Alarm gaat af.

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
pit

10 sep 2012, 22:52 0 x

Met als zoekterm "alarm" heb ik geen thread gevonden die dit probleem behandelt.
Vandaar dit nieuwe onderwerp.
Als de afstandbediening in mijn broekzak ongewild contact maakt,slaat regelmatig het
alarm aan.Dat stopt als ik opnieuw op het open en sluiticoontje druk.Maar even later
(zonder contact) start het alarm opnieuw.
En als ik bvb. de boodschappen uitlaad en de laaddeur open blijft staan doet zich somtijds hetzelfde voor.
Andere - maar wellicht gerelateerde - onaangenaamheid is : als ik de afstandbediening in mijn auto vergeet,sluit hij zichzelf na enkele seconden vanzelf af.

Al 2 keer de wegenwacht moeten alarmeren en chapeau voor die kerels : beide malen open gekregen zonder schade,maar wel met de nodige acrobatie.

Iemand enig idee?
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

11 sep 2012, 09:55 0 x

Ben ik effe blij, dat wij geen alarm op de A2 hebben zitten. Ik heb in het verleden niks anders dan narigheid met alarmen en startonderbrekers gehad (vanaf fabriek ingebouwde systemen, niks after-market).

De ANWB/WW heeft een speciale ploeg mensen opgeleid, alleen maar voor dit soort problemen. De laatste keer, dat ik het nodig had (gelukkig voor mijn huis, de auto was helemaal "dood), kwam de beste man rond een uur of 8 in de avond, en ging pas om half 1 (middernacht !!) weg. Het halve interieur eruit, en alles netjes uitgebouwd qua alarm en startonderbrekeing (meters kabels en kastjes), en daarna mijn interieur weer netjes teruggebouwd.

Als het even kan, voor mij nooit geen alarmen en startonderbrekers meer. De beste man vertelde me, dat het 1 van de meest voorkomende oorzaken was, van het falen van auto's. Nog meer dan accu's zelfs. Gebeurt vooral bij wat oudere auto's (maar ook natuurlijk bij recentere). Systemen schijnen langzaam aan dan ontregelt te raken. Hij zei, dat tie zeker 5 tot 10 gevallen per dag had gemiddeld met dit soort klachten. Vooral auto's van franse makelij hebben dit soort problemen.
Audi_gekkie

12 sep 2012, 00:21 0 x

[quote="Rinus"]de beste man rond een uur of 8 in de avond, en ging pas om half 1 (middernacht !!) weg. Het halve interieur eruit, en alles netjes uitgebouwd qua alarm en startonderbrekeing (meters kabels en kastjes), en daarna mijn interieur weer netjes teruggebouwd.[/quote]

Neemt de WW zoveel tijd voor één klant?
Dus niet naar de garage brengen en 4,5 uren x 50 euro betalen, maar gewoon door de WW laten oplossen. ;)
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

12 sep 2012, 09:55 0 x

[quote="Audi-gekkie"][quote="Rinus"]de beste man rond een uur of 8 in de avond, en ging pas om half 1 (middernacht !!) weg. Het halve interieur eruit, en alles netjes uitgebouwd qua alarm en startonderbrekeing (meters kabels en kastjes), en daarna mijn interieur weer netjes teruggebouwd.[/quote]

Neemt de WW zoveel tijd voor één klant?
Dus niet naar de garage brengen en 4,5 uren x 50 euro betalen, maar gewoon door de WW laten oplossen. ;) [/quote]

In ieder geval bij mij wel. Die mannen hebben ook speciale wagens, met een andere uitrusting dan de normale WW. Veel meer op electronica toegespitst. Hij vertelde me ook, dat hij elk half jaar werd bijgeschoold ivm de nieuwste systemen. Ik heb het "totaal" pakket, dus met service tot aan huis toe. Maar alles geheel gratis, en die man deed het echt op z'n gemakkie. Bij mij in de buurt woont een "normale" WW-man, een paar straatjes verder, maar deze man kwam helemaal speciaal uit Rotterdam om deze klus te klaren. Normale WW mensen doen dit soort (wat complexere) klussen schijnbaar niet. Maar hoe dan ook, petje af, hoor, voor deze service !!
Plaats reactie