Kwartetten met Comfortmodules…..
Geplaatst: 07 dec 2022, 22:27
Hallo Samen,
T’is even geleden dat ik wat gepost heb. Druk druk enzo. Andere baan. Geen gesleutel nodig. Druk aan de doe het zelf met tuin overkapping en inrichting. Ook het forum Forum daarom maar af en toe bijgehouden.
Maar nu heb ik toch wat.
‘De zilveren’ besloot in aanloop naar de Kerstdagen mee te gaan doen aan de feestelijkheden. Oftewel de bekende kermis met verlichting en het getik uit het voeten-onder. Beetje identiteitscrisis; dacht vast dat ie een kerstboom was. Dus al wat het forum rond gekeken en in ijdele hoop 20 min accu los en de vloerplaat eraf, aansluitingen, vocht, corrosie gecheckt. Alles OK.
Helaas - mocht niet helpen.
Nou hebben we nog ‘de oranje’ - een jaar of wat geleden van een forum collega overgenomen. Moest nogal wat technische TLC in gestoken worden. Bekende verhaal - weinig tijd, dus even gemotteballiseerd in de garage van zoonlief. Pas sinds 2 weken weer aan begonnen. (De defecte versnellingsbak ligt er nu onderuit, op zoek naar een andere).
Maarrrrr op de achterbank lagen ook nog 4 komfortmodules wist ik. Dus die zoeven opgehaald. Hmmm:
Het kerstboomexemplaar van de zilveren is (al?) een N.
1) nog een N. Maar die zit los in de behuizing..?
2) een AE waar ‘ werkt’. Op geschreven staat.
3) een AF met op de achterkant een sticker van autobedrijf Pater en dat ie uit een A2 van 2004 komt
4) een M met op de achterkant een sticker in het Duits dat voor een Audi A4 10.2000 > 05.2002 is.
Het verhaal van de oud eigenaar was in ieder geval dat ie veel problemen had en dat diverse modules maar enkele weken werkten en daarna weer in de storingen vervielen. Nou snap ik dat deels - de oranje is van januari 2001 en als ik de tabel van de Oosterburen snap zijn een aantal modules te nieuw voor dit bouwjaar. De zilveren heeft toelating okt 2000 dus beiden van ongeveer zelfde bouwjaar. (En de rode heeft een verplaatste accu, zit rechtsvoor in de dubbele bodem vanwege de LPG tank achterin en is dus kleiner dan het origineel. Ik gok dat veel problemen ook daarvandaan komen)
Gezien die tabel gok ik dat de M wellicht de originele was van de rode - alleen intrigeert me de tekst voor die Audi A4 me. Als we ook daarop kunnen zoeken dan is de markt wat groter. Weet iemand dat? Ik ga deze in ieder geval eens uitproberen aanstaande vrijdag e/o weekend (morgen sowieso geen tijd).
Over reparatie-mogelijkheden vindt ik ook niet veel positiefs terug.
Zal even kijken of ik wat foto’s kan uploaden via m’n telefoon.
T’is even geleden dat ik wat gepost heb. Druk druk enzo. Andere baan. Geen gesleutel nodig. Druk aan de doe het zelf met tuin overkapping en inrichting. Ook het forum Forum daarom maar af en toe bijgehouden.
Maar nu heb ik toch wat.
‘De zilveren’ besloot in aanloop naar de Kerstdagen mee te gaan doen aan de feestelijkheden. Oftewel de bekende kermis met verlichting en het getik uit het voeten-onder. Beetje identiteitscrisis; dacht vast dat ie een kerstboom was. Dus al wat het forum rond gekeken en in ijdele hoop 20 min accu los en de vloerplaat eraf, aansluitingen, vocht, corrosie gecheckt. Alles OK.
Helaas - mocht niet helpen.
Nou hebben we nog ‘de oranje’ - een jaar of wat geleden van een forum collega overgenomen. Moest nogal wat technische TLC in gestoken worden. Bekende verhaal - weinig tijd, dus even gemotteballiseerd in de garage van zoonlief. Pas sinds 2 weken weer aan begonnen. (De defecte versnellingsbak ligt er nu onderuit, op zoek naar een andere).
Maarrrrr op de achterbank lagen ook nog 4 komfortmodules wist ik. Dus die zoeven opgehaald. Hmmm:
Het kerstboomexemplaar van de zilveren is (al?) een N.
1) nog een N. Maar die zit los in de behuizing..?
2) een AE waar ‘ werkt’. Op geschreven staat.
3) een AF met op de achterkant een sticker van autobedrijf Pater en dat ie uit een A2 van 2004 komt
4) een M met op de achterkant een sticker in het Duits dat voor een Audi A4 10.2000 > 05.2002 is.
Het verhaal van de oud eigenaar was in ieder geval dat ie veel problemen had en dat diverse modules maar enkele weken werkten en daarna weer in de storingen vervielen. Nou snap ik dat deels - de oranje is van januari 2001 en als ik de tabel van de Oosterburen snap zijn een aantal modules te nieuw voor dit bouwjaar. De zilveren heeft toelating okt 2000 dus beiden van ongeveer zelfde bouwjaar. (En de rode heeft een verplaatste accu, zit rechtsvoor in de dubbele bodem vanwege de LPG tank achterin en is dus kleiner dan het origineel. Ik gok dat veel problemen ook daarvandaan komen)
Gezien die tabel gok ik dat de M wellicht de originele was van de rode - alleen intrigeert me de tekst voor die Audi A4 me. Als we ook daarop kunnen zoeken dan is de markt wat groter. Weet iemand dat? Ik ga deze in ieder geval eens uitproberen aanstaande vrijdag e/o weekend (morgen sowieso geen tijd).
Over reparatie-mogelijkheden vindt ik ook niet veel positiefs terug.
Zal even kijken of ik wat foto’s kan uploaden via m’n telefoon.