Wat heb je laten doen, waar en wat heeft het gekost
-
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dit heb ik gedaan:
- benzinefilter vervangen
- motor gereinigd met wd40
- gasklephuis vervangen door 2e hands exemplaar
- nieuwe bougies + penbobines
- nieuwe olie + oliefilter
Waar:
Zelf gedaan met een vriend die beschikking heeft over een brug.
Wanneer:
Gistermiddag
Wat heeft het gekost:
€250 (alleen onderdelen)
Bij kilometerstand
217.xxx km
Opmerkingen:
De motor loopt beter, reageert beter op het gaspedaal, bokt minder bij gas loslaten. In eerste instantie veel waarschuwingslampjes op het dashboard, maar deze zijn ondertussen allemaal uit.
- benzinefilter vervangen
- motor gereinigd met wd40
- gasklephuis vervangen door 2e hands exemplaar
- nieuwe bougies + penbobines
- nieuwe olie + oliefilter
Waar:
Zelf gedaan met een vriend die beschikking heeft over een brug.
Wanneer:
Gistermiddag
Wat heeft het gekost:
€250 (alleen onderdelen)
Bij kilometerstand
217.xxx km
Opmerkingen:
De motor loopt beter, reageert beter op het gaspedaal, bokt minder bij gas loslaten. In eerste instantie veel waarschuwingslampjes op het dashboard, maar deze zijn ondertussen allemaal uit.
-
- Audi A2 clublid
Dit is gedaan:
Distributie set vervangen materiaal
Incl multiriem, waterpomp
Waar:
Autobedrijf westerhof oosterbeek
Wanneer:
20-12-2023
Bij kilometerstand
278000
Kosten:
Tot inc btw €653,-
Distributie set vervangen materiaal
Incl multiriem, waterpomp
Waar:
Autobedrijf westerhof oosterbeek
Wanneer:
20-12-2023
Bij kilometerstand
278000
Kosten:
Tot inc btw €653,-
- bart.de-waard
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Iets nuttigs en iets weinig nuttigs.
De zomerbanden er weer onder gezet. Eerder bleken de wielmoeren een verroest allegaartje met ontbrekende wielsloten en zelfs een konische wielmoer.
Op marktplaats 20 stuks z.g.a.n. gekocht. 15 Euro incl. Verzenden.
Niemand die het ziet als het kapje er op zit, maar toch beter zo.
De zomerbanden er weer onder gezet. Eerder bleken de wielmoeren een verroest allegaartje met ontbrekende wielsloten en zelfs een konische wielmoer.
Op marktplaats 20 stuks z.g.a.n. gekocht. 15 Euro incl. Verzenden.
Niemand die het ziet als het kapje er op zit, maar toch beter zo.
1.6 FSI 2003 Ebony black | Nappa Lederen stoelen | werkend OSS | Mistlampen | geperforeerd Sportstuur | Elektrische ramen achter | Climate Control | Cruisecontrol | Gordijnairbag | Concert II | Dubbele vloer | Alarm | Dimmende binnenspiegel | Multibox.
-
- Audi A2 clublid
Zojuist 2 nieuwe zomerbandjes besteld via Bandenleader, volgende week even laten monteren bij de vaste garage.
Kosten: net geen €54 per stuk. Montage is €15 per wiel.
Maxxis mecotra me3 in de maat 175/65/15 op de Pepperpot velgjes. Keuze voor Maxxis omdat deze bij de ANWB altijd wel goed uit de test komen en zeer redelijk geprijsd zijn.
Kosten: net geen €54 per stuk. Montage is €15 per wiel.
Maxxis mecotra me3 in de maat 175/65/15 op de Pepperpot velgjes. Keuze voor Maxxis omdat deze bij de ANWB altijd wel goed uit de test komen en zeer redelijk geprijsd zijn.
- oWnWiseA2
- Audi A2 clublid
Dit heb ik laten doen:
Schokbrekers, veren, toplagers etc. voor
Oliedruksensor vervangen
remleiding linksvoor vervangen
olie vervangen inc. filter
olie carter ventilatie afdichting vervangen
purrubbers achterveren vervangen
Verstelbaar stuur weer verstelbaar maken;)
Waar:
A2 Dokter
Wanneer:
7-05-2024
Wat heeft het gekost:
EUR 807,70
Bij kilometerstand
voor twee auto's 140.000 en 230.000
Opmerkingen:
Aanrader is ga bij Lucas langs van A2dokter te Waalwijk, behalve goede materialen heeft hij ook de kennis en inzicht om de typische A2 kwaaltjes te tackelen.
[/quote]
Met 20ton pers de aandrijfas lospersen.
