Kwartetten met Comfortmodules…..

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WeToo
Audi A2 clublid
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 nov 2019, 11:47
Locatie: Best
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

07 dec 2022, 22:27 0 x

Hallo Samen,

T’is even geleden dat ik wat gepost heb. Druk druk enzo. Andere baan. Geen gesleutel nodig. Druk aan de doe het zelf met tuin overkapping en inrichting. Ook het forum Forum daarom maar af en toe bijgehouden.

Maar nu heb ik toch wat.

‘De zilveren’ besloot in aanloop naar de Kerstdagen mee te gaan doen aan de feestelijkheden. Oftewel de bekende kermis met verlichting en het getik uit het voeten-onder. Beetje identiteitscrisis; dacht vast dat ie een kerstboom was. Dus al wat het forum rond gekeken en in ijdele hoop 20 min accu los en de vloerplaat eraf, aansluitingen, vocht, corrosie gecheckt. Alles OK.
Helaas - mocht niet helpen.

Nou hebben we nog ‘de oranje’ - een jaar of wat geleden van een forum collega overgenomen. Moest nogal wat technische TLC in gestoken worden. Bekende verhaal - weinig tijd, dus even gemotteballiseerd in de garage van zoonlief. Pas sinds 2 weken weer aan begonnen. (De defecte versnellingsbak ligt er nu onderuit, op zoek naar een andere).
Maarrrrr op de achterbank lagen ook nog 4 komfortmodules wist ik. Dus die zoeven opgehaald. Hmmm:

Het kerstboomexemplaar van de zilveren is (al?) een N.

1) nog een N. Maar die zit los in de behuizing..?
2) een AE waar ‘ werkt’. Op geschreven staat.
3) een AF met op de achterkant een sticker van autobedrijf Pater en dat ie uit een A2 van 2004 komt
4) een M met op de achterkant een sticker in het Duits dat voor een Audi A4 10.2000 > 05.2002 is.

Het verhaal van de oud eigenaar was in ieder geval dat ie veel problemen had en dat diverse modules maar enkele weken werkten en daarna weer in de storingen vervielen. Nou snap ik dat deels - de oranje is van januari 2001 en als ik de tabel van de Oosterburen snap zijn een aantal modules te nieuw voor dit bouwjaar. De zilveren heeft toelating okt 2000 dus beiden van ongeveer zelfde bouwjaar. (En de rode heeft een verplaatste accu, zit rechtsvoor in de dubbele bodem vanwege de LPG tank achterin en is dus kleiner dan het origineel. Ik gok dat veel problemen ook daarvandaan komen)

Gezien die tabel gok ik dat de M wellicht de originele was van de rode - alleen intrigeert me de tekst voor die Audi A4 me. Als we ook daarop kunnen zoeken dan is de markt wat groter. Weet iemand dat? Ik ga deze in ieder geval eens uitproberen aanstaande vrijdag e/o weekend (morgen sowieso geen tijd).

Over reparatie-mogelijkheden vindt ik ook niet veel positiefs terug.

Zal even kijken of ik wat foto’s kan uploaden via m’n telefoon.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein :cool:
Gebruikersavatar
WeToo
Audi A2 clublid
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 nov 2019, 11:47
Locatie: Best
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

07 dec 2022, 22:32 0 x

Afbeelding
Bijlagen
image.jpg
Het kwartet
image.jpg (3.07 MiB) 533 keer bekeken
62E9E5AF-1217-45F7-A4E5-86BF34C9C8F7.jpeg
Kerstboom versie
62E9E5AF-1217-45F7-A4E5-86BF34C9C8F7.jpeg (3.02 MiB) 533 keer bekeken
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

08 dec 2022, 10:53 1 x

AF nemen. Die heeft de meeste mogelijkheden.
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun
Gebruikersavatar
Veertienmeizeventien
Audi A2 clublid
Berichten: 594
Lid geworden op: 06 mei 2018, 17:49
Locatie: Muiden
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

