Hallo HansJan,
Ik kon de lichtschakelaar vrij eenvoudig demonteren, met simpel gereedschap (mini schroevendraaier en klein mesje)
Stap 1: hele unit uit dashboard halen: vanuit “nul”stand schakelaar deze induwen en dan iets naar rechts draaien en hele unit komt eruit ( zie filmpjes you tube)
Stap2: lichtschakelaar met minischroevendraaier en klein mesje uit de borgingen halen. De lipje waar de nokjes achter haken voorzichtig is oplichten en dan er langzaam uittrekken. Niet met teveel geweld, kunststof is bros maar met beetje geduld moet lukken.

- 81bfd2bc-e277-4448-8dfd-3d4db15bbda5.jpeg (512.09 KiB) 2176 keer bekeken
(Haha mijn kunststof was iets te bros

)
Stap3: vervolgens kun je het cilindrische deel scheiden van het rechthoekige deel( groene stippellijn) met klein schroevendraaiertje foto onder en bij rode pijl is vergrendelingsnok zichtbaar waarmee unit in dashbord wordt geborgd.

- 81bfd2bc-e277-4448-8dfd-3d4db15bbda5.jpeg (512.09 KiB) 2176 keer bekeken
Stap4: verwijder de vierkante kunststof behuizing, dit doe je door met klein schroevendraaiertje de lipjes bij de oranje pijlen (rondom 4 st) op te tillen en gelijktijdig binnenwerk met pencontacten in richting groen pijl te duwen. Daarna is dat kapje eraf
Stap 5: het printplaatje moet er dan vervolgens af. Mijnoude type had ik geluk die zat erop gepest en kon ik er vrij makkelijk afwippen. Heb je een nieuwer type, dan zit die waarschijnlijk gesoldeerd en zul je die soldeerverbindingen eerst moeten loshalen.

- 210e30d0-0d78-4a40-8e5c-eefc085400d5.jpeg (80.03 KiB) 2176 keer bekeken
Bij de groene pijlen is printplaat of in “vingers” geperst of gesoldeerd.
Suc6