meer stuk dan gehoopt
Geplaatst: 15 aug 2012, 13:37
Voordat ik mijn distributie wilde gaan doen ging mijn dynamo stuk.
Ik heb deze laten reviseren zodat ik deze meteen kon vervangen tijdens het vervangen van de distributie. Dit is nu allemaal in orde, maar helaas is mijn accu (van november vorig jaar) wel overleden. De auto heeft een week of 3 niet gereden voor ik het onderhoud ging doen.
De accu was echt helemaal leeg en dit blijkt niet goed te zijn voor accu's (behalve de gel accu's).
Ik heb de accu al meermalen los opgeladen maar toch start de auto er niet meer mee. Dus de accu heb ik weer vervangen voor een andere.
Ik kan twee oorzaken bedenken 1. echt te leeg geweest waardoor accu's vaak kapot gaan of 2. Er is een hoge piekspanning door de accu heen gegaan op het moment dat de dynamo stuk ging? iemand hier ervaringen mee?
Tweede geval wat waarschijnlijk stuk is, is de bobine van cilinder 4. Deze geeft een misfire.
Ik krijg dan de volgende foutmeldingen.
koppelverschil cilinder 4 grenswaarde overschreden P1007_onregelmatig
databus aandrijflijn, ontbrekend bericht van A/C ECU P1635_onregelmatig
cilinders slaan willekeurig over, soms meer tegelijk P0300_onregelmatig
en misfire Cilinder 4 gedetecteerd P0304_onregelmatig.
Het overslaan van de cilinder voel je soms ook tijdens het rijden.
Wat is nu handig om mee te beginnen?
Ik dacht zelf aan even 2 bobines wisselen om te kijken of het echt de bobine is.
Graag jullie ervaringen.
gr. rene
Ik heb deze laten reviseren zodat ik deze meteen kon vervangen tijdens het vervangen van de distributie. Dit is nu allemaal in orde, maar helaas is mijn accu (van november vorig jaar) wel overleden. De auto heeft een week of 3 niet gereden voor ik het onderhoud ging doen.
De accu was echt helemaal leeg en dit blijkt niet goed te zijn voor accu's (behalve de gel accu's).
Ik heb de accu al meermalen los opgeladen maar toch start de auto er niet meer mee. Dus de accu heb ik weer vervangen voor een andere.
Ik kan twee oorzaken bedenken 1. echt te leeg geweest waardoor accu's vaak kapot gaan of 2. Er is een hoge piekspanning door de accu heen gegaan op het moment dat de dynamo stuk ging? iemand hier ervaringen mee?
Tweede geval wat waarschijnlijk stuk is, is de bobine van cilinder 4. Deze geeft een misfire.
Ik krijg dan de volgende foutmeldingen.
koppelverschil cilinder 4 grenswaarde overschreden P1007_onregelmatig
databus aandrijflijn, ontbrekend bericht van A/C ECU P1635_onregelmatig
cilinders slaan willekeurig over, soms meer tegelijk P0300_onregelmatig
en misfire Cilinder 4 gedetecteerd P0304_onregelmatig.
Het overslaan van de cilinder voel je soms ook tijdens het rijden.
Wat is nu handig om mee te beginnen?
Ik dacht zelf aan even 2 bobines wisselen om te kijken of het echt de bobine is.
Graag jullie ervaringen.
gr. rene