Schokbrekers, veren, toplagers etc. voor
Oliedruksensor vervangen
remleiding linksvoor vervangen
olie vervangen inc. filter
olie carter ventilatie afdichting vervangen
purrubbers achterveren vervangen
Verstelbaar stuur weer verstelbaar maken;)
Waar:
A2 Dokter
Wanneer:
7-05-2024
Wat heeft het gekost:
EUR 807,70
Bij kilometerstand
voor twee auto's 140.000 en 230.000
Opmerkingen:
Aanrader is ga bij Lucas langs van A2dokter te Waalwijk, behalve goede materialen heeft hij ook de kennis en inzicht om de typische A2 kwaaltjes te tackelen.
[/quote]
Met 20ton pers de aandrijfas lospersen.
-
- Audi A2 clublid
Dit heb ik gedaan:
Distributieriem vervangen incl spanrollen en waterpomp + thermostaathuis vervangen
Waar:
Thuis op de stoep
Wanneer:
08-06-2024
Wat heeft het gekost:
Ongeveer €240 waarvan €140 onderdelen en €100 speciale tools en andere benodigdheden zoals koelvloeistof aangeschaft
Bosch distributiesetje en Gates thermostaathuis van Autodoc
Bij kilometerstand
280.4xx
Opmerkingen:
Bij 200.000km in 2018 was de distributieriem vervangen volgens een sticker onder de motorkap (auto zelf gekocht met 232K op de teller in juni 2021). De waterpomp was er eentje met metalen schoepen waarvan er twee afgebroken waren en ik helaas maar 1 schoepje heb terug gevonden. Ook enorm veel speling op de as van de pomp, die rammelde gewoon.
Vorige week gestrand op de A9 met de A2 en ik had geen kapotte slangen oid, denk dat alle koelvloeistof er via de pomp is uitgeblazen.
Heb gebruik gemaakt van deze handleiding: https://www.a2oc.net/community/index.ph ... ent.54787/
Werkte voor mij prima, samen met de manual voor clubleden van dit forum.
Distributieriem vervangen incl spanrollen en waterpomp + thermostaathuis vervangen
Waar:
Thuis op de stoep
Wanneer:
08-06-2024
Wat heeft het gekost:
Ongeveer €240 waarvan €140 onderdelen en €100 speciale tools en andere benodigdheden zoals koelvloeistof aangeschaft
Bosch distributiesetje en Gates thermostaathuis van Autodoc
Bij kilometerstand
280.4xx
Opmerkingen:
Bij 200.000km in 2018 was de distributieriem vervangen volgens een sticker onder de motorkap (auto zelf gekocht met 232K op de teller in juni 2021). De waterpomp was er eentje met metalen schoepen waarvan er twee afgebroken waren en ik helaas maar 1 schoepje heb terug gevonden. Ook enorm veel speling op de as van de pomp, die rammelde gewoon.
Vorige week gestrand op de A9 met de A2 en ik had geen kapotte slangen oid, denk dat alle koelvloeistof er via de pomp is uitgeblazen.
Heb gebruik gemaakt van deze handleiding: https://www.a2oc.net/community/index.ph ... ent.54787/
Werkte voor mij prima, samen met de manual voor clubleden van dit forum.
- Bijlagen
-
- Twee schoepen weg waterpomp
- IMG_20240608_094112.jpg (2.66 MiB) 2749 keer bekeken
-
- Audi A2 clublid
Je ziet aan de rechterkant van de pomp ook een heel slijtage spoor. Ik vermoed zelf door de speling dat de schoepen langs de rand zijn gaan slijten en uiteindelijk afgebroken.
- HansJan
- Moderator
Knap hoor om zonder enige ervaring, het vertrouwen in een paar handboeken, nieuw gereedschap en de juiste onderdelen zo op de stoep "effe" de distri met benodigdheden te vervangen. Petje af! Ik zou in mijn broek sch**ten
Mooi onderwerp voor een volgende klusmeeting, denk dat heel veel dit interessant vinden!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
-
- Audi A2 clublid
Het was eigenlijk niet eens een hele moeilijke klus, het kost alleen wel wat tijd maar je kan overal best goed bij. Erg goed te doen al zeg ik dat zelfHansJan schreef: ↑12 jun 2024, 23:28Knap hoor om zonder enige ervaring, het vertrouwen in een paar handboeken, nieuw gereedschap en de juiste onderdelen zo op de stoep "effe" de distri met benodigdheden te vervangen. Petje af! Ik zou in mijn broek sch**ten
Mooi onderwerp voor een volgende klusmeeting, denk dat heel veel dit interessant vinden!