ABS foutmelding!
- floris schouten
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
ola,
gister had ik opeens tijdens het rijden 3 piepen waarna een rode lamp ging knipperen in mn dash, n soort rem symbool met een uitroep teken, tevens een oranje abs lampje in mn snelheidsmeter en een oranje lampje in mn toeren teller?
ik schrok me n hoedje, hij heeft onlangs nog n long life gehad incl remmen revisie.
overigens verspreid over ongeveer 2 uur heb ik de a2 ongeveer 5 keer opnieuw gestart en bij de laatste keer was het opeens weer verdwenen?
iemand een idee?
thx.
gister had ik opeens tijdens het rijden 3 piepen waarna een rode lamp ging knipperen in mn dash, n soort rem symbool met een uitroep teken, tevens een oranje abs lampje in mn snelheidsmeter en een oranje lampje in mn toeren teller?
ik schrok me n hoedje, hij heeft onlangs nog n long life gehad incl remmen revisie.
overigens verspreid over ongeveer 2 uur heb ik de a2 ongeveer 5 keer opnieuw gestart en bij de laatste keer was het opeens weer verdwenen?
iemand een idee?
thx.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Werken de remlichten als het lampje aangaat?
Zoek eens op het forum "remlichtschakelaar", wellicht is dit de oplossing van je probleem.
De A2 blijft een auto met verrassingen ...
Zoek eens op het forum "remlichtschakelaar", wellicht is dit de oplossing van je probleem.
De A2 blijft een auto met verrassingen ...

Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Het is inderdaad zo dat de remlichtschakelaar vaak de veroorzaker is van dit probleem. Echter om alles uit te sluiten kun je toch het beste even het VCDS eraan hangen en uitlezen, waarschijnlijk kun je dan aan de fotmeldingscode zien wat precies het probleem heeft veroorzaakt.
Al het andere blijft op deze manier gissen.
Theo
Al het andere blijft op deze manier gissen.
Theo
- floris schouten
zojuist bij de dealer geweest, zij hebben deze uitgelezen!
nu blijkt dat er een storing zit mn toerentellersensor...
het is niet verholpen, dat zal ik nog moeten laten doen, maar het zou dus een sensor moeten zijn bij een van de wielen, klink iemand dit bekend, iemand een idee qua kosten?
thx
nu blijkt dat er een storing zit mn toerentellersensor...
het is niet verholpen, dat zal ik nog moeten laten doen, maar het zou dus een sensor moeten zijn bij een van de wielen, klink iemand dit bekend, iemand een idee qua kosten?
thx
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Ja, in de naaf van beide voorwielen zit een toerental sensor (het is een rechtse en een linkse sensor dus verschillend!) Ze zitten aan de binnen zijde boven in de naaf, indien je het wiel verwijdert kun je de kabel zien en het bevestigingsblokje.
Deze zijn (zeker na een aantal jaren) moeilijk van buitenaf heel te verwijderen, zitten vaak behoorlijk vast! (maar officieel moet het wel kunnen van buitenaf.)
Ik heb er al e.e.a. over geschreven met foto's bij mijn "HowTo" over het wiellager vervangen, moet je maar eens opzoeken.
De kosten lopen uiteen van € 35,- tot +/- € 60,- (dat laatste bij de dealer). Ik heb hem via een onderdelensite besteld was iets in de 30 euri.
Theo
Deze zijn (zeker na een aantal jaren) moeilijk van buitenaf heel te verwijderen, zitten vaak behoorlijk vast! (maar officieel moet het wel kunnen van buitenaf.)
Ik heb er al e.e.a. over geschreven met foto's bij mijn "HowTo" over het wiellager vervangen, moet je maar eens opzoeken.
De kosten lopen uiteen van € 35,- tot +/- € 60,- (dat laatste bij de dealer). Ik heb hem via een onderdelensite besteld was iets in de 30 euri.
Theo
- floris schouten
Top!
Bedankt
Bedankt

Is vaker over geschreven: zie bijvoorbeeld hier. Sensor kost 15 e via ebay. Kan overigens ook in 't draadje boven de sensor zitten, controleer dat ook goed als je het wiel eraf gehaald hebt.
- floris schouten
is het makkelijk schoon te maken?
- floris schouten
krijg net een email van de dealer... is niet echt de 60euro waar jij het over had
de eerste email:
"Goede middag
Wij moeten nog verder storing zoeken ivm welke sensoren der stuk zijn
Kosten van het onderdeel voor is 54,85 ex en 66,00 ex achter"
de tweede email:
"De kosten die ik door gaf , zijn puur de delen
Zonder verder diagnose en montage kosten
Diagnose(meetwaardes) controleren 103,00 ex, montage is wat moeilijker in te schatten
ivm de leeftijd van de auto ,maar reken minnimaal op 175,50 ex per deel ..
Delen moeten wij bestellen , en zouden maandag 03/09 tijd voor hebben"
dus, eerst maar eens kijken of ik het schoon kan maken, iemand tips?

de eerste email:
"Goede middag
Wij moeten nog verder storing zoeken ivm welke sensoren der stuk zijn
Kosten van het onderdeel voor is 54,85 ex en 66,00 ex achter"
de tweede email:
"De kosten die ik door gaf , zijn puur de delen
Zonder verder diagnose en montage kosten
Diagnose(meetwaardes) controleren 103,00 ex, montage is wat moeilijker in te schatten
ivm de leeftijd van de auto ,maar reken minnimaal op 175,50 ex per deel ..
Delen moeten wij bestellen , en zouden maandag 03/09 tijd voor hebben"
dus, eerst maar eens kijken of ik het schoon kan maken, iemand tips?