Ratelend geluid bij starten !!
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Hallo Will,
Allereerst wil ik je er even op wijzen dat er een voorsteltopic op dit foum is waar je jezelf even aan alle leden kunt voorstellen, dus mijn verzoek is om dit alsnog even te doen.
M.b.t. je vraag, ontstaat dit geluid direct na het starten of tijdens het starten en is het weg op het moment dat de motor aanslaat?
Dit is belangrijk om te weten aangezien het in het 1e geval mogelijk de startmotor is en in het 2e geval niets met de startmotor van doen heeft.
Indien het tijdens het starten is en het is mogelijk een gierend geluid dan hoef je je geen zorgen te maken, daar krijgt bijna iedere A2 rijder vroeg of laat mee te maken maar is niets ernstigs.
Theo
Allereerst wil ik je er even op wijzen dat er een voorsteltopic op dit foum is waar je jezelf even aan alle leden kunt voorstellen, dus mijn verzoek is om dit alsnog even te doen.
M.b.t. je vraag, ontstaat dit geluid direct na het starten of tijdens het starten en is het weg op het moment dat de motor aanslaat?
Dit is belangrijk om te weten aangezien het in het 1e geval mogelijk de startmotor is en in het 2e geval niets met de startmotor van doen heeft.
Indien het tijdens het starten is en het is mogelijk een gierend geluid dan hoef je je geen zorgen te maken, daar krijgt bijna iedere A2 rijder vroeg of laat mee te maken maar is niets ernstigs.
Theo
In antwoordt op je vraag Theo, het geluid komt niet van de startmotor maar is er als de motor aanslaat als of hij even geen oliedruk heeft en is dan gelijk weer weg . Als je laag in toeren rijdt hoor je ( of denk je dat je ) een ratel hoort.
[quote="Romulus"]Is hier al eerder besproken.[/quote]
Zie post9606.html?hilit=fsi%20diesel#p9606
Zie post9606.html?hilit=fsi%20diesel#p9606
- Thck
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Dan denk ik in 1e instantie aan de hydraulisch klepstoters. Even uitproberen of het euvel bij koude motor (na tijd stilgestaan te hebben) frequenter optreedt dan wanneer je net een aantal kilometers hebt gereden en weer start.
Indien je een warme motor die niet zolang na in bedrijf te zijn geweest start en het is er niet (of beduidend minder) dan kun je er bijna vanuit gaan dat het de klepstoters zijn.
Je zou kunnen proberen met een iets dunnere olie (b.v. full synthetisch 5W30).
Ook een speciaal daarvoor bestemd reinigingsmiddel (verkrijgbaar bij de betere automaterialenzaak) kan verbetering brengen.
Overigens kan het niet echt kwaad, het is alleen even een vervelend geluid.
Theo
Indien je een warme motor die niet zolang na in bedrijf te zijn geweest start en het is er niet (of beduidend minder) dan kun je er bijna vanuit gaan dat het de klepstoters zijn.
Je zou kunnen proberen met een iets dunnere olie (b.v. full synthetisch 5W30).
Ook een speciaal daarvoor bestemd reinigingsmiddel (verkrijgbaar bij de betere automaterialenzaak) kan verbetering brengen.
Overigens kan het niet echt kwaad, het is alleen even een vervelend geluid.
Theo
- Pyro_loe
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Vooralsnog denk ik zeker niet aan technische problemen met klepstoters of gelijk al aan het vervangen van olie.
Het is een bekend fenomeen bij de 1.6 fsi. De mijne doet het ook.
Lees anders ook even dit topic van het Engelse A2 forum.
http://www.a2oc.net/forum/archive/index ... 14377.html
Groet
L.
Het is een bekend fenomeen bij de 1.6 fsi. De mijne doet het ook.
Lees anders ook even dit topic van het Engelse A2 forum.
http://www.a2oc.net/forum/archive/index ... 14377.html
Groet
L.
- Ton de Bruijn
Ik had het met mijn 1e A2 1.4tdi 2001 ook vooral s'winters.
Nu met mijn1.6fsi 2005 49895 km , heeft het ook , ik zit nog binnen de garantie (tot half april)
Ik moet ervoor vanaf Utrecht naar Nijmegen Hegeman dealer !
Ratel is er niet altijd , dus ga mogelijk voor niets daarheen!
Theo heeft mij een beetje gerust gesteld !
Grts, Ton
Nu met mijn1.6fsi 2005 49895 km , heeft het ook , ik zit nog binnen de garantie (tot half april)
Ik moet ervoor vanaf Utrecht naar Nijmegen Hegeman dealer !
Ratel is er niet altijd , dus ga mogelijk voor niets daarheen!
Theo heeft mij een beetje gerust gesteld !
Grts, Ton
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
De benzineblokjes van de A2 klinken bij koudstart alttijd een beetje "rauw". Dat verdwijnt snel genoeg daarna. Hoort er gewoon bij. Er zijn meer blokken die dat hebben.
Een heel verschil met mijn 2.3 NG...die klinkt gelijk al heel geciviliseerd.
Een heel verschil met mijn 2.3 NG...die klinkt gelijk al heel geciviliseerd.