hobbel probleem bij optrekken 50 tot 80 gevonden

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
pionok

04 nov 2011, 20:00 0 x

Na mijn eerdere berichten hier en vele uren aan reparaties (die ik gelukkig zelf allemaal kon doen) is het probleem van het hobbelgeluid eindelijk opgelost.

In het kort kwam het erop neer dat mijn linker voorveer gebroken is. na het vervangen van beide voorveren hoorde ik als ik optrok en een flauwe bocht naar rechts maakte een soort hobbel geluid. Alsof je over de witte vlakken op het wegdek rijdt.

Na verschillende info opgevraagd te hebben en vele forums te benaderen moest ik maar eens kijken naar de linker binnen homokineet. Deze heb ik toen vervangen ,helaas zonder resultaat.
De linker kineet wel gewoon bewaard gelukkig.

Joost3L boodt hier toen 2 buiten homokineten aan en ik dacht ,ach baat t niet dan schaadt t niet.
Zo gezegd zo gedaan.
Ik om en om de buitenkineten vervangen (een gevecht van hier tot tokyo ,vertel ik later nog wel).
Maar helaas ook dit geen resultaat.

Voor mij stond er nog 1 optie open. De rechter binnenkineet. (hier kon ik mooi de oude linker voor gebruiken, deze zijn hetzelfde).
Als dit het niet zou zijn wist ik het echt niet meer en begon ik meer aan de versnellingsbak te denken. Maarrrrr vandaag kon ik weer op de brug bij mijn schoonvader (die ik de afgelopen maanden flink lastig gevallen heb ,mijn dank daarvoor), de rechter binnenkineet vervangen. En jawel het probleem is opgelost.

Gelukkig wel ,want ik begon er aardig aan te denken mijn A2 in te gaan ruilen zo onderhand. Of ik dat alsnog ga doen of niet, ben ik nog niet helemaal over uit.

Ik heb niet veel foto's kunnen maken, doordat je steeds met vuile handen staat, maar ik zal proberen binnenkort een verslag te maken van hoe het gegaan was allemaal.

Mocht iemand ooit een kineten probleem krijgen en hier vragen over hebben ,dan kun je me altijd mailen of een bericht sturen.

Groetjes en prettig weekend allemaal,

een blije reneetjuhhh.
Romulus

04 nov 2011, 23:26 0 x

Dank voor je bericht en mooi dat het is opgelost!!
Fijn weekend ;)
henkje
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

12 mar 2012, 22:30 0 x

Heb zelf zo'n dergelijk probleem aan de hand gehad.bij mij leek het meer op een bonkend geluid wat hoorbaar was bij vollast.dus bij optrekken vooral in hogere versnelling deed zich dit voor.audi dealer opgezocht en monteur kwam na proefrit tot conclusie dat het om binnenste homokineet ging.vraag was alleen welke kant.op goed geluk linkerkant vervangen en deze was het inderdaad.speling was minimaal maar blijkbaar genoeg om dit geluid te veroorzaken.
j.eenink

14 mar 2012, 11:15 0 x

Ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem. Bij optrekken begint het rechts voorin te trillen en licht te stoten. Je voelt het ook in de pedalen.
Bij een vorige A2 had ik hetzelfde. Toen bleek het de binnenste kineet te zijn van de rechter aandrijfas.

Weet jij waar ik (voordeliog) aan een nieuwe binnenkineet kan komen?

Groeten, Jan
jmkoole
Motortype: (nog) geen Audi A2

14 mar 2012, 12:00 0 x

Bedankt voor je duidelijke verhaal!
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
garret

16 jan 2013, 14:57 0 x

Hebben jullie een idee van de reparatiekosten? Volgens mij heb ik hetzelfde probleem. :?

Ik heb m'n A2-tje net. Ik dacht dat ik goed had opgelet bij het proefrijden. Helaas, het voordeel wat ik dacht te halen bij de prijsonderhandeling is nu weer weg denk ik.

Is dus een zwak punt van de A2 begrijp ik.
j.eenink

16 jan 2013, 19:53 0 x

Indertijd heb ik de complete vooras (dus inclusief de kineten) laten vervangen door een van de sloop. De vooras kostte mij 75 euro en de vervanging een paar uur arbeidsloon.

Groeten,
Jan

[quote="garret"]Hebben jullie een idee van de reparatiekosten? Volgens mij heb ik hetzelfde probleem. :?

Ik heb m'n A2-tje net. Ik dacht dat ik goed had opgelet bij het proefrijden. Helaas, het voordeel wat ik dacht te halen bij de prijsonderhandeling is nu weer weg denk ik.

Is dus een zwak punt van de A2 begrijp ik.[/quote]
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

16 jan 2013, 20:52 0 x

Zijn alleen de kineten van de A2 geschikt, of ook van bijv, VW's met dezelfde motor? Want dan heb je meer keuze.
garret

26 jan 2013, 18:38 0 x

[quote="Rinus"]Zijn alleen de kineten van de A2 geschikt, of ook van bijv, VW's met dezelfde motor? Want dan heb je meer keuze.[/quote]

Het lijkt erop dat ze in ook in een VW-polo, Skoda en Seat zitten. Googelen levert echter verschillende resultaten op.

Bij mij zijn inmiddels beide assen vervangen voor ruilexemplaren. Sloop......
Resultaat: OPGELOST.

Keep my fingers crossed ;)
Plaats reactie