Eerste kosten aan mijn A2 en een probleem bij
Het noodlot heeft toe geslagen en heb voor de eerste maal iets moeten veranderen op mijn A2.
Ik heb mijn auto binnen gedaan voor een groot onderhoud. Enkele uren erna belde men mij om te melden dat de remblokken vervangen moesten worden. Geen probleem zeg ik, het waren nog altijd de originele.
Tot zover geen probleem, maar wanneer ik 's avonds mijn auto wil oppikken zegt men mij dat hij in panne staat. De gasklep heeft het begeven (ik wist niet dat zoiets plotseling kon stuk gaan). Dus moet vervangen worden.
Enkele dagen later ga ik mijn wagen halen en wanner ik vertrek hoor ik een vreemd geluid tussen 30 en 50 km/h. Een soort fluitend lawaai. Geen zorgen over maken zeggen ze in de garage het zijn de remblokken die zich nog moeten zetten.
Twee weken later zit ik nog steeds met het probleem, dus het zijn niet de remblokken.
Heeft iemand dit al meegemaakt?
Het is enkel tussen 30 en 50 km/h wordt niet luider of stiller en wanneer ik mijn zomerbanden monteer heb ik geen lawaai. Ben mijn velgen en banden laten controleren in de bandencentrale en alles is normaal met mijn winterbanden. Er zijn ook geen tekenen dat iets sleept of wringt.
Het is ongeveer hetzelfde lawaai als een kapotte kogellager maar veranderd niet van toonhoogte of intensiteit.
Oja bijna vergeten kostenplaatje van dit alles met een onopgelost probleem erbij : 868,67 euro
Ik heb mijn auto binnen gedaan voor een groot onderhoud. Enkele uren erna belde men mij om te melden dat de remblokken vervangen moesten worden. Geen probleem zeg ik, het waren nog altijd de originele.
Tot zover geen probleem, maar wanneer ik 's avonds mijn auto wil oppikken zegt men mij dat hij in panne staat. De gasklep heeft het begeven (ik wist niet dat zoiets plotseling kon stuk gaan). Dus moet vervangen worden.
Enkele dagen later ga ik mijn wagen halen en wanner ik vertrek hoor ik een vreemd geluid tussen 30 en 50 km/h. Een soort fluitend lawaai. Geen zorgen over maken zeggen ze in de garage het zijn de remblokken die zich nog moeten zetten.
Twee weken later zit ik nog steeds met het probleem, dus het zijn niet de remblokken.
Heeft iemand dit al meegemaakt?
Het is enkel tussen 30 en 50 km/h wordt niet luider of stiller en wanneer ik mijn zomerbanden monteer heb ik geen lawaai. Ben mijn velgen en banden laten controleren in de bandencentrale en alles is normaal met mijn winterbanden. Er zijn ook geen tekenen dat iets sleept of wringt.
Het is ongeveer hetzelfde lawaai als een kapotte kogellager maar veranderd niet van toonhoogte of intensiteit.
Oja bijna vergeten kostenplaatje van dit alles met een onopgelost probleem erbij : 868,67 euro
Als ik het goed begrijp is het geluid er alleen met je winterbanden en niet met je zomerbanden?
Dan is de oorzaak toch bekend? dan is het dus gewoon rijgeluid van je winterbanden.
Of begrijp ik het verkeerd uit je verhaal?
balen dat je ineens voor zulke kosten staat, hopen dat het hiermee klaar is voorlopig.
gr. rene
Dan is de oorzaak toch bekend? dan is het dus gewoon rijgeluid van je winterbanden.
Of begrijp ik het verkeerd uit je verhaal?
balen dat je ineens voor zulke kosten staat, hopen dat het hiermee klaar is voorlopig.
gr. rene
-
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 10 nov 2011, 11:51
okuki pff dit is me weer een verhaal zeg .
punt 1 had je problemen met de auto met gas geven of liep de auto niet goed stationair,
of had je enige problemen met de auto voor je hem naarde garage bracht .
punt 2 had je problemen met de auto met de winter banden, had je de zomer of winterbanden,
er onder ???
punt 3 ik denk dat ze je een nieuwe gasklep huis hebben aan gesmeerd .
