ruitenwisser

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
audietje

30 mar 2012, 16:15 0 x

Mijn A2 is voorzien van een aerotwin. Doet wat ie moet doen. veegt min of meer streeploos, afhankelijk van hoe nat de ruit is. Ik was in ieder geval tevreden.
Kocht maanden geleden bij Eric een nieuwe aerotwin van Bosch.
Heb hem er gisteravond even opgezet. DAT HAD IK EERDER MOETEN DOEN !
De oude deed het goed maar de nieuwe is een openbaring !
één wis en de hele ruit is kurkdroog en streeploos en dat gaat nog geruislozer dan met de oude !
groet
audietje
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

30 mar 2012, 19:45 0 x

[quote="audietje"]Mijn A2 is voorzien van een aerotwin. Doet wat ie moet doen. veegt min of meer streeploos, afhankelijk van hoe nat de ruit is. Ik was in ieder geval tevreden.
Kocht maanden geleden bij Eric een nieuwe aerotwin van Bosch.
Heb hem er gisteravond even opgezet. DAT HAD IK EERDER MOETEN DOEN !
De oude deed het goed maar de nieuwe is een openbaring !
één wis en de hele ruit is kurkdroog en streeploos en dat gaat nog geruislozer dan met de oude !
groet
audietje[/quote]

Goede koop Hans !! Ik heb toch, inmiddels, dacht ik een vijftiental leden van deze kwaliteitswisser kunnen voorzien, ik zal eens navragen aan mijn vriend of hij ze nog kan bestellen (hij heeft een andere werklocatie gekregen). Gr Eric
petera2s-line

31 mar 2012, 14:23 0 x

ik heb ook wel intesse mijn ruitenwisser is ook bijna aan vervanging toe.
Ben_3L

31 mar 2012, 16:59 0 x

Mijne begint ook strepen te trekken. Had zo'n ding bij de Action gehaald onder het motto "baat het niet dan schaadt het niet" voor een paar euro, maar die is echt waardeloos naar mijn mening :lol:
anplo

01 apr 2012, 18:39 0 x

Ik wil er ook wel een of twee .
m.vr.gr.
andre
Rinus

02 apr 2012, 11:07 0 x

[quote="Ben_3L"]Mijne begint ook strepen te trekken. Had zo'n ding bij de Action gehaald onder het motto "baat het niet dan schaadt het niet" voor een paar euro, maar die is echt waardeloos naar mijn mening :lol:[/quote]

Ik heb eigenlijk toch wel altijd mindere ervaringen met B-merken wissers bij de Aldi, Lidl of Action. Ik koop ze ook nooit meer. Of ze wissen niet mooi, of ze slijten sneller. Ik koop toch altijd wel minimaal "Halfords" kwaliteit. Die doen het zeker 1 jaar goed. Ik gooi wissers er zowiezo om de twee jaar af, wat kosten die dingen nou? De irritatie van slecht wissende wissers vind ik erger. In de regen (en mist) wil ik toch wel wat zien, hoor.
chipsoer
Audi A2 clublid

09 apr 2012, 11:03 0 x

We hebben weer geluk, ze zijn weer leverbaar. Ik heb er 10 besteld. Ze zijn dit jaar ook iets duurder, maar daar heb je ze in de winkel zeer zeker niet voor, €10,75 p.st bij afhaling bij mij thuis. Porto €5,00 ongeacht hoeveel je er wilt hebben. Mocht je interesse hebben, geef effe een P.m met je adresgegevens, krijg je een bericht terug met mijn bankgegevens.

Voor de nieuwe leden die pas op dit forum zijn, gebruik effe de zoekfunctie Aerotwin wisser alvorens te bestellen !!! Er zijn nmlijk 2 soorten wissers op een A2 leverbaar

Gr Eric
Ben_3L

09 apr 2012, 12:57 0 x

[quote="chipsoer"]We hebben weer geluk, ze zijn weer leverbaar. Ik heb er 10 besteld. Ze zijn dit jaar ook iets duurder, maar daar heb je ze in de winkel zeer zeker niet voor, €10,75 p.st bij afhaling bij mij thuis. Porto €5,00 ongeacht hoeveel je er wilt hebben. Mocht je interesse hebben, geef effe een P.m met je adresgegevens, krijg je een bericht terug met mijn bankgegevens.

Voor de nieuwe leden die pas op dit forum zijn, gebruik effe de zoekfunctie Aerotwin wisser alvorens te bestellen !!! Er zijn nmlijk 2 soorten wissers op een A2 leverbaar

Gr Eric[/quote]

Ideaal! Je hebt PB.
Oort

09 apr 2012, 20:43 0 x

Gr Eric

Ik heb met zoekfunctie gezocht op "Aerotwin"; daar is erg veel over geschreven. Het is me duidelijk, dat er 2 soorten ruitenwissers zijn, maar ik heb geen idee, welke soort ik heb. Zijn er afbeeldingen van beide soorten?

Grt,
Wim
chipsoer
Audi A2 clublid

09 apr 2012, 21:43 0 x

Hoi Wim, als jij een colorstorm hebt, heb je gegarandeerd de Aerotwin wisser erop zitten, de wisser die ik aanbiedt. De oudere wissers heten ook geen aerotwin. De aerotwin zitten op A2,s geleverd na 06-2001. Gr Eric
Plaats reactie