Vanmorgen na het wegrijden gingen na een paar km rijden 2 lampjes branden. Uitlaatgascontrolsysteem en vermogensregeling EPC lampje :cry: :!: Ben vanmiddag even naar de garage geweest waar ze hem uitgelezen hebben. Daar gaf hij aan dat het uitlaatgas-recycling positiesensor signaal te laag is :roll: Maar hij gaf ook aan dat de remlichtschakelaar niet logisch was. Na controle blijkt dat de remlichten het niet doen. Is volgens de garage de remlichtschakelaar die defect is want dat komt bij de VAG auto's volgens hun zeggen regelmatig voor. Is besteld en volgens afspraak vrijdag even inzetten. Je moet er niet van staan te kijken dat die andere EPC foutmelding dan ook weg is, zo zij de monteur. Is in mijn ogen niet logies maar goed, even afwachten.
Groet,
Sjors
EPC en uitlaatgascontrolesysteem lampjes branden !!
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Hoi Sjors, Dit heb ik een aantal jaren geleden met mijn 1e A2 ook gehad, lampje branden en bleek inderdaad aan de remlichtschakelaar te zitten.
Ik heb daar overigens wat aan gefriemeld (draden er een keer af en op) en toen was bij mij het probleem over.
Theo
Ik heb daar overigens wat aan gefriemeld (draden er een keer af en op) en toen was bij mij het probleem over.
Theo
[quote="Thck"]Hoi Sjors, Dit heb ik een aantal jaren geleden met mijn 1e A2 ook gehad, lampje branden en bleek inderdaad aan de remlichtschakelaar te zitten.
Theo[/quote]
Oké Theo, we zullen het vrijdag even controleren. Toch vreemd dat dan die 2 lampjes gaan branden. Maar goed beter die dan geen.
Groet,
Sjors
Theo[/quote]
Oké Theo, we zullen het vrijdag even controleren. Toch vreemd dat dan die 2 lampjes gaan branden. Maar goed beter die dan geen.
Groet,
Sjors
Vanmorgen naar de garage geweest nieuwe remlichtschakelaar geplaatst. Foutmeldingen gewist. Naar huis gereden (5km). Geen foutmeldingen meer. Het probleem lijkt opgelost.
Theo, heb gevraagd de stekker even te controleren. Ze hebben ook met de aansluitingen wat gerommeld maar kregen hem niet meer aan de praat en hebben hem vervangen. Komt volgens hun zeggen regelmatig voor. Als nu mede A2 bezitters een dergelijke melding krijgt eerst even de remlichtschakelaar controleren!
Groet,
Sjors
Theo, heb gevraagd de stekker even te controleren. Ze hebben ook met de aansluitingen wat gerommeld maar kregen hem niet meer aan de praat en hebben hem vervangen. Komt volgens hun zeggen regelmatig voor. Als nu mede A2 bezitters een dergelijke melding krijgt eerst even de remlichtschakelaar controleren!
Groet,
Sjors