Dag mensen,
Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Emos en beschik over 2 audi a2's beiden zijn 3L 1 wordt bereden door mijzelf en 1 door mijn vader. Mijn vader heeft alleen een chip geschreven door ons, met downpipe. Voor de rest is hij stock.
Mijn a2 heeft grotere verstuivers(arl), grotere turbo (axr), downpipe zelf gemaakt. Verder hebben we Mijn a2 ook zelf gechipt ik draai nu met de axr turbo op een druk van 1,5 bar met een piek van 2.1 bar. Nooit op de testbank geweest dus God mag weten hoeveel vermogen ik heb. Verder hebben ik een olie tank gebouwd waardoor mijn a2 ook volledig op afgewerkte olie kan rijden (o.a. afgewerkte motor olie van auto's, maar ook brandstof wanneer de vrouw weer gefrietuurd herft )
Ik heb een probleem met mijn 3l.
Ik heb mijn versnellingsbak vervangen omdat hij continu de "afstelling vergat" reed prima 1 week ongeveer vervolgens stopte hij er acuut mee na hem weer afgesteld te hebben liep hij weer prima.
Daarna werkte de 5e versnelling niet meer. Ik heb via het kapje bij het linker voor wiel gezien dat het vorkje kapot was.
Ik had nog een sloop lupo liggen waar ik de bak met gangsteller van heb over gezet.
Nu ervaar ik her volgende probleem. Mijn hydro pomp wil maar niet stoppen met pompen er komt veel te veel druk op het systeem waarbij de pomp begint te gieren en er spuit olie uit de dop of leidingen(alles zit goed vast). Ik heb de pomp van de lupo erop gezet zonder resultaat. Ik heb de koppelingscilinder overgezet van de lupo weer zonder resultaat. Ik ben nu einde raad. Basis instellingen lukt ook niet meet (rtfm).
Ik heb de gangsteller aangesloten volgens een schema.
Ik krijg foutcodes:
01605 potentiometer 2 for gear recognition (g240)
01612 valve for clutch actuator (n255)
01604 potentiometer 1 for gear recognition (g239)
00841 transmission hydraulic pressure sensor (g270)
Mijn dank is groot
Hydro pomp blijft door pompen & voorstelronde.
- A2opolie
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 16 jul 2022, 16:10
- Locatie: Wil ik liever niet zeggen
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Dag 2 van dit probleem alle zekeringen en relais gecontroleerd en niks geks gezien. Ook heb ik de ecu over gezet van een andere a2 zonder resultaat. Als ik de stekker van de pomp meet komen er ook geen can bus signalen door heen. (Bij een goede a2 meet ik bij alle pinnen ongeveer 5 volt maar bij deze 0,8 tot 1,2 volt).
- eekhoorntje
- Berichten: 3332
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Voor je ze gaat terug plaatsen, pufje Contact reiniger in de stekker en op waar deze in moest....
Die bus van €3,98 gaat lang mee dus voor de kosten zou ik dat niet overslaan.
Die bus van €3,98 gaat lang mee dus voor de kosten zou ik dat niet overslaan.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...