De Audi A2 als nachtmerrie

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
@lf

04 mei 2012, 20:46 0 x

Maandenlang problemen met mijn Audi A2 moet ik noodgedwongen stoppen omdat garagehouders zij niet in staat zijn om het probleem op te lossen. De kosten lopen alleen maar op waardoor ik nu genoodzaakt ben om op te geven. De tellers staat inmiddels op € 2500,- en nog steeds is de auto niet klaar. Sterker nog, daar waar de auto eerst nog af en toe problemen gaf, loopt ie nu helemaal niet meer. Ze denken nog steeds dat het in het brandstofcircuit zit maar kunnen nog steeds niet zeggen wanneer dit stopt. Vreselijk! Wat aanvankelijk een leuke betrouwbare auto leek voor ons gezin eindigt in een regelrechte nachtmerrie en een enorme financiele strop!
Gompie

04 mei 2012, 21:49 0 x

Vervelend @lf, goede raad schijnt duur te zijn, als het dan maar opgelost is.
Maar zo krijg je er ook niet veel voor ben ik bang. Zijn massacontacten ook nagekeken?
Soms zoekt men het probleem te ver en ziet de oplossing over het hoofd.
Ik ben ook maar een leek, maar ik hoop voor je dat het opgelost wordt!
Sterkte, Gompie
Rens 79

04 mei 2012, 22:50 0 x

Dit is een triest verhaal,doorgaan of stoppen.
Misschien is het met nog eens 100 euro opgelost,maar het kunnen er ook
nog enkele honderden worden :(
Wat is wijs, ik kan niet in jouw beurs kijken, maar ik had de handdoek al lang de ring ingegooid.
Succes met jouw beslissing
mauritsvs

04 mei 2012, 22:51 0 x

Heel vervelend, en succes met beslissingen maken.
rolf
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 mei 2012, 23:05 0 x

Wat is er allemaal niet goed?
Kunnen we mischien meedenken ipv alleen steunbetuigingen. ;)
Rens 79

04 mei 2012, 23:37 0 x

[quote="rolf"]Wat is er allemaal niet goed?
Kunnen we mischien meedenken ipv alleen steunbetuigingen. ;) [/quote]

Beste rolf,
Er is al meegedacht met @lf, misschien niet genoeg,maar niet iedereen hier heeft verstand van zaken(motor)
@lf heeft zijn problemen al op het forum gezet voordat jij je had aangemeld op ons geweldige forum.
Voor jou is dit nieuw, maar vandaar dat wij al aan de steun betuigingen zijn begonnen.
Maar misschien ben jij de man die @lf uit de brand kan helpen :)
Romulus

04 mei 2012, 23:42 0 x

Wat vervelend @lf, ik hoopte dat het na tussenkomst van de Wegenwacht uiteindelijk verholpen zou zijn.

Ik denk dat zelfs de beste auto zo goed is als de garage waar hij wordt onderhouden. Misschien kunnen we je helpen aan een adres waar men wel raad weet met deze eerste generatie FSI. Het lijkt mij tenminste (zonder iemand te willen aanvallen) dat je huidige garage er compleet mee overvraagd is :(
rolf

05 mei 2012, 01:57 0 x

[quote="Rens 79"][quote="rolf"]Wat is er allemaal niet goed?
Kunnen we mischien meedenken ipv alleen steunbetuigingen. ;) [/quote]

Beste rolf,
Er is al meegedacht met @lf, misschien niet genoeg,maar niet iedereen hier heeft verstand van zaken(motor)
@lf heeft zijn problemen al op het forum gezet voordat jij je had aangemeld op ons geweldige forum.
Voor jou is dit nieuw, maar vandaar dat wij al aan de steun betuigingen zijn begonnen.
Maar misschien ben jij de man die @lf uit de brand kan helpen :) [/quote]

Hij is van harte welkom, denk alleen dat het een beetje ver rijden is...........
Heb even wat speurwerk in de archieven gedaan en @lf heeft wel bijna alles gehad wat je kunt krijgen.
Grootste problemen zijn nog het overslaan en inhouden en nu het helemaal niet meer starten.
Weet niet wat de laatste stand van zaken is wat betreft het uilezen van de foutcodes etc.
Brandstof systeem kan veroorzaken dat ie helemal niet meer start, werkt de pomp in de tank wel?
Zit al een nieuwe in heb ik gelezen, maar doet hij het ook echt? No pump, no glory.
De dealer werkt ook bepaald niet mee krijg ik de indruk, dingen lukraak vervangen etc.
Accu en dynamo zijn helemaal in orde? Kunnen ook hele vervelende elektrische storingen veroorzaken.
Na het schoonmaken van de gasklep, is die toen opnieuw ingeleerd? (kan met vagcom)
Soms zijn er van die auto's die maar niet willen en is de veroorzaker van die ellende een heel ander component dat iedereen dacht..... :cry:
Voorbeeld: Buurman verderop rijd een passat 1.8 20V uit 1998.
Ding liep beroerd stationair en hield in met rijden, 10x naar de garage geweest, van alles vervangen etc, net als bij @lf, lambda sondes, LLM's (duur) etc.
Bleek er dus een truttig slangetje ergens uit het zicht van voor naar achter opengescheurd te zijn.
Valse lucht dus die die narigheid veroorzaakt en iedereen heeft er over heen gekeken.

1 tip: Als je een probleem hebt gehad (technisch) en je krijgt er daarna nog 1 gebruik dan je oude topic en ga daar gewoon in verder ipv elke keer een nieuw topic.
Is makkelijker terug lezen, ook voor anderen en je krijgt zo een soort historie.
@lf

05 mei 2012, 02:05 0 x

Allemaal bedankt voor het meeleven. Iedereen die mij geholpen heeft met de vele tips en aanwijzingen wil ik enorm bedanken. Ik denk dat veel garagehouders / dealers zich het hoofd zouden breken over dit probleem. Als het probleem niet rechtstreeks door de diagnose software wordt aangewezen komt het aan op logisch denkwerk en systematische uitsluiting. Iets waar niet iedereen even sterk in is. Ik ben in elk geval erg gedupeerd en zo teleurgesteld in de prestaties van de Audi garages in mijn omgeving, dat ik voorlopig klaar ben met dit merk.
rolf

05 mei 2012, 02:17 0 x

Dat is jammer, ik weet nog wel een optie voor je waar je heen zou kunnen gaan.
Dat is Hartog Tuning in Alkmaar, als er 1 verstand heeft van Audi motortechniek dan is dat Pedro Hartog wel...........die vervangt niet lukraak onderdelen en een gebedje erbij dat het werkt.
Die heeft nog hersens die hij gebruikt ipv alleen een uitlees kast.
Plaats reactie