EGR klep vernieuwen of uit laten schrijven wat is wijsheid...

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
be68an
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

Gisteren, 00:27 0 x

Beste Audi kenners,
Onlangs de sensor in het spruitstuk / carberateur (denk dat die daar zit) laten vernieuwen meet het ingaande mengsel. En nu wederom een storing (motor lampje brand) en blijkt de EGR klep storing te geven. Vernieuwen wilde de garage doen alleen was deze niet op voorraad en het sleutelmoment naar juni verschoven samen met de grote beurt.

Maar ik lees dat sommigen onder ons hem hebben laten "wegschrijven software matig" begreep van de garage dat de EGR klep de retour verzorging van de uitlaat regelt. Als het mengsel te rijk is dan gaat het nogmaals de motor in?
Ik weet niet of hij mij het goed heeft uitgelegd...in ieder geval kon ik er rustig om rijden.

Bij de nieuwere motoren schreven ze hem ook wel eens software matig uit......wat is wijsheid bij de A2???
Begreep van de monteur dat de werking van de klep NIET zorgt voor meer pk's!
En op gas heb je alle pk'tje nodig en is de uitstoot nou ook niet erger dan van benzine lijkt me ook al werkt de EGR klep niet....

En ik begreep dat sommigen onder ons bij hun A2 ook de EGR klep software matig hebben laten aanpassen....

Wat is jullie visie....wat kan ik het beste doen.

En zo ja uitschrijven wie kan dat dan het beste doen? En wat kost dat dan?

PS: Begreep dat een nieuwe klep zo'n 160 euro kost en een uurtje tot 1,5 werk (totaal kosten dus circa 300 euro)

Groeten Johan Berends
Tanken doe ik graag ik rij "lach-gas" :)
audiJan

9 minuten geleden 0 x

Wegschrijven is geen optie bij een benzine motor.

Als je het forum doorzoekt kan je veel vinden met betrekken problemen en oplossingen egr.
Zoek daar eens door daar staat vast iets bij wat je over het hoofd hebt gezien.
Plaats reactie