Hoi. Allemaal.
Ik ben sinds kort een trotse eigenaar van een audi a2 1.6 fsi sline..
Alles bijna na wens alleen na een enkele problemen.
Problemen van electriche ramen en dak heb ik de comfort module vervangen..zonder inleren ging alles werken. Daarna sleutels ingeleerd via vcds. Na inleren werken sleutels.
Maar na een tijdje auto niet gebruiken reageren de sleutels niet meer als je wilt openen..
Dus handmatig openen en sleutels in contact en eruit dan werken ze weer..
Iemand idee wat ik verkeerd of fout doe..
Groeten uit almelooo
Probleem afstandsbedieningen
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
De afstandsbediening in de sleutel stuurt steeds een andere code naar de auto om afluisteren en kopiëren te voorkomen. Natuurlijk niet een simpele reeks 1000, 1001, 1002, ... maar bijvoorbeeld 7777, 4817, 2034, 3715, 8012, 1921,... zodat je niet eenvoudig uit de laatste code de volgende kunt bepalen. Deze getallen lijken willekeurig maar volgen een reproduceerbare "pseudo-random" reeks. De auto houdt bij waar we in de reeks zitten en accepteert enkele codes in de buurt van de verwachte code. Als de laatst ontvangen code 3715 is, weet de auto dat als volgende 8012 of 1921 of 6902 moet komen.
Zo'n reeks maak je bijvoorbeeld als volgt: kies een startwaarde, bijvoorbeeld 7777 en kwadrateer die => 60481729 en neem dan de middelste 4 cijfers 4817 en herhaal dat proces van kwadrateren en middelste 4 cijfers selecteren => 2034 en zo verder => 3715 => 8012 => 1921 => ...
Als je de knoppen bedient zonder dat de auto het merkt of de batterij in de sleutel vervangt, raken sleutel en auto uit synchronisatie (de sleutel is verder in de reeks dan de auto) en dat herstel je, zoals je al hebt ontdekt, met de sleutel in het contactslot.
Als het probleem zich voordoet met verschillende sleutels, zou ik de comfort module verdenken. Is je accuspanning goed? Ook na die periode van niet gebruik?
Zo'n reeks maak je bijvoorbeeld als volgt: kies een startwaarde, bijvoorbeeld 7777 en kwadrateer die => 60481729 en neem dan de middelste 4 cijfers 4817 en herhaal dat proces van kwadrateren en middelste 4 cijfers selecteren => 2034 en zo verder => 3715 => 8012 => 1921 => ...
Als je de knoppen bedient zonder dat de auto het merkt of de batterij in de sleutel vervangt, raken sleutel en auto uit synchronisatie (de sleutel is verder in de reeks dan de auto) en dat herstel je, zoals je al hebt ontdekt, met de sleutel in het contactslot.
Als het probleem zich voordoet met verschillende sleutels, zou ik de comfort module verdenken. Is je accuspanning goed? Ook na die periode van niet gebruik?
- eekhoorntje
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Als je 2 of meerdere sleutels gebruikte komt dit vaker voor.
Ook ik had na accu wissel dit vaker en komt vanzelf weer goed.
Maar een accu onder de 12,2 Volt (was te oud en rot) kan ook ondanks perfect starten de oorzaak zijn.
Welkom op dit forum en ziet er goed uit.
Ook ik had na accu wissel dit vaker en komt vanzelf weer goed.
Maar een accu onder de 12,2 Volt (was te oud en rot) kan ook ondanks perfect starten de oorzaak zijn.
Welkom op dit forum en ziet er goed uit.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Tino
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 11 apr 2023, 23:48
- Locatie: Almelo
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
eekhoorntje schreef: ↑19 apr 2023, 09:58Als je 2 of meerdere sleutels gebruikte komt dit vaker voor.
Ook ik had na accu wissel dit vaker en komt vanzelf weer goed.
Maar een accu onder de 12,2 Volt (was te oud en rot) kan ook ondanks perfect starten de oorzaak zijn.
Welkom op dit forum en ziet er goed uit.
Ok thanks..
- eekhoorntje
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Schone Polen?
Niet de bewoners uit dat land maar van je Accu!
Meet je de klem en de beide Polen eens en als er verschil gemeten werd van 0,05 volt is dat reinigen!
Ik had 0,15 gemeten, 0, 1links + en 0.05 rechts gemeten.
Ook dat kan een bron val slechter laden dynomo en storingen zijjn na de start. want dan valt spanning even flink lager.
Geen idee wat relatie met sleutels is maar blijkbaar op dezelfde groep gezet of zo.
Niet de bewoners uit dat land maar van je Accu!
Meet je de klem en de beide Polen eens en als er verschil gemeten werd van 0,05 volt is dat reinigen!
Ik had 0,15 gemeten, 0, 1links + en 0.05 rechts gemeten.
Ook dat kan een bron val slechter laden dynomo en storingen zijjn na de start. want dan valt spanning even flink lager.
Geen idee wat relatie met sleutels is maar blijkbaar op dezelfde groep gezet of zo.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...