Hydro pomp blijft door pompen & voorstelronde.

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
Gebruikersavatar
A2opolie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2022, 16:10
Locatie: Wil ik liever niet zeggen
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

16 jul 2022, 16:26 1 x

Dag mensen,

Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Emos en beschik over 2 audi a2's beiden zijn 3L 1 wordt bereden door mijzelf en 1 door mijn vader. Mijn vader heeft alleen een chip geschreven door ons, met downpipe. Voor de rest is hij stock.


Mijn a2 heeft grotere verstuivers(arl), grotere turbo (axr), downpipe zelf gemaakt. Verder hebben we Mijn a2 ook zelf gechipt ik draai nu met de axr turbo op een druk van 1,5 bar met een piek van 2.1 bar. Nooit op de testbank geweest dus God mag weten hoeveel vermogen ik heb. Verder hebben ik een olie tank gebouwd waardoor mijn a2 ook volledig op afgewerkte olie kan rijden (o.a. afgewerkte motor olie van auto's, maar ook brandstof wanneer de vrouw weer gefrietuurd herft :blush: )

Ik heb een probleem met mijn 3l.
Ik heb mijn versnellingsbak vervangen omdat hij continu de "afstelling vergat" reed prima 1 week ongeveer vervolgens stopte hij er acuut mee na hem weer afgesteld te hebben liep hij weer prima.
Daarna werkte de 5e versnelling niet meer. Ik heb via het kapje bij het linker voor wiel gezien dat het vorkje kapot was.
Ik had nog een sloop lupo liggen waar ik de bak met gangsteller van heb over gezet.



Nu ervaar ik her volgende probleem. Mijn hydro pomp wil maar niet stoppen met pompen er komt veel te veel druk op het systeem waarbij de pomp begint te gieren en er spuit olie uit de dop of leidingen(alles zit goed vast). Ik heb de pomp van de lupo erop gezet zonder resultaat. Ik heb de koppelingscilinder overgezet van de lupo weer zonder resultaat. Ik ben nu einde raad. Basis instellingen lukt ook niet meet (rtfm).

Ik heb de gangsteller aangesloten volgens een schema.

Ik krijg foutcodes:
01605 potentiometer 2 for gear recognition (g240)
01612 valve for clutch actuator (n255)
01604 potentiometer 1 for gear recognition (g239)
00841 transmission hydraulic pressure sensor (g270)

Mijn dank is groot
Gebruikersavatar
A2opolie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2022, 16:10
Locatie: Wil ik liever niet zeggen
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

16 jul 2022, 18:36 1 x

En een foto.
Bijlagen
1657989260098811500228893528287.jpg
1657989260098811500228893528287.jpg (2.98 MiB) 634 keer bekeken
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 330
Lid geworden op: 08 aug 2010, 01:20
Locatie: Midden-Drenthe
Motortype: (nog) geen Audi A2

17 jul 2022, 11:37 1 x

Stekkers wel op de goede plaats?

Jos.
Gebruikersavatar
A2opolie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2022, 16:10
Locatie: Wil ik liever niet zeggen
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

17 jul 2022, 15:45 0 x

Alles aangesloten via het schema dus ik ga er wel vanuit.
Gebruikersavatar
A2opolie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2022, 16:10
Locatie: Wil ik liever niet zeggen
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

17 jul 2022, 15:49 1 x

Dag 2 van dit probleem alle zekeringen en relais gecontroleerd en niks geks gezien. Ook heb ik de ecu over gezet van een andere a2 zonder resultaat. Als ik de stekker van de pomp meet komen er ook geen can bus signalen door heen. (Bij een goede a2 meet ik bij alle pinnen ongeveer 5 volt maar bij deze 0,8 tot 1,2 volt).
Gebruikersavatar
Johan 3L
Berichten: 1203
Lid geworden op: 21 aug 2011, 23:26

17 jul 2022, 16:29 0 x

Misschien eens bellen met Jos (enkele posts terug gaf hij een reactie).
Hij weet er veel van en jij stelt specifieke 3L gerelateerde vragen.

Het zijn complexe autootjes, die 3L
Gebruikersavatar
A2opolie
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 jul 2022, 16:10
Locatie: Wil ik liever niet zeggen
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

17 jul 2022, 17:07 1 x

Ik heb nu even alle stekkers los gehaald en een voor een gecontroleerd. Ik zie visueel even niks ik ga ze weer opnieuw goed plaatsen weer volgens het schema. Fingers crossed :| .
Gebruikersavatar
eekhoorntje
Berichten: 3332
Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
Locatie: Duitsland
Motortype: A2 met motorombouw

19 jul 2022, 12:39 0 x

Voor je ze gaat terug plaatsen, pufje Contact reiniger in de stekker en op waar deze in moest....

Die bus van €3,98 gaat lang mee dus voor de kosten zou ik dat niet overslaan.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Plaats reactie