Pfff ik denk dat dit nu nog veel vaker voor zal gaan komen in deze crisis tijd .
even voor een onderhouds beurt naar de garage en met torenhooge kostens te doen krijgen.
ik hoor en lees steeds vaker dit soort berichten .
This een schande .
VG eric holle.
punt 1 had je problemen met de auto met gas geven of liep de auto niet goed stationair,
of had je enige problemen met de auto voor je hem naarde garage bracht .
punt 2 had je problemen met de auto met de winter banden, had je de zomer of winterbanden,
er onder ???
punt 3 ik denk dat ze je een nieuwe gasklep huis hebben aan gesmeerd .
Pfff ik denk dat dit nu nog veel vaker voor zal gaan komen in deze crisis tijd .
even voor een onderhouds beurt naar de garage en met torenhooge kostens te doen krijgen.
ik hoor en lees steeds vaker dit soort berichten .
This een schande .
VG eric holle.
Voor ik mijn auto binnenbracht reed hij zoals de eerste dag zonder een kraakje of piepje.
Alles draaide zoals een zwitsers uurwerk, ook de motor.
Voor ik hem binnenbracht reed ik al met mijn winterbanden en er was geen enkel lawaai. (ik rijd al 3 jaar met die banden zonder lawaai)
Ik wil hem gaan halen en opeens is de gasklep stuk en na de werken (ook nieuwe remblokken) heb ik een vervelend lawaai.
Neen het zijn de banden niet, want ik heb de banden van plaats gewisseld en nog steeds lawaai.
Enkel met mijn zomerbanden (ze zijn wel groter 16 duims) is er geen lawaai.
Ik heb alle velgen, zowel winter als zomer, al bij wijze van spreken met een vergrootglas bekeken. Nergens enig spoor van iets dat schuurt of sleept. Al mijn banden slijten ook perfect gelijkmatig af. Dus daar ligt het niet aan.
Volgens mij is er iets misgegaan bij het vervangen van de remblokken, wat weet ik niet, ik ben geen specialist.
In de garage zeggen ze dat ze niet willen zoeken vanwaar het lawaai komt omdat het vanalles kan zijn. Het zou teveel tijd en geld kosten. Ik moet, volgens hun, wachten todat het helemaal in de soep draait zodat ze weten waaraan ze moeten werken.
Mijn garage was Atlanta Motors in Lembeek (België)
Alles draaide zoals een zwitsers uurwerk, ook de motor.
Voor ik hem binnenbracht reed ik al met mijn winterbanden en er was geen enkel lawaai. (ik rijd al 3 jaar met die banden zonder lawaai)
Ik wil hem gaan halen en opeens is de gasklep stuk en na de werken (ook nieuwe remblokken) heb ik een vervelend lawaai.
Neen het zijn de banden niet, want ik heb de banden van plaats gewisseld en nog steeds lawaai.
Enkel met mijn zomerbanden (ze zijn wel groter 16 duims) is er geen lawaai.
Ik heb alle velgen, zowel winter als zomer, al bij wijze van spreken met een vergrootglas bekeken. Nergens enig spoor van iets dat schuurt of sleept. Al mijn banden slijten ook perfect gelijkmatig af. Dus daar ligt het niet aan.
Volgens mij is er iets misgegaan bij het vervangen van de remblokken, wat weet ik niet, ik ben geen specialist.
In de garage zeggen ze dat ze niet willen zoeken vanwaar het lawaai komt omdat het vanalles kan zijn. Het zou teveel tijd en geld kosten. Ik moet, volgens hun, wachten todat het helemaal in de soep draait zodat ze weten waaraan ze moeten werken.
Mijn garage was Atlanta Motors in Lembeek (België)
Vervelend zulke problemen die er eerst niet waren.
Gasklep: het is raar dat deze vervangen zou moeten worden terwijl jij er niets aan merkte. Neem de oude mee en laat je precies vertellen wat eraan mankeert (dit doet mijn garage standaard met alles wat ze vervangen).
Wielen: de manier om zo'n geluid op te sporen is zaken uitsluiten. Jij doet dit ook door de zomerwielen te monteren in plaats van de winterwielen. Je vindt daarbij dat het geluid met de zomerwielen niet aanwezig is en met de winterwielen wel, en alleen tussen 30-50 km/h. Kun je eens de maten van zomer- en winterbanden (bijv. 175/60R15) en velgen (bijv. 6J ET37) opgeven? Misschien heeft het iets met de maatvoering te maken. Wielen met een lage ET-waarde staan verder naar buiten en zouden de wiellagers meer kunnen belasten. (Ik zou dit echter eerder met je zomer- dan winterset verwachten.)
Gasklep: het is raar dat deze vervangen zou moeten worden terwijl jij er niets aan merkte. Neem de oude mee en laat je precies vertellen wat eraan mankeert (dit doet mijn garage standaard met alles wat ze vervangen).
Wielen: de manier om zo'n geluid op te sporen is zaken uitsluiten. Jij doet dit ook door de zomerwielen te monteren in plaats van de winterwielen. Je vindt daarbij dat het geluid met de zomerwielen niet aanwezig is en met de winterwielen wel, en alleen tussen 30-50 km/h. Kun je eens de maten van zomer- en winterbanden (bijv. 175/60R15) en velgen (bijv. 6J ET37) opgeven? Misschien heeft het iets met de maatvoering te maken. Wielen met een lage ET-waarde staan verder naar buiten en zouden de wiellagers meer kunnen belasten. (Ik zou dit echter eerder met je zomer- dan winterset verwachten.)
[quote="okuki"]Het noodlot heeft toe geslagen en heb voor de eerste maal iets moeten veranderen op mijn A2.
Ik heb mijn auto binnen gedaan voor een groot onderhoud. Enkele uren erna belde men mij om te melden dat de remblokken vervangen moesten worden. Geen probleem zeg ik, het waren nog altijd de originele.
Tot zover geen probleem, maar wanneer ik 's avonds mijn auto wil oppikken zegt men mij dat hij in panne staat. De gasklep heeft het begeven (ik wist niet dat zoiets plotseling kon stuk gaan). Dus moet vervangen worden.
Enkele dagen later ga ik mijn wagen halen en wanner ik vertrek hoor ik een vreemd geluid tussen 30 en 50 km/h. Een soort fluitend lawaai. Geen zorgen over maken zeggen ze in de garage het zijn de remblokken die zich nog moeten zetten.
Twee weken later zit ik nog steeds met het probleem, dus het zijn niet de remblokken.
Heeft iemand dit al meegemaakt?
Het is enkel tussen 30 en 50 km/h wordt niet luider of stiller en wanneer ik mijn zomerbanden monteer heb ik geen lawaai. Ben mijn velgen en banden laten controleren in de bandencentrale en alles is normaal met mijn winterbanden. Er zijn ook geen tekenen dat iets sleept of wringt.
Het is ongeveer hetzelfde lawaai als een kapotte kogellager maar veranderd niet van toonhoogte of intensiteit.
Oja bijna vergeten kostenplaatje van dit alles met een onopgelost probleem erbij : 868,67 euro[/quote]
Ben je wel in een fatsoenlijke garage geweest :| Begrijp ik goed dat hij goed tuft en na onderhoud rare capriolen maakt
Ben je wel in een bovag garage geweest :mrgreen:
Sjors
Ik heb mijn auto binnen gedaan voor een groot onderhoud. Enkele uren erna belde men mij om te melden dat de remblokken vervangen moesten worden. Geen probleem zeg ik, het waren nog altijd de originele.
Tot zover geen probleem, maar wanneer ik 's avonds mijn auto wil oppikken zegt men mij dat hij in panne staat. De gasklep heeft het begeven (ik wist niet dat zoiets plotseling kon stuk gaan). Dus moet vervangen worden.
Enkele dagen later ga ik mijn wagen halen en wanner ik vertrek hoor ik een vreemd geluid tussen 30 en 50 km/h. Een soort fluitend lawaai. Geen zorgen over maken zeggen ze in de garage het zijn de remblokken die zich nog moeten zetten.
Twee weken later zit ik nog steeds met het probleem, dus het zijn niet de remblokken.
