[quote="kleinbakkie"] :cry: Zijn er geen mensen met negatieve ervaringen over de A2? Ik heb de auto nu zo'n acht maanden in bezit, het wagentje heeft 88000 kilometer gereden en ik moet zeggen dat ik het inmiddels wel een heel duur wagentje vind. Ik heb alleen nog maar dure reparaties mogen ondervinden. Het verhaal begon met een storing in het gasklephuis, waarbij direct voor zo'n 1000 euro de EGR-klep vervangen mocht worden. Direct een nieuwe distributieriem, want die was ook al te veel versleten. Vrijwel vanaf het begin geeft de stuurbekrachtiging problemen; die valt uit op de meest onwenselijke momenten.
Vandaag weer bijna 400 euro lichter, omdat er blijkbaar nieuwe remschijven en -blokken op moesten en de nodige waarschuwingen van dealer meegekregen over komende problemen. Waarschijnlijk vervangen van stuurhuis, binnenkort vervangen van autobanden (zouden 170 euro per stuk moeten kosten!), er schijnt een storing in de sensor van de koelvloeistof te zitten en er zit vocht achter de koplampen. Heb ik gewoon een enorm slecht model gekocht toevallig of zijn er meer mensen met zulke hoge kosten? Ik ben inmiddels niet meer zo blij met dit autootje.

[/quote]
Hallo Klein Bakkie,
V.w.b. de opsomming van reparaties die jij doet, een aantal van deze zaken zijn bij 88.000km redelijk normaal. B.v. het vervangen van een distributieriem wordt bij heel veel auto's voorgeschreven tussen de 90.000 en 120.000KM
Dat je dealer stelt dat één band € 170,- kost lijkt mij niet reëel, dan zou ik zeker elders gaan shoppen (vorige week zelf nog bij kwikfit nagevraagd, Dunlop originele maat voor A2 kost daar € 80,- per band om maar een voorbeeld te noemen.)
M.b.t. de remschijven en remblokken, mijn ervaring met dealers is dat die hele grote panden die zij langs snelwegen neerzetten (z.g. zichtlokaties) door mij en jou betaald moeten worden, dus als het even kan veel onderdelen vervangen!!! remblokken bij 88.000 is redelijk normaal, maar je kunt je afvragen of de schijven echt vervangen moeten worden of dat de dealer dit uit eigenbelang er maar even bij zet!!
Moraal van dit verhaal, wees kritisch en indien er bij je in de buurt een goede "dorpsgarage" zit ga dan voor "algemene"reparaties daar naar toe, scheelt al snel veel geld!!!
Theo