A2 op de brug

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
Kogelman

21 apr 2012, 09:36 0 x

Ik mag af en toe gebruik maken van een 4 koloms hefbrug van een kennis. Mijn vraag is: wat is de juiste (lees: veilige) plaats onder de auto waar je de vier stempels plaatst? Zijn hier duidelijke stevige locaties voor? Ik wil niet dat de brug de bodem beschadigt en aluminium krom buigt.
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

21 apr 2012, 10:03 0 x

Dat lijkt me toch niet zo moeilijk !! je kunt hem namelijk maar op 4 punten steunen, alleen op de 4 alluminium punten, net achter de voorwielen en net voor de achterwielen. NIET onder het zwarte gedeelte, is geen draagbalk is slechts een kunststof afdekplaat en zal direct vervormen of kapotscheuren
mauritsvs

21 apr 2012, 11:38 0 x

Punten staan in het instructie boekje aangegeven.
Kogelman

21 apr 2012, 13:19 0 x

Bedankt, ik geloof dat ik ze gevonden heb, die vier punten met een rubberen dopje onder de auto aan de binnenkant van de wielen. In mijn (Duitse) handleidng kan ik niets vinden over het plaatsen op een vier kolomsbrug, wel de gewone krikpunten in de dorpels achter de kunststof dopjes voor de bijgeleverde krik i.v.m. wielwissel, maar niet de as steunen.
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

21 apr 2012, 15:48 0 x

[quote="Kogelman"]Bedankt, ik geloof dat ik ze gevonden heb, die vier punten met een rubberen dopje onder de auto aan de binnenkant van de wielen. In mijn (Duitse) handleidng kan ik niets vinden over het plaatsen op een vier kolomsbrug, wel de gewone krikpunten in de dorpels achter de kunststof dopjes voor de bijgeleverde krik i.v.m. wielwissel, maar niet de as steunen.[/quote]

Dat zijn id de goede punten. Wat wil je trouwens doen aan je wagen ? Als je onder de wagen staat kijk dan eens naar de stabilisator stang met de bijbehorende rubbers. Toen ik enkele weken geleden bij onze Oosterburen op bezoek was, heb ik van 3 A2,s de onderkant gezien, waarbij van 2 de stabilisatorstang er nogal erg roestig uitzag.
Kogelman

21 apr 2012, 20:03 0 x

[quote="chipsoer"][quote="Kogelman"]Bedankt, ik geloof dat ik ze gevonden heb, die vier punten met een rubberen dopje onder de auto aan de binnenkant van de wielen. In mijn (Duitse) handleidng kan ik niets vinden over het plaatsen op een vier kolomsbrug, wel de gewone krikpunten in de dorpels achter de kunststof dopjes voor de bijgeleverde krik i.v.m. wielwissel, maar niet de as steunen.[/quote]

Dat zijn id de goede punten. Wat wil je trouwens doen aan je wagen ? Als je onder de wagen staat kijk dan eens naar de stabilisator stang met de bijbehorende rubbers. Toen ik enkele weken geleden bij onze Oosterburen op bezoek was, heb ik van 3 A2,s de onderkant gezien, waarbij van 2 de stabilisatorstang er nogal erg roestig uitzag.[/quote]

@Chipsoer: Ik had geen specifieke werkzaamheden op stapel staan, maar had de onderkant nog nooit goed bekeken. Wel zag ik weken geleden wat olie op de oprit liggen, dus dat wilde ik bekijken.
Vanmiddag heb ik uitgebreid de onderkant van onze A2 onder de loep genomen. Remleidingen, schokbrekers, uitlaat, ashoesjes en alle rubbers bekeken. M.u.v. 1 los stofhoesje van de veerpoot linksvoor niets kunnen vinden. Ook de stabilisatorstang+rubbers zagen er goed uit, de stang was roestvrij en nog mooi zwart na wat poetswerk,sowieso waren alle rubbers nog mooi en niet uitgedroogd en was de stabi ook niet uit de rubbers verschoven. Ook was alles nog spelingvrij, voor zover ik dat kon beoordelen. Ik heb alle rubbers en grote moeren nog even ingespoten met fluid-film om ze langer in conditie te houden. Waarschijnlijk is er bij de aflevering te veel verse motorolie bijgevuld, dat overschot is er na een snelle snelweg rit na het ophalen van de auto weer uitgewerkt. Tot nu toe heb ik geen olieverbruik kunnen constateren. De beschermplaat heb ik schoongemaakt er lag een beetje schone goudkleurige olie op. Het blok was verder mooi droog.
Het stuk uitlaat tussen de kath. en de einddemper is over een aantal jaar wel een keer aan de beurt, de eind uitlaat is nog prima.
Ik heb nog een paar fotootjes genomen. Erg lekker werken zo'n brug, alleen was de onderkant van de A2 te laag bij de grond om de stempels er goed onder te krijgen, vandaar dat ik de auto op een paar platen heb gereden.
[album]515[/album]
[album]516[/album]
[album]517[/album]
[album]518[/album]
jmkoole
Motortype: (nog) geen Audi A2

21 apr 2012, 23:37 0 x

Achterzijde: stempel met vier kleine opstaande gekruiste randjes van elk 1 cm, vlak voor de achterste wielkast.
Voorzijde: naar beneden staande rand van ca. 5 cm vlak achter de wielkast.
VW Golf 1.5 TSI Sportsvan (2019) | VW Golf 1.4 TSI GTE (2015)
Plaats reactie