Reparatie of sloop?
- j.goltstein
- Motortype: Weet ik niet
Ik heb een Audi A2 uit 2001 (zeezilver metallic; 55 kW / 75 PK; 5 versnellingen) waarvan de koppeling niet meer werkt. De auto verbruikte al veel olie. Ter reparatie aanbieden bij een garage aanbieden lijkt mij stappen in een bodemloos gat. Heeft iemand een tip?
-
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Hobby monteur zoeken om de boel aan te pakken? Koppeling is qua onderdelen niet heel duur, zeker niet als je online de onderdelen besteld.
Olieverbruik heeft de mijne ook, ik vul gewoon bij als het nodig is. Hier op dit forum ergens een topic gezien dat iemand de zuigers vervangen heeft en het opgelost was. Waren ook de kosten niet. Geloof iets van 200-250 euro aan onderdelen.
oh ja: ff voorstellen in een topic en wat meer info over je auto worden wij op het forum erg blij van en zijn dan een stuk behulpzamer met info
Olieverbruik heeft de mijne ook, ik vul gewoon bij als het nodig is. Hier op dit forum ergens een topic gezien dat iemand de zuigers vervangen heeft en het opgelost was. Waren ook de kosten niet. Geloof iets van 200-250 euro aan onderdelen.
oh ja: ff voorstellen in een topic en wat meer info over je auto worden wij op het forum erg blij van en zijn dan een stuk behulpzamer met info

- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Geen 5W 30 maar 10W 40 erin en olie is ook lagere verbruik.
en als heel erg 15W4 want de 20W 50 is teveel voor olie pompje.
Koppeling doe ik zelf maar iets tever weg woon je helaas.
Of slopen en zelf in onderdelen verkopen, mits die nog in redelijke staat zijn.
Jou motor type is AUA.
en als heel erg 15W4 want de 20W 50 is teveel voor olie pompje.
Koppeling doe ik zelf maar iets tever weg woon je helaas.
Of slopen en zelf in onderdelen verkopen, mits die nog in redelijke staat zijn.
Jou motor type is AUA.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
heel leuk die bedragen dat ga je never nooit niet redden zoek eens een pakkingset op , kopbouten uurloon voor de beun.Duckman schreef: ↑01 nov 2023, 14:15Hobby monteur zoeken om de boel aan te pakken? Koppeling is qua onderdelen niet heel duur, zeker niet als je online de onderdelen besteld.
oh ja: ff voorstellen in een topic en wat meer info over je auto worden wij op het forum erg blij van en zijn dan een stuk behulpzamer met info![]()
-
- Audi A2 clublid
Zoek het topic maar op. Is door iemand hier zelf gedaan en ik noem de onderelen en niet het uurloon van de beun. Ook de gok genomen om de kop niet te vlakken zeg ik zo uit mijn hoofd en onderdelen her te gebruiken.
Het gaat weer over prijzen en jij komt er direct weer op zo'n manier in
Komt op mij over of je daar wat frustraties over hebt 
Het gaat weer over prijzen en jij komt er direct weer op zo'n manier in

- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Hoe ernstig is het olieverbruik? Is het olieverbruik ineens ontstaan? Zijn er problemen met de keuring in verband met het (verhoogde) olieverbruik?
Wat betreft de koppeling: wat is de km-stand / zijn er al meer (grote) reparaties gedaan / zitten er nog meer (grote) reparaties aan te komen?
Een auto op leeftijd heeft dezelfde waarde als de reparaties die er aan zijn gedaan.
Als je na reparatie weer een paar jaar kunt doorrijden, kan het de moeite waard zijn om te (laten) repareren.
Wat betreft de koppeling: wat is de km-stand / zijn er al meer (grote) reparaties gedaan / zitten er nog meer (grote) reparaties aan te komen?
Een auto op leeftijd heeft dezelfde waarde als de reparaties die er aan zijn gedaan.
Als je na reparatie weer een paar jaar kunt doorrijden, kan het de moeite waard zijn om te (laten) repareren.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot