Valse start
- duitse degelijkheid
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 06 aug 2011, 12:53
>Bij mijn A2 1.2 TDI duurt het met die kou 6 minuten !!! voor ik hem kan starten s'morgens....
> Sleutel in contact en dan begint er een of andere pomp druk op te bouwen en pas als die pomp er mee stopt kan ik hem starten.
> Ik denk zelf aan een probleem met de olie in die bewuste pomp.....erg koude nacht / olie erg dik / moeite met de olie rondppompen / duurt daarom zo lang voordat die hem vrijgeeft (Koppeling ?)
Misschien leegzuigen en andere ( soort ) olie er in ???
Of heeft iemand met meer kennis van zaken andere suggesties / tips.
Ik hou me aanbevolen dames en heren !
BVD
Groet Ton.
> Sleutel in contact en dan begint er een of andere pomp druk op te bouwen en pas als die pomp er mee stopt kan ik hem starten.
> Ik denk zelf aan een probleem met de olie in die bewuste pomp.....erg koude nacht / olie erg dik / moeite met de olie rondppompen / duurt daarom zo lang voordat die hem vrijgeeft (Koppeling ?)
Misschien leegzuigen en andere ( soort ) olie er in ???
Of heeft iemand met meer kennis van zaken andere suggesties / tips.
Ik hou me aanbevolen dames en heren !
BVD
Groet Ton.
Nee dat is niet de benzine pomp. Hopelijk leest Hans (JMKoole) dit
en geeft die jou raad. Of een andere 1.2 rijder met ervaring.
Ooit eens eenzelfde relaas gelezen van een Zweed op het Engelse forum.
Helaas weet ik daar inhoudelijk niets meer van, dus aan mij heb je ook niks.
Sukses, Gompie
en geeft die jou raad. Of een andere 1.2 rijder met ervaring.
Ooit eens eenzelfde relaas gelezen van een Zweed op het Engelse forum.
Helaas weet ik daar inhoudelijk niets meer van, dus aan mij heb je ook niks.

Sukses, Gompie
Dat is de hydrauliek van de gangsteller. Zie o.a. post3449.html#p3449 (zoek bijv. op "hydraulisch" of "gangsteller")
- duitse degelijkheid
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 06 aug 2011, 12:53
Wat kan het zijn als mijn 1.2 TDI bij een temperatuur van min 8 er gemiddeld 3 min. over doet voordat hij de juiste druk ( koppeling ? ) opgebouwd heeft, zodat ik hem kan starten.
Terwijl hij bij plus 8 gelijk start ?
Dat moet toch wel met de dikte van de olie te maken hebben ( kou is dik...warm is dun ).
Zou er verkeerde olie in het resevoir kunnen zitten..?
ANYWAY
Terwijl hij bij plus 8 gelijk start ?
Dat moet toch wel met de dikte van de olie te maken hebben ( kou is dik...warm is dun ).
Zou er verkeerde olie in het resevoir kunnen zitten..?
ANYWAY
Bedoel je hiermee, voordat je kan starten, of voordat je kan wegrijden?
Het 2e had ik, kon de auto wel starten, maar niet wegrijden, knipperde de R of D/E, en dan na een minuut of wat kon ik pas wegrijden.
Na een beurt bij de garage kon diegene mij vertellen dat dit een beveiliging is, waar het precies voor is weet ik niet, maar na de beurt heb ik het nog maar 1 keer gehad, en toen kon ik gewoon rijden na 10 seconden.
Afgelopen week wezen wintersporten in Duitsland, waar het soms toch nog wel frisjes was, maar niks geen probleem..
Bericht staat trouwens ook in het verkeerde topic.
Het 2e had ik, kon de auto wel starten, maar niet wegrijden, knipperde de R of D/E, en dan na een minuut of wat kon ik pas wegrijden.
Na een beurt bij de garage kon diegene mij vertellen dat dit een beveiliging is, waar het precies voor is weet ik niet, maar na de beurt heb ik het nog maar 1 keer gehad, en toen kon ik gewoon rijden na 10 seconden.
Afgelopen week wezen wintersporten in Duitsland, waar het soms toch nog wel frisjes was, maar niks geen probleem..
Bericht staat trouwens ook in het verkeerde topic.
- duitse degelijkheid
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 06 aug 2011, 12:53
[quote="mauritsvs"]Bedoel je hiermee, voordat je kan starten, of voordat je kan wegrijden?
Het 2e had ik, kon de auto wel starten, maar niet wegrijden, knipperde de R of D/E, en dan na een minuut of wat kon ik pas wegrijden.
Na een beurt bij de garage kon diegene mij vertellen dat dit een beveiliging is, waar het precies voor is weet ik niet, maar na de beurt heb ik het nog maar 1 keer gehad, en toen kon ik gewoon rijden na 10 seconden.
Afgelopen week wezen wintersporten in Duitsland, waar het soms toch nog wel frisjes was, maar niks geen probleem..
Bericht staat trouwens ook in het verkeerde topic.[/quote]
Sorry ..weet niet hoe je dat verander, maar om antwoord te geven op je vraag.....hij START niet ! is echt helemaal dood !
Het 2e had ik, kon de auto wel starten, maar niet wegrijden, knipperde de R of D/E, en dan na een minuut of wat kon ik pas wegrijden.
Na een beurt bij de garage kon diegene mij vertellen dat dit een beveiliging is, waar het precies voor is weet ik niet, maar na de beurt heb ik het nog maar 1 keer gehad, en toen kon ik gewoon rijden na 10 seconden.
Afgelopen week wezen wintersporten in Duitsland, waar het soms toch nog wel frisjes was, maar niks geen probleem..
Bericht staat trouwens ook in het verkeerde topic.[/quote]
Sorry ..weet niet hoe je dat verander, maar om antwoord te geven op je vraag.....hij START niet ! is echt helemaal dood !
Ton, als ik jou was zou ik eens een afspraak met een specialist maken. Zonder wat zaken aan de auto te kunnen meten en uitlezen is dit denk ik vooral gissen. En het lijkt me met die vrieskou geen pretje als je bijna tien minuten moet wachten voor je kunt starten (= warmte krijgen)...
P.S. Topic samengevoegd met je eerdere, gelijksoortige vraag.
P.S. Topic samengevoegd met je eerdere, gelijksoortige vraag.