Heeft iemand dit al meegemaakt?
Het is enkel tussen 30 en 50 km/h wordt niet luider of stiller en wanneer ik mijn zomerbanden monteer heb ik geen lawaai. Ben mijn velgen en banden laten controleren in de bandencentrale en alles is normaal met mijn winterbanden. Er zijn ook geen tekenen dat iets sleept of wringt.
Het is ongeveer hetzelfde lawaai als een kapotte kogellager maar veranderd niet van toonhoogte of intensiteit.
Oja bijna vergeten kostenplaatje van dit alles met een onopgelost probleem erbij : 868,67 euro[/quote]
Ben je wel in een fatsoenlijke garage geweest :| Begrijp ik goed dat hij goed tuft en na onderhoud rare capriolen maakt

Sjors
Ja het is een officiële garage, vroeger Volkswagen-Audi. Maar na de richtlijnen van VAG is de Audi verkoop naar een ander gebouw. Onderhoud van zowel Audi als VW gebeurd nog steeds daar.
Het is ook de garage waar ik mijn auto kocht.
En ja mijn wagen ging in perfecte staat binnen en kwam eruit met kosten en capriolen
Het is ook de garage waar ik mijn auto kocht.
En ja mijn wagen ging in perfecte staat binnen en kwam eruit met kosten en capriolen

- duitse degelijkheid
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 06 aug 2011, 12:53
Is het bij de garage bekend dat er voor de beurt/reparatie geen fluitend geluid was...
Zoja...dan moeten hun het probleem oplossen !!
Ik zou er zeker werk van maken als de garage niet meewerkt, via rechtsbijstandverzekering. En al heb je geen verzekering , je kan er altijd mee '' dreigen ''
Niet geschoten altijd mis..... :ugeek:
Zoja...dan moeten hun het probleem oplossen !!
Ik zou er zeker werk van maken als de garage niet meewerkt, via rechtsbijstandverzekering. En al heb je geen verzekering , je kan er altijd mee '' dreigen ''
Niet geschoten altijd mis..... :ugeek:
[quote="duitse degelijkheid"]Is het bij de garage bekend dat er voor de beurt/reparatie geen fluitend geluid was...
Zoja...dan moeten hun het probleem oplossen !!
Ik zou er zeker werk van maken als de garage niet meewerkt, via rechtsbijstandverzekering. En al heb je geen verzekering , je kan er altijd mee '' dreigen ''
Niet geschoten altijd mis..... :ugeek:[/quote]
Ik heb ook die mening. De wagen kwam er gezond binnen en ziek uit. Ik zou zeggen hoe kan dat heren. Zou wel erg toevallig zijn. Wie heeft er aan gesleuteld!! Voor mijn gevoel is er toch iets fout gegaan.
Sjors.
Zoja...dan moeten hun het probleem oplossen !!
Ik zou er zeker werk van maken als de garage niet meewerkt, via rechtsbijstandverzekering. En al heb je geen verzekering , je kan er altijd mee '' dreigen ''
Niet geschoten altijd mis..... :ugeek:[/quote]
Ik heb ook die mening. De wagen kwam er gezond binnen en ziek uit. Ik zou zeggen hoe kan dat heren. Zou wel erg toevallig zijn. Wie heeft er aan gesleuteld!! Voor mijn gevoel is er toch iets fout gegaan.
Sjors.
- Thck
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 07 jul 2009, 16:31
- Locatie: Zevenaar
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Jammer dat het een garage in België is, anders zou je de BOVAG kunnen inschakelen.
Het verhaal van remblokken die zich eerst moeten zetten (en daarom mogelijk nu nog een geluid veroorzaken) is natuurlijk grote lariekoek!
Je monteert remblokken en dat kan maar op één manier, vervolgens trap je een paar maal op het rempedaal om te zien of er goed druk wordt opgebouwd en draait dan nog even de wielen vrij rond om te horen of er geen vreemde bijgeluiden zijn. Je kunt dan nog even een rondje rijden en een paar maal remmen, dan moet het gewoon goed zijn. Indien niet dan heb je als monteur gewoon iets verkeert gedaan.
