Melding abs met abs teken en
- gerspee
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Heb dus ESP besteld die ergens in de midden console zit dus wie weet hoe je daar bijkomt en hoe deze console kan openen om erbij te komen ? Dus geklikt of geschroefd of ? Graag jullie tips ?
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Jos in Dieverbrug of adres in Friesland, ben even naam kwijt. die hebben A2 ervaring voor reset en even nieuwe erin te zetten.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- gerspee
Bedankt voor de tip en heb de garage gevonden op internet en vastgelegd voor later gebruik. Maar wil wat uitleg hoe de middenconsole te demonteren en kan dan zelf kijken waar die zit en evt vervangen voor een andere . Dus heb je ergens een uitleg beschikbaar ?
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
De zijpanelen van de middentunnel zijn geclipt met 1 torx boutje geborgd ter hoogte van je gaspedaal. Aan de andere kant natuurlijk ook. Door voorzichtig je vingers onder het paneel te werken, trek je ze ervan af.
De duosensor is dan ook zichtbaar en kan met enig gefreubel verwisseld worden. Middentunnel hoeft nu niet geheel verwijderd te worden.
De duosensor is dan ook zichtbaar en kan met enig gefreubel verwisseld worden. Middentunnel hoeft nu niet geheel verwijderd te worden.
Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
- Peter_Maathuis
- Moderator
Deze fouten had ik tijdens de laatste A2-rit (Betuwe in bloesem) - ik weet niet wat je hebt besteld, maar weet dat er twee varianten zijn: twee afzonderlijke sensoren (dwarsversnelling- en giersensor resp. G200 en G202) en één gecombineerde sensor (ESP-sensor). Hopelijk tref je in de middenconsole aan wat je hebt besteld... In mijn laatste aanwinst zaten separate sensoren (duur en lastig te vinden) terwijl ik bij mijn reservedelen een combisensor heb liggen... net niet goed dus.
Voordat je het zijpaneel van de middentunnel kunt verwijderen, moet je de plaat onder de stuurkolom demonteren.
Je zou kunnen overwegen lid te worden van de A2-club - dan heb je toegang tot werkplaatshandboeken waarin je precies kunt zien hoe je wat moet doen aan een A2...
Voordat je het zijpaneel van de middentunnel kunt verwijderen, moet je de plaat onder de stuurkolom demonteren.
Je zou kunnen overwegen lid te worden van de A2-club - dan heb je toegang tot werkplaatshandboeken waarin je precies kunt zien hoe je wat moet doen aan een A2...
- gerspee
Heb de twee sensoren gedemonteerd uit de auto uit de middenconsole en zijn de 1j0907657A en de G200 sensor apart op een houder . Had de enkele gekocht maar die past dus niet .
Vragen zijn : Welke veroorzaakt meestal het probleem en hoe evt op te lossen zonder te vervangen ? En wie heeft of kan mij helpen aan het elektrisch schema waarin deze twee sensoren staan met de verbinding computer . Mij lijkt het misschien mogelijk er 1 sensor in de plaats te zetten ? Dus aparte verloopkabel maken met de twee originele pluggen samengevoegd in 1 ? Wat er inzit per sensor nu is 3 draad's aansluiting de gecombineerde heeft er 4 .
Dus wie kan mij meer vertellen hierover en ook evt de demontage van de G200 sensor ? Solderen is geen probleem
Vragen zijn : Welke veroorzaakt meestal het probleem en hoe evt op te lossen zonder te vervangen ? En wie heeft of kan mij helpen aan het elektrisch schema waarin deze twee sensoren staan met de verbinding computer . Mij lijkt het misschien mogelijk er 1 sensor in de plaats te zetten ? Dus aparte verloopkabel maken met de twee originele pluggen samengevoegd in 1 ? Wat er inzit per sensor nu is 3 draad's aansluiting de gecombineerde heeft er 4 .
Dus wie kan mij meer vertellen hierover en ook evt de demontage van de G200 sensor ? Solderen is geen probleem
- Peter_Maathuis
- Moderator
Moderator actie: nieuw topic verplaatst naar je eerder gestarte topic
Tja... dat is het risico als je iets bestelt voordat je in de auto hebt gekeken wat er nu gemonteerd is (al of niet nadat je via het forum heb ontdekt dat er twee uitvoeringen zijn).
Je foutmelding (058F = 1423) gaat over de G200 sensor (dwarsversnelling), dat is die met onderdeelnummer ..651.
Tja... dat is het risico als je iets bestelt voordat je in de auto hebt gekeken wat er nu gemonteerd is (al of niet nadat je via het forum heb ontdekt dat er twee uitvoeringen zijn).
Je foutmelding (058F = 1423) gaat over de G200 sensor (dwarsversnelling), dat is die met onderdeelnummer ..651.
- Bijlagen
-
- Naamloos.png (25.01 KiB) 1151 keer bekeken