worden

Foto s van mijn nieuwe A2 volgen spoedig
Gebruikersavatar
Bernard
Audi A2 clublid
Berichten: 183
Lid geworden op: 28 mei 2019, 21:53
Locatie: Amsterdam
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

22 mei 2022, 11:19 4 x

Nog even dit ik heb er vrede mee :heart:
Plaats reactie