temperatuur meter en rem problemen.

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
erichollea2

06 dec 2011, 18:57 0 x

audi A2 liefhebbers/vrienden.
zoals de titel al zegt heb ik 2 problemen ,
ten eerste komt de temperatuur meter niet om hoog heel soms wel gaat dan in 1 keer ,
naar de 90 graden maar 99 van de 100 keer blijft hij dood in de hoek liggen,
(IK HEB DE BERUCHTE ZENSOR AL VERVONGEN NIETS GEHOLPEN ,HOE NU VERDER .

TEN TWEEDE heb ik de remschijven en blokken vervongen voor ,
daarbij heb ik de remolie ok vervongen voor en achter, MAAR NU ,
BRANDEN EEN PAAR LAMPEN OP HET INSTRUMENTEN PANEEL ASR ABS ??
ENIG IDEE WAAR DIT VAN KOMT ??? :o :o

VG ERIC .
pionok

06 dec 2011, 20:14 0 x

als je alles goed aangesloten hebt en je een stuk gereden hebt gaan de lampjes als het goed is vanzelf weer uit.
Zoniet dan zul je even aan de computer moeten en storingscodes uit moeten lezen.
Heb je wel goed je systeem ontlucht na het vervangen van je remolie?

gr. rene
Okumaatje

06 dec 2011, 20:25 0 x

Temperatuurmeter op 90 graden is normaal maar als hij het af en toe niet doet zou dat een slecht contact kunnen wezen. B.V. de aansluiting op je zender. Nu weet ik niet welk type er inzit (1 of 2 draads) maar het werkt meestal over de weerstand van de massa. Dan kan je dus even de aansluiting van de stekker aan de massa leggen of de 2 aansluitingen met elkaar verbinden en dan moet je meter maximaal uitslaan.

Met het vervangen van je remmen kan je een ABS sensor vuil of stuk hebben gemaakt. Bij elk wiel zit een sensor voor je ABS/ASR/ESP.
Aan de A2 heb ik nog niet zoveel gesleuteld maar bij sommige types zit de gekartelde ring van de ABS in de remschijf. Die moet je dan overzetten. Wellicht dat je daar even naar kan kijken.
Die ring heeft allemaal tandjes en die draait met je wiel mee voor de sensor langs. Als hij geen tandjes meer ziet bewegen gaat de ABS in werking. Op deze manier wordt ook het snelheidsverschil tussen je aangedreven wielen gesignaleerd en dan treed je ASR in werking.

Succes !
pionok

06 dec 2011, 20:28 0 x

Abs ring zit niet op de schijven maar op de naaf. Als het goed is heb je hier niets aan veranderd tijdens het vervangen van je schijven/blokken.
De meeste auto's geven na het vervangen van blokken weleens een melding abs of i.d deze hoort vanzelf uit te gaan als je een stuk gereden hebt.
Controleer ook even of je geen bedrading stuk gemaakt hebt.

gr. rene
Romulus

06 dec 2011, 21:45 0 x

Met dit weer heeft elke A2 wel wat km nodig om op temperatuur te komen. Zeker als de kachel goed gebruikt wordt. Zijn je testritjes lang genoeg (> 10 km) en wordt de kachel wel warm? Dan zou de meter inderdaad wel duidelijk uit de hoek moeten komen.
erichollea2

07 dec 2011, 19:04 0 x

a2 vrienden bedankt voor de tips oei ten eerste zat er lucht in de remleiding naar achteren ,
ik had het gedaan met een hand pompje, maar heb het nu met assiestentie met de rem,
pedaal gedaan dit ging wel goed ,
moet nu nog even bij de dealer aan om hem te reacetten.
helaas heb ik hier zelf nog geen apperatuur voor .

vg eric.
Okumaatje

07 dec 2011, 20:39 0 x

Ik heb wel een handheld om motor, versnellingsbak, airbags en ABS te resetten maar ik weet niet waar je woont.
j.hoeben1

07 dec 2011, 23:55 0 x

[quote="Romulus"]Met dit weer heeft elke A2 wel wat km nodig om op temperatuur te komen. Zeker als de kachel goed gebruikt wordt. Zijn je testritjes lang genoeg (> 10 km) en wordt de kachel wel warm? Dan zou de meter inderdaad wel duidelijk uit de hoek moeten komen.[/quote]

Ik kwam er laatst ook achter dat de wagen pas na een km of 8á9 op de temperatuurmeter van 90 gr. was aangekomen bij een buitentemperatuur van +1 gr. Is dat niet erg laat :roll:. Is mij trouwens nooit opgevallen of dat altijd met fris weer is.

Gr. Sjors
EasyRider

08 dec 2011, 00:09 0 x

Lijkt dus allemaal mee te vallen na alles wat je heb vervongen. Laat je nog even weten of het goed is als je bent gaan reacetten bij de dealer?
erichollea2

11 dec 2011, 14:17 0 x

audi a2 rijders .
ik heb de audi a2 toen ik hem kocht een maand geleden een grote beurt gegeven.
toen ik hem kocht en naar huis reed kwam ik tot de ondekking dat de temperatuur meter ,
niet of nauwlijks omhoog kwam.
wat heb ik vernieuwt met grote beurt ,,
distrubutie kompleet dus ook met ,, waterpomt , de termostaat , de groene sensor,
ook de schakel sensor in slang .
na dit allemaal te hebben vervongen een proef rit gemaakt maar de temperatuur meter ,
doet nog het zelfde komt niet boven de 75 a 80 graden.
na veel lezen op duitse forums las ik een zelfde voorval ,
deze heer, had net als ik geen origineele onderdelen van audi gekocht ,
ik had ,,vemo,, nieuw gekocht, bvb temperatuurzender groen, en termostaat ,

hij heeft na replica onderdelen origeneele audi delen geplaats en ,
hij was toen van het probleem af ???
Kan het zijn dat het aan de nieuwe replica onderdelen licht ???.
Heeft iemand hier ervaring mee .

VG Eric .
Plaats reactie