Hallo
Zit er verschil in de voor veerpoot van een a2 ? en dan bedoel ik met panoramadak,bouwjaar,
Is een veerpoot van de sloop aan te raden of toch maar gelijk alle 2 vervangen door nieuwe?
Als ik mijn stuur draai hoor ik nl de veer ..
Voorvering
- DED@2
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
- Locatie: Zoetermeer
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Als je een soort “ tanggggg” geluid hoort bij stilstand of lage snelheid dan is het waarschijnlijk de veer die losschiet. 9/10 keer heeft dit een oorzaak in het toplager dat niet meer soepel meedraait en dus bij stuurbewegingen de veer op spanning brengt.
Als de veer nog goed/ heel is, is het dus voldoende om het toplager te vervangen.
Verschil in dempers is er origineel niet, aftermarket wel. Het verschil zit hem met name in de veren in relatie tot uitrustingen ( OSS, S-line, diesel of benzine enz) er zijn er onnoemelijk veel.
Audi is in die zin echt doorgeslagen destijds.
Als je op de sloop een veerpoot vindt met dezelfde kleurcodering op de veren dan kan je die gewoon wisselen. Ik zou wel beide vervangen in het ideale geval.
Succes
Als de veer nog goed/ heel is, is het dus voldoende om het toplager te vervangen.
Verschil in dempers is er origineel niet, aftermarket wel. Het verschil zit hem met name in de veren in relatie tot uitrustingen ( OSS, S-line, diesel of benzine enz) er zijn er onnoemelijk veel.
Audi is in die zin echt doorgeslagen destijds.
Als je op de sloop een veerpoot vindt met dezelfde kleurcodering op de veren dan kan je die gewoon wisselen. Ik zou wel beide vervangen in het ideale geval.
Succes
A2 ATL | PTW | Advance | Style | Bilstein S-line | OSS | APS | Afn TRHK | MFL | BT FSE | Full LED front + sensor | Courtsey lights | ColorFIS | Footwell lights | LED mirror | audio upgrades | 288/41mm Polo GTI brakes | S-line 17” | A1 armsteun