Eentje van de allerlaatste op onderhoud

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
a2luminium

21 nov 2009, 13:24 0 x

Vorige week voor een "long life" service naar de audi garage geweest en het prijskaartje was 556,67 incl 21% BTW. (nieuwe remblokken inbegrepen)
Niet goedkoop vond ik maar dankzij de longlife service moet de A2 pas binnen 2 jaar of na 30000 KM terug op onderhoud.
Een probleempje wat ze niet meteen opgelost kregen, de rechterachterbank zit geblokkeerd en wil niet meer naar benedenklappen. Er moeten blijkbaar nieuwe onderdelen in (een nieuwe veer en bevestigingspin) deze onderdelen zullen niet zo duur zijn +/- 65 euro, maar ze schatten wel op 250 euro aan werktijd. Blijkbaar een halve dag werk omdat de bank zo vast zit dat ze losgebroken moet worden. Klinkt allemaal nogal ingrijpend dus Ik ga toch maar eens een "second opion" halen bij een andere garage.
Heeft er nog iemand dit probleem gehad?
@lf

22 nov 2009, 10:16 0 x

Ik heb één keer meegemaakt dat de vergrendelpin bleef hangen. Het bleek dat de pin gedraaid in de bus zat. Toen ik deze weer goed gedraaid had ging het weer prima. Je zou kunnen proberen via een gebruikte onderdelenhandel (sloop) om aan een stoel / mechanisme te komen.
a2luminium

22 nov 2009, 21:11 0 x

Hallo @lf, bedankt voor het antwoord, ik ga zeker eens kijken als bij mij de oorzaak ook een gedraaide pin is. Als vrees ik dat het de veer is, als ik hendel bovenaan de achterbank omhoogtrek, gaat die maar een beetje omhoog en gebeurt er verder niks. Wil dus niet ontgrendelen.
Plaats reactie