Wat vaak niet wordt gedaan (beetje vervelend en tijdrovend) is de losse roest van de uiterste randen van de schijven verwijderen (de remblokken lopen bijna altijd net iets binnen de uiterste rand waardoor hier een dikker roest laagje ontstaat, wanneer er nu nieuwe blokjes worden gemonteerd willen deze bij het remmen weleens over die rand lopen waardoor er een vervelend bijgeluid tijdens het remmen ontstaat). Een goede monteur (en garage) neemt even de moeite om met een groffe vijl deze rand te verwijderen (even op kloppen en met de vijl erover) en dan is dit probleem er niet.
Wat de gasklep betreft (ik neem aan het gasklephuis met luchtmassameter) dat vind ik een nogal vreemd verhaal. Dit gaat (en kan) natuurlijk weleens stuk, maar dat dit nu toevallig gebeurt tijdens die reparatie vind ik wel heel vreemd!
In Nederland is het wel zo dat indien de garage werkzaamheden heeft verricht waar je geen opdracht voor hebt gegeven en er vooraf geen contact over is opgenomen dan kun je eisen dat het weer in de "oude"staat wordt teruggebracht, vaak hebben ze daar geen zin in (of de onderdelen niet meer en schept dat een mogelijkheid om over de prijs te onderhandelen (b.v. dat jij alleen het arbeidsloon betaalt).
Ik heb wat dit betreft nog wel een tip voor alle anderen die gebruik (moeten) maken van een garage voor hun onderhoud en reparaties, geef altijd een duidelijke opdracht aan de receptionist (of aanspreekpunt) wat er precies gedaan moet worden! (het liefts schriftelijk), spreek ook altijd een maximum bedrag af waarboven ze altijd eerst contact met je moeten opnemen!!
Theo
Het verhaal van remblokken die zich eerst moeten zetten (en daarom mogelijk nu nog een geluid veroorzaken) is natuurlijk grote lariekoek!
Je monteert remblokken en dat kan maar op één manier, vervolgens trap je een paar maal op het rempedaal om te zien of er goed druk wordt opgebouwd en draait dan nog even de wielen vrij rond om te horen of er geen vreemde bijgeluiden zijn. Je kunt dan nog even een rondje rijden en een paar maal remmen, dan moet het gewoon goed zijn. Indien niet dan heb je als monteur gewoon iets verkeert gedaan.
Wat vaak niet wordt gedaan (beetje vervelend en tijdrovend) is de losse roest van de uiterste randen van de schijven verwijderen (de remblokken lopen bijna altijd net iets binnen de uiterste rand waardoor hier een dikker roest laagje ontstaat, wanneer er nu nieuwe blokjes worden gemonteerd willen deze bij het remmen weleens over die rand lopen waardoor er een vervelend bijgeluid tijdens het remmen ontstaat). Een goede monteur (en garage) neemt even de moeite om met een groffe vijl deze rand te verwijderen (even op kloppen en met de vijl erover) en dan is dit probleem er niet.
Wat de gasklep betreft (ik neem aan het gasklephuis met luchtmassameter) dat vind ik een nogal vreemd verhaal. Dit gaat (en kan) natuurlijk weleens stuk, maar dat dit nu toevallig gebeurt tijdens die reparatie vind ik wel heel vreemd!
In Nederland is het wel zo dat indien de garage werkzaamheden heeft verricht waar je geen opdracht voor hebt gegeven en er vooraf geen contact over is opgenomen dan kun je eisen dat het weer in de "oude"staat wordt teruggebracht, vaak hebben ze daar geen zin in (of de onderdelen niet meer en schept dat een mogelijkheid om over de prijs te onderhandelen (b.v. dat jij alleen het arbeidsloon betaalt).
Ik heb wat dit betreft nog wel een tip voor alle anderen die gebruik (moeten) maken van een garage voor hun onderhoud en reparaties, geef altijd een duidelijke opdracht aan de receptionist (of aanspreekpunt) wat er precies gedaan moet worden! (het liefts schriftelijk), spreek ook altijd een maximum bedrag af waarboven ze altijd eerst contact met je moeten opnemen!!
Theo