Onze 2003 BBY wilde vanmorgen niet aan slaan. Startmotor draaide vlot rond, dus accu ok.
Motor reageerde op 1 of 2 cilinders in volgas stand, waardoor hij zich gedroeg als een verzopen motor.
Na zeker ruim een minuut doorstarten met korte tussenpozen, sloeg hij uiteindelijk aan en deed het daarna weer prima.
Dit verschijnsel heb ik de afgelopen jaren al een paar keer eerder meegemaakt.
Auto geeft onlangs beurt gehad en ik tank altijd de dure euro 98 benzine.
Kmstand 149970
Wie weet wat er aan de hand kan zijn?
BBY slaat niet aan
- bertduursma
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
- bertduursma
- Audi A2 clublid
Geen foutcodes helaas. Hij doet het nu weer prima,
- Patrickbby
Vol gas of niet zal niks doen aangezien computermanagement de klep elektronisch stuurt.
Ik zou persoonlijk via vcds de waardes van de lambda en koelwatersensor bekijken.
Mijn eigen bby had een defecte koelvloeistof sensor en ook wazige start problemen, geen foutmeldingen etc.
Ook kan een nokkenas/krukas sensor defect zijn krijg je ook de meest wazige storingen uit "timing".
Nu weet ik niet hoe dat bij deze aua/bby blokken werkt, mijn ervaring uit de 1.8t serie is tot op zekere hoogte hetzelfde.
Ik zou persoonlijk via vcds de waardes van de lambda en koelwatersensor bekijken.
Mijn eigen bby had een defecte koelvloeistof sensor en ook wazige start problemen, geen foutmeldingen etc.
Ook kan een nokkenas/krukas sensor defect zijn krijg je ook de meest wazige storingen uit "timing".
Nu weet ik niet hoe dat bij deze aua/bby blokken werkt, mijn ervaring uit de 1.8t serie is tot op zekere hoogte hetzelfde.