fluitttoon

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
joyrider

23 jan 2010, 20:29 0 x

Hallo ik ben de joyrider en heb me net geregistreerd als a2 rijder.
mijn audi begint vanaf 70 km/u een fluittoon te geven dit wordt veroorzaakt door de rijwind en neemt toe met de snelheid, heeft iemand hier ervaring mee en hoe los je het op??
Verder een tevreden rijder
@lf

24 jan 2010, 11:29 0 x

Een open deur misschien, maar er moet iets uitsteken aan de buitenzijde dat deze fluittoon veroorzaakt. Dat kan dan een heleboel zijn maar voel en kijk eens aan de buitenzijde van je wagen. Ruitenwisser?
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

25 jan 2010, 13:15 0 x

Hallo Joyrider,

Ik heb dit euvel ook aan de hand gehad bij mijn Audi A4. De oorzaak zit hem in het feit dat het bovenste deel van het portier (waar het raam dus in zit) bij Audi (ook bij de A2) niet een geheel is met het onderste deel van het portier maar in feite twee losse aan elkaar gemonteerde onderdelen zijn(is ook duidelijk te zien in de lay-out tekeningen in ETKA).
Het bovendeel is echter in geringe mate verstelbaar t.o.v. het onderste en kan dus meer naar binnen geplaatst worden zodat het metalen deel strakker tegen het afdichtrubber gedrukt wordt waardoor het fluiten weg is.
Ik moet er wel bij vermelden dat dit geen eenvoudige klus is, bij mij was het nog een garantiezaak en men zou dat in de garage wel even fiksen! Het viel echter heel erg tegen aangezien het meer op het terrein ligt van de carrosseriemonteur (plaatwerker) dan van de "gewone" monteur (ze hebben hier n.l. geen ervaring mee).
Ze kregen het dan ook niet goed voor elkaar en uiteindelijk werd de A4 naar de Audi plaatwerker gebracht die er bijna een dag mee bezig is geweest maar het wel voor elkaar heeft gekregen.

Kortom het is oplosbaarbaar (mits de afwijking niet te groot is) maar het kost wat tijd!
Mij lijkt dat indien je geen garantie meer hebt je het beste direkt naar een goed carrosseriebedrijf kunt gaan om en om hun expertise vragen.

Succes Theo
Plaats reactie