Gele motorlampje

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Peter

11 feb 2010, 10:01 0 x

Sind gister knippert bij mij het gele controlelampje (motor). Iemand enig idee wat dit is ?
Gerrit-Jan

11 feb 2010, 10:43 0 x

Volgens mij kan dat vanalles zijn!

in ieder geval iets met het 'motor-management'
arjan

11 feb 2010, 13:50 0 x

Hoi, Peter

Bij mij was het de lamdesonde.
Dus mischien is dat ook wel het geval bij jou succes.

Gr Arjan
Peter

11 feb 2010, 14:38 0 x

[quote="arjan"]Hoi, Peter

Bij mij was het de lamdesonde.
Dus mischien is dat ook wel het geval bij jou succes.

Gr Arjan[/quote]

Is dat uit te lezen met VAG-COM ?
j.hoeben1

11 feb 2010, 16:09 0 x

We kunnen wel allemaal gissen wat het is maar volgens mij zit er niets anders op dan hem in de garage uit te laten lezen.

Veel succes,
Sjors
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

11 feb 2010, 18:41 0 x

Hoi Peter, bij mij was het ook de Lambdasonde, ik heb zelf een apparaatje om code,s uit te lezen en ook te resetten. Het kosste me €49,00 en heb het al diverse keren gebruikt. Tik maar eens www. diagnoseapparatuur.nl en zoeken op u280. Succes. Een tip, mocht het de voorste lambdasonde zijn, deze is makkelijk te vervangen. Kijk naar het topic hierover
Peter

11 feb 2010, 19:25 0 x

[quote="chipsoer"]Hoi Peter, bij mij was het ook de Lambdasonde, ik heb zelf een apparaatje om code,s uit te lezen en ook te resetten. Het kosste me €49,00 en heb het al diverse keren gebruikt. Tik maar eens www. diagnoseapparatuur.nl en zoeken op u280. Succes. Een tip, mocht het de voorste lambdasonde zijn, deze is makkelijk te vervangen. Kijk naar het topic hierover[/quote]

Bedankt voor de info. Bij mij knippert het lampje, brandt dus niet continu. Daarnaast loopt de motor als ouwe tractor. Zal eens een diagnose laten stellen.
sanders

11 feb 2010, 21:00 0 x

hi peter,

auto laten uitlezen en je klacht is bekent. en ja je kan hem uitlezen met vagcom.

gr sander
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

11 feb 2010, 22:27 0 x

Hoi Peter,

Dit is inderdaad een signaal van het motormanagement maar kan vele oorzaken hebben (zelfs de remlichtschakelaar zit hierop aangesloten bij Audi!!!!)

Aangezien jij aangeeft dat de motor rauw (ik neem aan onregelmatig) loopt kun je gevoeglijk aannemen dat hij in de "noodloop" is overgegaan!

Je kunt even zelf iets proberen(heb ik ook al een paar maal gedaan) n.l. even de minpool van de accu losnemen en vervolgens weer monteren, de cpu gaat zich dan zelf resetten en indien het een tijdelijke storing was dan kan het zijn dat deze nu weg is. Het gebeurt weleens dat na deze handeling het controlelampje van de stuurbekrachtiging blijft branden maar dat gaat uit nadat je even een paar meter hebt gereden.

Anders toch langs de dealer om even de storing te laten uitlezen.

Theo
Peter

12 feb 2010, 09:24 0 x

[quote="Thck"]Hoi Peter,

Dit is inderdaad een signaal van het motormanagement maar kan vele oorzaken hebben (zelfs de remlichtschakelaar zit hierop aangesloten bij Audi!!!!)

Aangezien jij aangeeft dat de motor rauw (ik neem aan onregelmatig) loopt kun je gevoeglijk aannemen dat hij in de "noodloop" is overgegaan!

Je kunt even zelf iets proberen(heb ik ook al een paar maal gedaan) n.l. even de minpool van de accu losnemen en vervolgens weer monteren, de cpu gaat zich dan zelf resetten en indien het een tijdelijke storing was dan kan het zijn dat deze nu weg is. Het gebeurt weleens dat na deze handeling het controlelampje van de stuurbekrachtiging blijft branden maar dat gaat uit nadat je even een paar meter hebt gereden.

Anders toch langs de dealer om even de storing te laten uitlezen.

Theo[/quote]
Bedankt voor de tip ! Ik ga het morgen eens proberen. Of de motor werkelijk in de noodloop is overgegaan weet ik niet, op gehoor en gevoel afgaand zou ik zeggen dat er een cylinder niet mee doet. En dat zou dan weer kunnen duiden op defecte "Zündspulen"
Plaats reactie