11 dec 2022, 17:20 0 x

haha, 't kan aan mij liggen, op dit moment maar ik vond je verhaal erg leuk om te lezen. Heb je geen zak aan, dat realiseer ik me, maar ik had je ook heel serieus van een advies kunnen voorzien waar je een hoop ellende van had gehad. Dat heb ik je nu bespaard door eerlijk te zeggen dat ik er geen verstand van heb, maar wel benieuwd ben naar je vervolg.
betutteling is zinloos; passie is Goud
Gebruikersavatar
WeToo
Audi A2 clublid
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 nov 2019, 11:47
Locatie: Best
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

11 dec 2022, 18:53 2 x

Vandaag het advies van ded@2 gevolgd. Ha, ramen werken weer. Openen en sluiten knop ook, Kerstmisverlichting is uitgebleven.
Dan de sleutels zien aan te leren dat ze naar een andere module moeten luisteren.. Helaas - alle methodes geprobeerd, inclusief die van veertienmeizeventien (geen fietser in de buurt helaas) maar ze willen niet luisteren. Vervolgens VCDS geprobeerd- uitlezen kanaal 21 geeft steeds 0 - maar vervolgens op 1 of 2 zetten gaat wel, maar wordt niet vastgelegd. Ik vrees dat ze niet compatible zijn.
Proefritje gemaakt naar de plaatselijke super - geen rare dingen. Bij terugkomst openen met de sleutel gaat alleen de bestuurders deur van het slot. Pas na starten reageert de openen knop in de deur. Hmmm - deze AF toch niet helemaal lekker dus.
Van de week maar eens de AE proberen waar “werkt” op gekalkt staat. Gelukkig is het uitwisselen een appeltje-eitje klusje.

Wordt vervolgd
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

11 dec 2022, 22:00 0 x

Dat is goed nieuws! wat is het inderdeelnummer van jouw handzender ( afstandsbediening)?
Als je zonder suffix “D” hebt dan kan het zijn dat de frequentie MHz niet overeenkomt. Maar is een longshot.

Kanaal 21 zie je alleen maar 5 nullen? Of gebruik je het dropdown menu om ze te coderen?

Ik begrijp niet helemaal hoe je ze hebt aan willen leren.
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun
Gebruikersavatar
WeToo
Audi A2 clublid
Berichten: 47
Lid geworden op: 23 nov 2019, 11:47
Locatie: Best
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

12 dec 2022, 00:05 1 x

Met het forum van de Oosterburen weer iets verder gekomen. Hier staat een mooie uitleg van de juiste procedure met VCDS:

https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... ent-705616

Ik denk toch niet helemaal juist gedaan vanmiddag. (Nooit enige instructie voor gehad - meer in de zin van zien & interpreteren :mrgreen: )
Van de week even opnieuw proberen.

Sleutel losgetrokken voor het type: 8Z0 837 231 en daarboven staat 433,92 MHz. Inderdaad zonder ‘ D’ dus het oude type begrijp ik. Als ik de tabel volg moet het kunnen werken met KSG AF (weer een hoop Duitsche afkortingen geleerd vandaag - alleen de betekenis van PRD nog niet ausgeflügeld).
Gebruikersavatar
DED@2
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
Locatie: Zoetermeer
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

12 dec 2022, 01:48 2 x

Ik vermoedde al dat je de dropdown methode onder adaptatie bedoelde. De comfortmodule kent 5 posities, dus 5 sleutels die je aan kunt leren.

Het cijfer dat je ziet als je kanaal 21 kiest is dus het aantal dat al is toegewezen in de comfortmodule. Beste is om deze allen te verwijderen en opnieuw te beginnen. Dit kan je controleren in measure Blocks . Daar zie je inde tweede kolom een code, bijvoorbeeld 11000. Dit betekent dat er twee sleutels zijn aangeleerd, 00000 betekent dat er geen sleutels zijn aangeleerd.

Succes 👍
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun
Plaats reactie