Water in de kofferbak.
Ja ik heb er dus ook last van.
De auto begon te stinken en ramen beslaan.
Onder bij de accu gekeken en zie er water staan.
Ook rechts onder de krik en bakje ernaast.
Lijkt of het van rechts komt.
De garage gaat er naar kijken ivm garantie, maar verdenken de achterlampen.
Ik denk zelf aan de kleppen.
Heeft er iemand foto's van die ventilatie kleppen?
bedankt alvast!
bedankt alvast!
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
[quote="A2robin"]Ja ik heb er dus ook last van.
bedankt alvast![/quote]
Wellicht heb je hier iets aan:
[url=http://www.audi-a2.nl/vocht-in-de ... =kofferbak[/url]
staat ook een linkje in naar de Duitse A2-site.
bedankt alvast![/quote]
Wellicht heb je hier iets aan:
[url=http://www.audi-a2.nl/vocht-in-de ... =kofferbak[/url]
staat ook een linkje in naar de Duitse A2-site.
Audi A2 Color Storm 2003 - afneembare trekhaak - zomer 185/50/16 op 16" Style - winter 185/60/15 op 15" Pepperpot 

- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Een trucje dat ik van mijn garage geleerd heb ivm opsporen van lekkages is de volgende.
Koop in een water oplosbare kleurstof (vaak bij feestwinkels te verkrijgen), en besproei de auto met het gekleurde water (in een gieter, dan boots je de regen het mooiste na). Heb je lekkage, dan kun je door de kleurstof de sporen volgen tot de plek waar het water de auto binnendringt.
Deze kleurstof, omdat deze in water oplosbaar is, is weer gemakkelijk te verwijderen en laat bij reiniging geen sporen na.
Zo heb ik toch al een paar keer een lekkage gevonden, en je zult soms versteld staan war het water daadwerkelijk de auto binnenkomt. Dat is soms op een totaal andere plek, dan dat je verwacht.
Koop in een water oplosbare kleurstof (vaak bij feestwinkels te verkrijgen), en besproei de auto met het gekleurde water (in een gieter, dan boots je de regen het mooiste na). Heb je lekkage, dan kun je door de kleurstof de sporen volgen tot de plek waar het water de auto binnendringt.
Deze kleurstof, omdat deze in water oplosbaar is, is weer gemakkelijk te verwijderen en laat bij reiniging geen sporen na.
Zo heb ik toch al een paar keer een lekkage gevonden, en je zult soms versteld staan war het water daadwerkelijk de auto binnenkomt. Dat is soms op een totaal andere plek, dan dat je verwacht.
Een "defecte" klep zal uit de sponning hangen en bijna altijd aan de bovenkant.... :evil:
Zoals ik ook in andere post vermelde is gebruik van siccaflex carrosseriekit aan te raden. En doe allebei!
Siliconenkit is minder aan te raden.
Foto van klep met bumper eraf:
Zoals ik ook in andere post vermelde is gebruik van siccaflex carrosseriekit aan te raden. En doe allebei!
Siliconenkit is minder aan te raden.
Foto van klep met bumper eraf:
Yep, het water loopt achter de bumper over de carrosserie en de klepjes hebben
nokjes die hen op de plek moeten houden. Deze nokjes lubberen uit na verloop van tijd,
daarom mijn advies kit het goed vast. De kleppen zelf gaan in principe niet gauw stuk.
Maar ze gaan wel vaak aan de bovenkant uithangen en het water loopt dan vrolijk jouw
kofferbak in op zoek naar het laagste punt....
Zonder deze klepjes zou het veel moeilijker zijn om een deur te sluiten dus ze zijn wel
nuttig!
nokjes die hen op de plek moeten houden. Deze nokjes lubberen uit na verloop van tijd,
daarom mijn advies kit het goed vast. De kleppen zelf gaan in principe niet gauw stuk.
Maar ze gaan wel vaak aan de bovenkant uithangen en het water loopt dan vrolijk jouw
kofferbak in op zoek naar het laagste punt....
Zonder deze klepjes zou het veel moeilijker zijn om een deur te sluiten dus ze zijn wel
nuttig!